Toshiba Satelite Pro 490XCDT geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50
Ik wil graag wat meer geheugen in mŽn (gratis gekregen) Toshiba 490XCDT laptop bij plaatsen.

Dus ik naar de tweakers geheugenshop en via die memory configurator het soort geheugen dat er in moet opzoeken.
Hij bracht me naar deze link:
http://wwww.shop.tweakers.net/geheugen.dsp?Action=Product&MerkID=41&ModelID=53&ModelTypeID=40

Er moet volgens die configurator gewoon SODIMM van T oshiba in.

Maar in mŽn manuel staat dat er EDO ram in zit :?
Dan kan ik er toch geen SODIMM bijzetten, moet ik dan niet SOSIMM hebben (bestaan die?) :?

anyway weet iemand of die memory configurator klopt en of ik dat geheugen moet hebben?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Memoryconfig... lijkt mij niet kloppen. Gewoon EDO in gooien

• Animal_X
hhmm ja, maar hoe heet dat dat SOSIMM? en waar kan ik dat krijgen?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
toshiba bellen wat zij denken datr je moet hebben, en vervolgens ergens anders goedkoper halen :)

• Animal_X
Op zaterdag 27 april 2002 23:15 schreef Icey het volgende:
toshiba bellen wat zij denken datr je moet hebben, en vervolgens ergens anders goedkoper halen :)
tja moet dat dan maar doen ja, want ik heb met google al tig paginaŽs door gespit en ongeveer de helft zegt dat er SODIMM in moet en de andere helft EDO!

vaag hoor :?

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
SO-DIMM staat voor de maat en aansluiting van het geheugen, niet zozeer voor het type geheugen (Small Outline - Dual Inline Memory Module).

Er waren b.v. ook EDO DIMMs, het kan dus best EDO SO-DIMM zijn.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

FF kleppie eraf halen aan de achterkant ,als je een half afgezaagde SDram dimm vind zit je met SODIMM :?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Animal_X
Op zaterdag 27 april 2002 23:54 schreef phaedrus het volgende:
SO-DIMM staat voor de maat en aansluiting van het geheugen, niet zozeer voor het type geheugen (Small Outline - Dual Inline Memory Module).

Er waren b.v. ook EDO DIMMs, het kan dus best EDO SO-DIMM zijn.
aha, het is niet dat het dan SO-SIMM wordt?

btw ik heb nog ff gekeken in de geheugenshop en er is idd SO-DIMM en SO-DIMM EDO.
Het vreemde is alleen dat die memory configurator me naar de gewone SO-DIMM brengt terwijl dit volgens mij EDO behoort te zijn.

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Op zaterdag 27 april 2002 23:59 schreef Animal_X het volgende:
aha, het is niet dat het dan SO-SIMM wordt?
Nee, volgens mij bestaat dat ook niet. Voordat er SO-DIMMs waren had iedere laptopproducent zijn eigen formaartje (vaak per model verschillend).
btw ik heb nog ff gekeken in de geheugenshop en er is idd SO-DIMM en SO-DIMM EDO.
Het vreemde is alleen dat die memory configurator me naar de gewone SO-DIMM brengt terwijl dit volgens mij EDO behoort te zijn.
In dat geval zou ik even een mailtje sturen en vragen wat je nu moet hebben en of je, als het niet blijkt te kloppen, het terug kan brengen.

• Animal_X
ok, bedankt voor de reacties / hulp.
Ik zal zo ff mailen.

• Animal_X
ik wil dit topic toch nog ff omhoog halen want ik heb nog een paar vraagjes:

Ik wil eigenlijk nog een grotere HD erin zetten en ik zit ook aan een dvd speler te denken.

Weet iemand waar ik dit spul kan krijgen?
Laptop onderdelen dus, want in de standaard PC winkels kan ik het niet vinden en op toshiba.nl staat alleen de upgrades van de "nieuwste" laptops....

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Een grotere harddisk zal waarschijnlijk wel werken.
Die laptop van jou heeft een standaard twee en een half inch laptop ide harddisk.
Je moet alleen even het harddisk-frame van de oude harddisk overzetten naar de nieuwe harddisk.

Dat interne geheugen moet gewoon de juiste connector hebben, dan gaat dat wel werken.
Of het (EDO)(SO)(SIMM) is boeit niet zo.

Een dvd drive zal moeilijker worden, misschien dat het werkt, misschien niet is niets van te zeggen.
Het probleem is dat dit niet gestandariseerd is kwa connector en afmetingen.
Wat wel kan is een externe dvd drive als aanvulling op je standaard cdrom drive,
bijvoorbeeld via de parallelle poort of via een pcmcia kaartje.
Al is die oplossing wel vrij prijzig.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Vroeger ook wel eens memory upgrades moeten doen in die machines, en daarvoor hadden we altijd kingston geheugen... Dus misschien dat je dat kunt vinden?

Verwijderd

me heeft nog 2x32 mb (of 2x16 me niet weten) liggen intresse t-mug@planet.nl
Pagina: 1