Toon posts:

Viper 550 (16 mb) en Win 98 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een p 433 celeron staan, viper 550 16 MB, 64 MB intern voor reperatie maar ik heb dus de Nvidia De driver gedownload, deze geinstalleerd, op ware kleuren zetten @ 1024 pixels toepassen drukken, en hij doet het.

Maar na het opnieuw starten staat er alleenmaar een cursor te knipperen vlak voordat je startbalk en pictogrammen en de hele meuk ziet komen. Er gebeurt verder helemaal niets!

zodra ik op reset druk, start windows weer gewoon. Maar dan staat hij op 640 x nogwat en niet meer op ware kleuren ;(

Hoe los ik dit op?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

je hebt geen Nvidia kaartje :X

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 18:40 schreef Mary Wana het volgende:
je hebt geen Nvidia kaartje :X
Op een Viper v550 zit een nVidia Riva TNT1 chipset hoor ;)

Verder is het wel handig als de topicstarter even vermeld welke Windows hij draait :o

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

in de bios :

assign irq to vga aan zette done

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 27 april 2002 18:40 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

oke sorry my fault :D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 18:40 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Verder is het wel handig als de topicstarter even vermeld welke Windows hij draait :o
win 98 se NL

heb ik toch gedaan btw? (zie titel)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 18:40 schreef DAMAGE het volgende:
in de bios :

assign irq to vga aan zette done
edit
staat al aaan :)

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een theorie?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:48
Op zaterdag 27 april 2002 18:56 schreef Terayonnetje het volgende:
iemand nog een theorie?
misschien een oudere detonator downen?

ik geloof dat de TNT1 versie 6.xx gebruikte?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 18:57 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

misschien een oudere detonator downen?

ik geloof dat de TNT1 versie 6.xx gebruikte?
Ik heb hier ergens wel nog een vaag TNT-detonatortje liggen, ik heb n.m.l ook een Viper v550 gehad... alleen de Diamond drivers die d'r bij zaten deden 't prima bij mij, dus probeer die eens zou ik zeggen :Y)

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
De viper 550 is 1 van de beste grafische kaarten die ik tot nu toe gezien heb..,
ik speel nog dagelijks CS op m'n 550 welliswaar in combinatie met WinXP en de detonator V27.20 drivers maatgoed...

Mijn viper heeft onder Win98 (toen ik dat nog gebruikte) nooit probleemen opgeleverd..,
wat jou probleem zou kunnen zijn is dat je monitor de frequentie niet aan kan..,
dan wordt je scherm zwart wanneer hij naar je windows desktop zou moetten gaan...

Ik draai mijn viper op 1152 x 864 @ 100Hz...

Hij zou natuurlijk ook gewoon defect kunnen zijn...

btw is het een AGP of een PCI versie..?

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op zaterdag 27 april 2002 19:13 schreef digital8

btw is het een AGP of een PCI versie..?
AGP

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

volgens mij moet je voor n tnt1 de 6.31 detonator gebruiken.(kan me zoiets vaags herinneren....)

eerst kijken dan zeiken

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Heb zelf ook nog zo'n ding in een machine zitten. Wat ik me herinner is dat Diamond adviseerde de kaart uit je hardware-lijstje te verwijderen (softwarematig dus), waarop Windows vanzelf vroeg om te rebooten.
Dan bootte je in 640x480@16, en dan kon je nieuwe drivers installeren en rebooten.
Ik heb de bios van de kaart ooit geflashd voor de TV-out, die kan je nog steeds ergens bij de (voormalige) Diamond-site ophalen, 'k weet niet of je dat ooit gedaan hebt.
Hij draait nu onder Win2k professional met de nVidia Detonator 28.nogwat, zonder problemen (1024x768@true).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
de kaart kan de instellingen wel onthouden, maar naar na het herinschakelen van de PC, dan kom ik niet verder dan een knipperende cursor. Als ik dat de PC weer opnieuw start, kom ik in windows 640x480@16 kleuren. Herstart ik dan nog een keer dan heb ik weer 1024x786@32bit. En dit herhaalt zich dus contant in een soort loop.

Ik heb sterk te indruk dat het geheugen kapot is op de kaart, omdat windows ook na vaak herstarten aangeeft, dat de ingeveoerde instellingen niet geschikt zijn voor de adapter.

Overigens heb ik er een TNT2 ingestopt, en dit loopt perfect met dezelfde drivers

Verwijderd

Dit heb ik ook wel eens gehad bij pc's, en de oplossing toen was alleen de diamond drivers zelf te gebruiken.. Misschien dat iemand een andere oplossing weet (misschien idd wat oudere nvidia drivers)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Als ik me niet vergis ondersteunen de nieuwste Detonators de TNT-1 chipset niet meer... ;(

He who controls the Spice, controls the Universe.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

dat zou ik op z'n minst verw88 dat je daar tijdens het installeren een melding over krijgt

/dev/null

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 28 april 2002 10:45 schreef MST_Morpheus het volgende:
Als ik me niet vergis ondersteunen de nieuwste Detonators de TNT-1 chipset niet meer... ;(
jawel hoor, je moet alleen wel de Non WHQL driver downloaden, die doet ook de TNT1 nog...

(staat ook op de site van nvidia btw)

hier: http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=pg_20010907943252

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Je kunt de goede drivers eraf halen bij www.hastec.nl. De Viper 550 is nl een diamond kaart met een Nvidia chipset welke is geimporteerd door Hastec.

Ik kan mij herinneren dat ik zo'n zelfde probleem had. Ik heb toen de nieuwste bios gedownload, en erop gezet, voor die 550 en daarna werkte die perfect.
Misschien is dat het overwegen waard?

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 28 april 2002 11:21 schreef TryToListen het volgende:
Je kunt de goede drivers eraf halen bij www.hastec.nl. De Viper 550 is nl een diamond kaart met een Nvidia chipset welke is geimporteerd door Hastec.

Ik kan mij herinneren dat ik zo'n zelfde probleem had. Ik heb toen de nieuwste bios gedownload, en erop gezet, voor die 550 en daarna werkte die perfect.
Misschien is dat het overwegen waard?
die Nvidia drivers werken ook (en zijn nog sneller ook)

mijn win2k server heeft ook zon originele Diamond Viper 550 aan boord, en die doet het met de nieuwste Detonators... werkt prima

die diamond drivers zijn ook al een paar jaar oud..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Het enige dat ik wil aangeven is dat deze kaart bij hastec ondersteund wordt.

Tevens is het zo dat het probleem dat ik had, opgelost kon worden met de nieuwere Nvidia drivers was het niet dat het op de een of andere vage manier niet compatible was met de bios versie. Deze heb ik toen van de hastec site gehaald waarna de kaart het perfect deed.

En inderdaad de Nvidia drivers zijn sneller, maar dat was ook niet mijn gegeven optie.
Pagina: 1