Toon posts:

[XP] Sharing

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heyzz, Mensen,

Ik had ff een vraagje, weet iemand toevalling hoe je in Windows XP Pro een map kan sharen, met password? Dus dat de gebruikers over het netwerk een password nodig hebben om in die map te kunnen komen.
Het is een UTP netwerk, over een 8 poorts HUB, ik heb windows XP de rest Windows 98 SE. We zitten aan een WORKGROUP en niet aan een DOMEIN.

Mzzle,

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 15:03

DarkSide

theres no place like ::1

Zolang je de user accounts niet aanmaakt op je XP, zal deze altijd om verificatie vragen bij het openen van een share.
Je moet dan telkens een naam en wachtwoord opgeven.
Dit kan je btw niet instellen, en is afhankelijk van een account met admin rechten op de XP machine en bijbehorende paswoord. Deze blijft dan zolang de pc niet gereboot wordt geldig, en hoeft niet nog een keer ingetypt te worden als men de share nogmaals benaderd.

Veel beter is. Om het systeem naar NTFS te converteren.
De accounts juist wel aan te maken, en per share de desbetreffende persoon rechten te geven.
Zo wordt er elke keer dat er een share benaderd wordt een verrificatie uitgevoerd, en hoeft men niet telkens een naam en wachtwoord in te typen. Maar bepaald de useraccount, zamen de de access controll list per share wie er wat mag op de share.
MAW als jij aangeeft dat pietje niet in een bepaalde share mag, en jantje wel. Dan zal pietje geen toegang krijgen tot de share, en jantje heeft geen enkel probleem om de share te openen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, dat weet ik.

Ik heb mijn partitie naar NTFS geconferteerd. En ik heb 1 gebruiken, ikzelf. Ik ben lid van Administrator. Maar nu is de vraag: Ik wil een map sharen, voor de rest van de WORKGROUP, maar omdat ik wil niet dat iedereen er in kan. Dus zet ik er een wachtwoord op, en dat wachtwoord vertel ik alleen tegen de mensen die het mogen weten :D. Net als je in Windows 98 heel makkelijk kan doen.

Groeten,

Verwijderd

Volgens mij bedoel je dit toch?:

Map die je wil sharen met rechtermuisknop klikken.

Pop-up menu:

Klik op sharing and security.

Dan op rondje klikken van share -> standaard staat ie daarboven op niet share. Dan gewoon rest eronder invullen.

Dan moet het lukken.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Even de Search gebruiken a.u.b.

Onderwerp is al vaker behandeld :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.