Toon posts:

Gigabyte 7VRXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het voltage van het geheugen en agp aanpassen? In het bios zijn deze opties niet aanwezig. Jumpers op het mobo zijn er ook niet volgens mij (niet in de handleiding vermeld iig).

Dan nog iets, in een nieuwsbericht ( http://www.tweakers.net/nieuws/21580 ) staat dit:
Deze optie, die in het BIOS van een KT333 moederbord terug te vinden is als DRAM=CPU+33
Deze optie is niet te vinden in het bios van de 7VRXP!

Zie ik iets over het hoofd ofzo??

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Ik heb even de 7VRXP manual gedownd, maar alle opties kan ik gewoon vinden. AGP + DDR spanning kun je onder Hardware Monitor & MISC Setup instellen (1.5, 1.6, 1.7 en 1.8 voor AGP en 2.5, 2.6, .27 en 2.8 voor DDR).
DRAM + CPU= 33 heet anders, je kan de DRAM Frequency (onder Chipset Features Setup) instellen op Auto, 266MHz en 333MHz. Dus ik zie het probleem eigenlijk niet, of denk ik nu te simpel :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het in de manual staat heb je inderdaad gelijk. Maar daar ligt dus ook meteen mijn probleem, agp + ddr voltage staan er gewoonweg niet bij?!
Ook de opties open/close case status die in de manual staan, zijn niet in mijn bios terug te vinden.

Moet ik nog ergens een idiot-proof optie uitzetten oid? :)

Zo staat het in de manual (bij mij staan agp & ddr voltage dus niet op de kaart) :

Hardware Monitor & MISC Setup
AMIBIOS SETUP - HARDWARE MONITOR & MISC SETUP
( C ) 1999 American Megatrends, Inc. All Rights Reserved
AGP Voltage :1.5V
DDR Voltage :2.5V
VCore Voltage :Normal
CPU Host Clock (Mhz) :By Hw
#Reset Case Open Status :No
#Case Status :Open
CPU Temp. : 35°C/ 95°F
System Temp. : 33°C/ 91°F
CPU Fan Speed : 5273 RPM
System Fan Speed : 0 RPM
Vcore : +1.632V
Vtt : +3.344V
+3.300V : +3.296V F1 : Help PU/PD+/-/ : Modify
+5.000V : +5.080V F5 : Old Values (Shift)F2: Color
+12.000V : +11.840V F6 : Fail-Safe F7 : Optimized
5V SB : +4.972V F8 : Dual BIOS/Q-Flash

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er tweakers met een gigabyte GA-7VRXP die even in hun bios willen kijken of er onder "HARDWARE MONITOR & MISC SETUP" de opties AGP Voltage en DDR Voltage voorkomen?

(Bewijs) ff een plaatje geleend van een andere GA-7VRXP gebruiker die ook de opties agp en ddr voltage niet heeft:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~pbrands19/im000401.jpg

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10
Ik ben zelf geen echte tweakert, maar ik heb wel even gekeken. Bij mij staat die optie er ook niet tussen en volgens mij heb ik de nieuwste versie van het bios (hoera voor dualbios en biosflash vanuit windows). Ik heb ook even in de manual gekeken, maar daar staan die opties ook niet aangegeven. Je kunt alleen de Vcore voltage veranderen.
Heb net even in de manual gekeken, die ik gedownload heb en daar staan die opties wel in :?. Snap het nu ook niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Nee vaag is dat he...

Je geheugen draait trouwens vrolijk op 266 Mhz als je in de bios 333 Mhz hebt ingesteld!

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaand mailtje kreeg ik van gigabyte als antwoord op de vraag waarom ik ddr & agp voltage niet kon aanpassen.
Dear Sir,

In order to keep the best safety and consideration, some items will be increased or reduced in new bios version.
Thanks for your suggestion.

By the way, please update your bios to the latest version if you like.
http://ftp.gigabyte.com.tw/support/temp/beta/7vrxp_f6e.zip
Have a nice day.

***Your valued question is greatly appreciated. Thank you for supporting Gigabyte products.***
Dat bios voegt overigens geen opties toe.
Ik mail ze nog even waarom het geheugen niet op 333 Mhz draait maar op 266 Mhz terwijl ik wel gewoon 333 heb ingesteld.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 08:10

miekol

erm

Hey hoe is dat afgelopen? Ik heb volgens mij precies hetzelfde probleem namelijk

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Alleen versie 1.1 van het bordje heeft deze 2 opties, jij hebt waarschijnlijk 1.0 aangezien bij 1.1 dit gewoon in de bios te zien, en de manual die jij bekeken hebt is van versie 1.1 wat er ook nog bij staat :)

• miekol

miekol

erm

Volgens mij heb ik gewoon 1.1, heb specifiek gevraagt of ze 1.1 verkopen :) (Kan ook gewoon agp & ddr voltage aanpassen in bios) Ik kan ook gewoon DDR op 333 in BIOS zetten maar dan in windows zegt Sisoft & EasyTune gewoon vrolijk dat het geheugen op (2x)133 draait.
Misschien bios updaten?

Ik haal ook met:
XP 2000+
Apacer 512MB DDR @ 333/CAS2
Gigabyte GA-7VRXP
Leadtek GF2 pro
een score van 4600!!! in 3dmark? Ik snap er zelf niks meer van :?

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Ik had het eigelijk tegen bart-m, maar welke bios heb je dan? het schijnt trouwens dat f4 beter is dan de f6 maar moet je zelf maar kijken want ik weet het niet zeker natuurlijk :) En bios flashen is lekker veilig en simpel op dit bordje, dus suc6

• miekol

miekol

erm

Gewoon originele bios nog :p Nog geen tijd/zin gehad om floppy aan te sluiten btje klote werk, hangen al zoooooooooooooveel ide/12v kabels in me kast :P

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik zie net op m'n 7vrxp (rev. 1.1) dit schema staan ter hoogte van het derde pci-slot:
code:
1
2
3
4
5
6
clk_sw  o: on  x: off
cpu    agp   pci   2  1
133.3  66.6  33.3  x  x
166.6  66.6  33.3  x  o
100    66.6  33.3  o  x
200    66.6  33.3  o  o

Echter zijn de dip-switches die erbij horen niet op het bord gesoldeerd, nu is mijn vraag, als ik 166 MHz in het bios zou selecteren zou dan de verhouding fsb-agp-pci ook aangepast worden of gebeurt dat alleen als je van de dip-switches gebruik zou maken?

En dan nog een vraag; Ik heb nu nog een Athlon 800 op dit bord zitten en die zou ik graag op 6x133 willen laten lopen, echter krijg ik dan errors in het geheugen (3600+ errors volgens memtest), weet iemand hoe dit komt en of dat te verhelpen is? Ik heb al zitten spelen met de geheugen-instellingen (1t-2t, cas2-cas2,5)

The need for speed drives me

• miekol

miekol

erm

Dat kan denk ik wel in dit topic, gaat over zelfde mobo :)

Ik heb het volgende probleem met mijn 7vrxp:

Als ik onboard LAN aanzet dan wil windows gewoon niet starten (freezed), dus ik probeer te formatteren, maar zelfs in windows setup loopt de pc vast als ik onboard lan aan heb staan, het werkte eerst wel maar toen kon ik er niet mee op het internet (wou gewoon niet werken :?). Ik wil het in principe wel gebruiken want dan heb ik alles onboard (netwerk + sound) en dus alleen AGP slot in gebruik. Iemand enig idee waardoor dit komt en hoe ik het op kan lossen?

Verwijderd

Extra opties in je bios ? 'k Weet niet precies welken, zo uit'm'n hoofd, maar in de handleiding van de ga-7vrxp rev 1.1 staat dat je daarvoor ipv DEL tijdens het posten CTRL+F1 moet drukken. Staat op een onlogische plaats in het boekje, maar zo werkt dat dus :)
In mijn manual (rev1.1) is dat op pagina 35, onder de "chipset features setup" screendump...
De opties zelf worden zover ik weet niet in de handleiding beschreven, en ze zijn *zo* summier dat ik me haast niet kan voorstellen dat er mensen zijn die ze zinvol weten in te zetten :) (ikzelf snap er sowieso hout van in elk geval).
Pagina: 1