Toon posts:

[PC2] Sicce Nova + -13: Post Mortem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De PVC warmtewisselaar is los, en de Nova is er uit gesloopt. De reden dat het ding stuk gegaan is, is omdat het afdichtrubber achterin de pomp, waar de 220V doorgevoerd word, overleden is (gescheurd).

Dit is waarschijnlijk gebeurd door een combinatie van methanol (welke het rubber uitdroogt) en de kou (waar het rubber hard van word).

Nouja, een lichtpunt: dit betekent dat een aquariumpomp in inline-mode het waarschijnlijk een stuk langer vol gaat houden. Aan de waaier in de Nova is nog niet een beetje schade te zien.

Verwijderd

Heb je ook pics

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:18
Toch wel fijn dat je hem eruit hebt gebroken? Laten zitten zou me niks lijken. En van deze "fouten" kan je weer goed leren.
Maar je WW2 kan je blijven gebruiken begrijp ik?
WW2 weer in elkaar zetten, pompje inline erbij, en weer gaan met die banaan! :9

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dus je hebt eigenlijk nieuw rubber nodig?
Dat beter tegen de kou kan.

Hmm ik kan aan een hoop rubber komen.
Ook aan leer!
Denk dat dat beter tegen de kou kan.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 17:59 schreef a.p.versteeg het volgende:
Heb je ook pics
Nee, de directeur van het bedrijf waar ik werk heeft mijn digicam 2 weken geleend. Wij doen alles voor gebak >:)

Als-ie terug is dan maak ik wel een pic.
Op zaterdag 27 april 2002 18:09 schreef _Evert_ het volgende:
Toch wel fijn dat je hem eruit hebt gebroken? Laten zitten zou me niks lijken. En van deze "fouten" kan je weer goed leren.
Maar je WW2 kan je blijven gebruiken begrijp ik?
WW2 weer in elkaar zetten, pompje inline erbij, en weer gaan met die banaan! :9
Ik kan WW2 blijven gebruiken. En dat doe ik ook. Alleen heeft WW2 ook weer zo zijn problemen (te dunne verdamperpijp, teveel drukverlies, en een te lage watersnelheid langs de verdamperpijp, en dus een te hoge warmteweerstand).

Maar ik maak zowiezo eerst mijn kast voordat ik aan een eventuele WW3 begin. Die berg op elkaar gegooide losse computermeuk begint me de keel uit te hangen.
Op zaterdag 27 april 2002 19:13 schreef Xavier het volgende:
Dus je hebt eigenlijk nieuw rubber nodig?
Dat beter tegen de kou kan.

Hmm ik kan aan een hoop rubber komen.
Ook aan leer!
Denk dat dat beter tegen de kou kan.
Nou, nee. Ik ga gewoon de Idra die ik nog heb als inline-pomp gebruiken. Dan heb ik het probleem niet meer dat het rubber aangetast word (omdat het simpelweg niet meer met de vloeistof in contact komt). En dat vervangt ook een heel stuk makkelijker als er nog ooit iets stuk gaat. Een betere pomp heb ik nog niet kunnen krijgen helaas.