- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
Wat is dan echt het probleem? Ik werk in alle spellen nl @100Hz
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Met Microsoft nog nooit 60Hz probleem gehad.
Kan aan mij liggen hoor maar ik speel al me spellen op 100hz en zo ver ik weet kan MS nog steeds me OSD niet foppen, maar zo als ik al zei het kan aan mij liggen
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Ik geloof dat niemand precies weet waar het aan ligtOp zaterdag 27 april 2002 18:07 schreef René vd Veen het volgende:
Heeft dit niet meer met nVidia's drivers te maken?
nVidia zou wel es MS de schuld kunnen geven en vice versa. Het komt erop neer dat het idd alleen voor nVidia gebruikers geldt en aangezien het andere kaartenbakkers wel lukt goed te werken zal het dan ook wel aan de nVidia drivers liggen.
Echt goed is mijn inzicht in de zaken verder (uiteraard) niet, dus ik hou mij er verder ook buiten
[edit]
Beste voorbeeld game is Counterstrike geloof ik
M'n Ati en nVidia's moet ik zelf hoger zettenOp zaterdag 27 april 2002 18:18 schreef ACM het volgende:
[..]
Ik geloof dat niemand precies weet waar het aan ligt
nVidia zou wel es MS de schuld kunnen geven en vice versa. Het komt erop neer dat het idd alleen voor nVidia gebruikers geldt en aangezien het andere kaartenbakkers wel lukt goed te werken zal het dan ook wel aan de nVidia drivers liggen.
Echt goed is mijn inzicht in de zaken verder (uiteraard) niet, dus ik hou mij er verder ook buiten
[edit]
Beste voorbeeld game is Counterstrike geloof ik
Idd met CS zuigt Hz < 75 enorm
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Maar gelukkig bestaad PowerStrip er nog.
Dat het gewone Windows 2d beeld op 60Hz loopt is trouwens WEL een probleem die alleen NVidia kaarten hebben.
🌞🍃
Komt denk omdat k dan van 100hz naar 60hz ga
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Nou, mijn beeld is alles altijd op 85Hz. Door powerstrip dus spellen ook. Maar toch krijg ik last van m'n ogen na een tijdje, maar dat komt gewoon puur omdat alles zo snel voorbij flitst.Op zaterdag 27 april 2002 18:24 schreef Bartjuh het volgende:
Volgens mij heb k daar ook weleens last van ,dan ga k quake spelen en krijg k gelijk last van me ogen ,na een tijdje spelen merk k het niet meer
Komt denk omdat k dan van 100hz naar 60hz ga
Of het bij jouw door die 60Hz komt zou natuurlijk kunnen.. maar zoiets valt toch ook wel direct op, als het ineen keer 60Hz is?
🌞🍃
Het is wel degelijk een windows probleem, vroeger in win9x zat er een optie: "Optimal Refresh" (Windows nam dan altijd de beste), daarnaast herinnerde windows zich op welke refresh-rate je een resolutie had gezet.
Dus als je op 1024x768x16 100 Hz wilde gamen, dan zette je die even als desktop, daarna terug naar je oude desktop, windows gebruikte dan gewoon voor dat spel. Kwestie van alle resoluties die je gebruikte een maal langslopen en klaar.
In Windows NT-kernel werkt het anders: videokaart en monitor vertellen windows wat ze allemaal aan kunnen en vervolgens mag windows kiezen uit de mogelijkheden (tot zo ver gelijk), onder NT wordt bij OpenGL alleen voor de eerste de beste gekozen... (D3D wordt op 75 Hz gezet door een optie in DirectX, die waarde is ook te wijzigen).
De oplossing (work-around) is simpel, je maakt windows wijs dat of je monitor of je videokaart geen lager refresh-rates ondersteund op een bepaalde resolutie).
Nadeel van wijzigen van je monitor is dat je (meestal) maar één refresh-rate kan opgeven. Nadeel van het wijzigen van je videokaart is dat er bijvoorbeeld ook een TV aan hangt en die resolutie dus wèl 60 Hz (ook al komt het met 50 Hz aan op je TV) moet ondersteunen: beetje lullig als je bijvoorbeeld in bepaalde gevallen je Monitor 1:1 wilt klonen naar je TV => 60 Hz op je monitor (tijdens game).
Dan zijn er ook nog tools, maar die zijn meestal niet voor iedereen (en niet iedereen vind ze allemaal even fijn).
Het is natuurlijk wel zo dat nVidia (en ATi e.d.) dit ook op kan lossen. Wie het oplost maakt niet zo veel uit, wat belangrijker is, is dat je gewoon moet kunnen kiezen welke refresh-rates de voorkeur hebben; zodat je ook gewoon TV + monitor tegelijk kan draaien zonder dat je monitor naar 60 Hz schiet (want het kan wèl, als windows maar denkt dat je monitor alleen op 100 Hz werkt).
Ik zal eens gaan kijken wat me osd aangeeft tijdens quake ...Op zaterdag 27 april 2002 18:26 schreef DataBeest het volgende:
[..]
Nou, mijn beeld is alles altijd op 85Hz. Door powerstrip dus spellen ook. Maar toch krijg ik last van m'n ogen na een tijdje, maar dat komt gewoon puur omdat alles zo snel voorbij flitst.
Of het bij jouw door die 60Hz komt zou natuurlijk kunnen.. maar zoiets valt toch ook wel direct op, als het ineen keer 60Hz is?
"This feature is by design©®"
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ah, dat wist ik nietOp zaterdag 27 april 2002 18:27 schreef Jake het volgende:
Het kan moeilijk een nVidia probleem zijn, omdat je er ook last van hebt op Voodoo's en ATi's.
Dan is het idd een 'MS probleem' en is het wat netter als MS een oplossing maakt en niet alle driver-bakkers afzonderlijk.
Dan moet je dus wel 2 ramdacs hebben, anders blijf je gewoon lekker op 60hz op je monitor als de tv-out actief is hoor... Daar kun je met geen enkel progje wat aan doen.Op zaterdag 27 april 2002 18:27 schreef Jake het volgende:
<knip>
Het is natuurlijk wel zo dat nVidia (en ATi e.d.) dit ook op kan lossen. Wie het oplost maakt niet zo veel uit, wat belangrijker is, is dat je gewoon moet kunnen kiezen welke refresh-rates de voorkeur hebben; zodat je ook gewoon TV + monitor tegelijk kan draaien zonder dat je monitor naar 60 Hz schiet (want het kan wèl, als windows maar denkt dat je monitor alleen op 100 Hz werkt).
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Neuh...meer:Op zaterdag 27 april 2002 18:37 schreef BackSlash32 het volgende:
Ik kan je wel vertellen wat de mannen van Bill zeggen:
"This feature is by design©®"
"This is a special feature of the new improved windows"
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Zijn voorbeeld zal niet de allerbeste zijn, maar zijn bedoeling is wel goed.Op zaterdag 27 april 2002 18:39 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Dan moet je dus wel 2 ramdacs hebben, anders blijf je gewoon lekker op 60hz op je monitor als de tv-out actief is hoor... Daar kun je met geen enkel progje wat aan doen.
Als je je kaart/scherm forceert op 75Hz (++) dan moet je als je even later je tv wilt kunnen gebruiken de boel weer lager zetten. Wat vaak zelfs een reboot kost, omdat het om het register gaat
(Ook
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Maar het blijft een workaround geen oplossing... Voor nvidia is er ook zoiets, kweet niet meer of die van nVidia zelf is.Op zaterdag 27 april 2002 18:45 schreef Scatman_II het volgende:
(Ook) Ati heeft hier gewoon een refresh fix voor uitgebracht hoor...
Dan heeft een GF4 MX blijkbaar 2 RamdacsOp zaterdag 27 april 2002 18:39 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Dan moet je dus wel 2 ramdacs hebben, anders blijf je gewoon lekker op 60hz op je monitor als de tv-out actief is hoor... Daar kun je met geen enkel progje wat aan doen.
Amerikaan zeker?Op zaterdag 27 april 2002 18:51 schreef justifire het volgende:
Zat trouwens net iets te lezen over iemand die microsoft aansprakelijk wilde stellen, omdat zijn werknemers heel de dag naar 60hz zaten te kijken op kantoor wat dus bewezen slecht is voor de gezondheid
* ACM vindt dat weer overdreven...
Voor al het normale kantoor gebruik heb je, bij mijn weten, niet of nauwelijks last van die bug. Dan is het slechts een kwestie van de boel default op een hogere refresh te zetten. Maar de oplossing van XFree (unix/linux) is eigenlijk beter, gewoon altijd default de hoogste optie pakken, ipv eerst altijd met de laagste beginnen
En ja hoor ,ik speel Quake3 op 60hz ,zoiets verw8e ik al ,k doe mee aan die aktie !Op zaterdag 27 april 2002 18:33 schreef Bartjuh het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan kijken wat me osd aangeeft tijdens quake ...