Toon posts:

[Linux] VCDs rippen naar ander formaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een paar VideoCD (eigenlijk SVCDs) liggen en ik wil deze filmpjes die daar opstaan converteren naar een ander formaat.(MPEG4 denk ik).

Na wat rondgezocht te hebben, vind ik wel verscheidene tools gevonden om divx of mpeg om te zetten naar een VCD, maar niet om de data van een VCD op m'n HD te krijgen. (heeft te maken met dat XA mode 2 formaat waarin die mpeg film is geschreven).

Heb al geprobeerd om de VCD te mounten en dan de avseq01.mpg te kopieren, maar dat geeft problemen omdat hij dan telkens maar 2048 bytes van de eigenlijke 2352 bytes vd steam kopieert. (mounten gebeurd met iso9660 type dacht ik: mode 1, 2048 bytes)

Als ik de VCD afspeel met MPlayer, gaat die toch direct van /dev/cdrom lezen.

Mijn vraag is eigenlijk: hoe kan ik de CDs rippen zodat ik met bvb ffmpeg die kan omzetten in een ander formaat?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 17:47 schreef DeJean het volgende:
Als ik de VCD afspeel met MPlayer, gaat die toch direct van /dev/cdrom lezen.

Mijn vraag is eigenlijk: hoe kan ik de CDs rippen zodat ik met bvb ffmpeg die kan omzetten in een ander formaat?
Bij MPlayer zit ook 'mencoder', daarmee kun je alles wat MPlayer kan afspelen omzetten naar DivX 4 (dacht ik iig :)).

Ik neem aan dat er op www.mplayerhq.hu in de documentatie wel wat over staat.

Ik heb dit overigens alleen maar ergens gelezen, nog nooit zelf gebruikt ofzo.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

mplayer heeft ook als output 'yuv4mpeg'. de mjpegtools (welke een MPEG en divx-encoder hebben) accepteren 'yuv4mpeg' als input voor de encoding.

Verwijderd

Topicstarter
die MEncoder ziet er iig heel goed uit.

Heb al wat testjes gelopen, maar zal nog veel moeten leren ivm divx encoding... effe de search gebruiken bij het AV forum ;)

Bedankt voor de tip. :) Ik had niet op de MPlayer site gaan rondneuzen omdat het een player is. Had wel zitten zoeken op rippers ed.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Als je de iso hebt kan je heel makkelijk met vcdgrab de videostream eruit halen als een mpg bestand. En daar kan je weer van alles mee doen tuurlijk.

En anders het vcl (of vlc) project, is een player, maar er zitten dacht ik ook wat utilities bij.