[SuSE Linux 8.0] Video Probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net SuSE Linux 8.0 geinstalleerd, maar de grafische zooi werkt niet helemaal..

nadat ik ingelogd ben, heb ik geprobeerd om met het 'sax2'-commando de videokaart te configgen, wat ik dan echter krijg is dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lfanchi/linux.jpg

iemand enig idee?

ik heb een leadtek geforce 3 (standaard, geen Titanium ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:59

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Krijg je dit al direct als je Sax2 start of nadat je al voor iets gekozen hebt? In het tweede geval moet je even voor een 'generic' kaart kiezen en later de boel zelf instellen. Als het al direct bij het starten gebeurt dan lijkt het me het best om in de console een eigen XF86Config-4 te schrijven en daarmee X op te starten, in plaats van het bestand door Sax2 aan te laten maken.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 17:39 schreef odysseus het volgende:
Krijg je dit al direct als je Sax2 start of nadat je al voor iets gekozen hebt? In het tweede geval moet je even voor een 'generic' kaart kiezen en later de boel zelf instellen. Als het al direct bij het starten gebeurt dan lijkt het me het best om in de console een eigen XF86Config-4 te schrijven en daarmee X op te starten, in plaats van het bestand door Sax2 aan te laten maken.
even uitleggen:

ik typ 'sax2' -->
finding devices (of iets in die richting) -->
geforce 3 -->
do you want to enable 3d acceleration for this device yes | no -->
ik kies yes
en dan na even wachten krijg ik dit scherm..

is het zo duidelijker? anders doe ik het nog een x en schrijf ik alles even op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Helpt het nog om 'no' te zeggen als er om 3D-acceleratie gevraagd wordt? En zou je eens de inhoud van /var/log/XFree86.0.log kunnen posten, of als het hele bestand niet lukt de regels die beginnen met '(EE)' of '(WW)'?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 18:04 schreef odysseus het volgende:
Helpt het nog om 'no' te zeggen als er om 3D-acceleratie gevraagd wordt? En zou je eens de inhoud van /var/log/XFree86.0.log kunnen posten, of als het hele bestand niet lukt de regels die beginnen met '(EE)' of '(WW)'?
ik heb net geprobeerd om no te zeggen en het geeft precies hetzelfde resultaat :(

hoe open ik het .log bestand? ik ben een complete Linux n00b...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 18:05 schreef LoPoZ het volgende:

[..]

ik heb net geprobeerd om no te zeggen en het geeft precies hetzelfde resultaat :(

hoe open ik het .log bestand? ik ben een complete Linux n00b...
Als root naar home gaan, dan naar de hoofdmap, dan naar /var/log/ gaan, en het bestand selecteren, rechtermuisknop, openen in KWord ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik vrees dat dat niet gaat werken als zijn X niet aan de praat wil >:).
In de console de volgende regel invoeren en de uitvoer even overschrijven is het makkelijkst (nog mooier zou zijn als je het hele bestand kon uploaden, maar dat is een uitleg van een half kantje...):
code:
1
grep ^\([WE].* /var/log/XFree86.0.log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 18:40 schreef odysseus het volgende:
Ik vrees dat dat niet gaat werken als zijn X niet aan de praat wil >:).
In de console de volgende regel invoeren en de uitvoer even overschrijven is het makkelijkst (nog mooier zou zijn als je het hele bestand kon uploaden, maar dat is een uitleg van een half kantje...):
code:
1
grep ^\([WE].* /var/log/XFree86.0.log
is er eigenlijk geen manier om mn linux hd te mounten in win? want nu moet ik de hele tijd rebooten om tussen de OS's te switchen.. erg vermoeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 19:06 schreef LoPoZ het volgende:

[..]

is er eigenlijk geen manier om mn linux hd te mounten in win? want nu moet ik de hele tijd rebooten om tussen de OS's te switchen.. erg vermoeiend :)
In principe niet. Er schijnen progjes voor te zijn, maar het is mij nooit gelukt ;( Ga dinsdag weer met SuSE 8.0 beginnen. Draai nu alleen Windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/explore2fs.htm

k'denk ook dat je best eens zelf handmatig de 28.80 drivers probeert te installeren, er zijn ook rpm's voor suse die je kan proberen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekeken in de log-file en er is geen (WW) of (EE) te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt inderdaad explore2fs gebruiken. De andere kant op is vaak simpeler (zolang je geen NTFS gebruikt): 'mount -a -t vfat' zou het al kunnen regelen. Vervolgens kun je met 'mount' zien naar welke directory je bestanden moet kopiëren, dit zal vaak iets als '/mnt/win' of '/mnt/win_c' zijn. Kopieren kan met 'cp /var/log/XFree86.0.log /mnt/win'. Mocht dat lukken, zou je dan de inhoud van dat logbestand en van /etc/X11/XF86Config-4 eens kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 20:17 schreef odysseus het volgende:
Je kunt inderdaad explore2fs gebruiken. De andere kant op is vaak simpeler (zolang je geen NTFS gebruikt): 'mount -a -t vfat' zou het al kunnen regelen. Vervolgens kun je met 'mount' zien naar welke directory je bestanden moet kopiëren, dit zal vaak iets als '/mnt/win' of '/mnt/win_c' zijn. Kopieren kan met 'cp /var/log/XFree86.0.log /mnt/win'. Mocht dat lukken, zou je dan de inhoud van dat logbestand en van /etc/X11/XF86Config-4 eens kunnen posten?
komt eraan (als alles goed gaat :P)

--------------------

en dat ging het natuurlijk niet :'(

met dat prog heb ik het ook al geprobeerd, maar dr verschijnen geen partities... arg....

any suggestions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 22:56

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Het is vrij eenvoudig om een windows parietie te mounten in linux suse. als je en gewone instalatie hebt gedaaan met suse zal deze een directory "/windows" hebben aan gemaakt met daar in verschilende directoryes die overeen komen met de partietie letters van windows bv C en D "/windows/C" & "/windows/D" deze kun je met de volgende opdracht mounten.

"mount /windows/C"

als je geen WNT of W2K draait kun je hier gewoon heen schrijfen.

sucses er me

P.S. op de cd's van suse staan ook een paar tooltjes om ext2fs partieies te lezen onder Windows of dos.

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

Pagina: 1