[P4] Boxed of tray

Pagina: 1
Acties:

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Boxed is met koeler, tray zonder koeler, toch is de tray versie is duurder.

Intel geeft zelf aan dat de optimale temperatuur 40 graden is bij boxed Pentium 4's.
Maar wat is jullie ervaring? Wie heeft een boxed en wie een tray, welke wordt warmer en ligt dat dan aan de processor of aan de airflow in de kast?

/edit Typefoutje in eerste regel

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 17:28 schreef rAcEr het volgende:
Boxed is met koeler, tray zonder koeler, toch is de boxed versie is duurder.
toch logis dat da duurder is met koeler, dan zonder :?

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 17:29 schreef hikerke het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is logisch. Maar waarom zou je voor zo'n standaard cooler gaan. Ik heb geen Pentium. (kep er dus niet veel verstand van) Maar er zijn vast wel betere coolers. Zo'n standaard cooler vind ik persoonlijk maar nx. Slechte cooling & veel decibel !!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Op zaterdag 27 april 2002 17:29 schreef hikerke het volgende:

[..]

..Er wordt dus geschreven dat de TRAY versie iets duurder is dan de boxed!...

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Ik zou gewoon voor de boxed gaan, die koelers zijn goed, zelfs voor een goeie overclock van tegenwoordig. en zo'n cooler is nooit weg, dus gewoon voor de boxed dus met cooler gaan, de CPU's inside zijn identiek

• InSPiRE
Ik denk dat boxed processors een beter temperatuur management hebben als processors met 3RD party coolers. En daarbij komt ook nog eens dat een processor met cooler goedkoper is als het tray-model.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Als je kijkt naar de cooling is de boxed P4 cooler wel goed... me P4tje (@2Ghz) wordt rond de 40-45gr.

Het enige nadeel is dat de fan redelijk klein is en dus harder moet draaien en dus een beetje geluid maakt. Maar als boxed toch goedkoper is zou ik zeker daarvoor gaan, je kan de heatsink er toch zo afhalen :)

Volgens mij is het ook zo dat de garantie langer is op een boxed dan een tray model.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Waar haal je de info vandaan dat boxed goedkoper is dan tray ? Volgens mij is dit een beetje het gevolg van pricewatch wedstrijdjes tussen leveranciers ofzo, of de prijzen van een vd twee worden niet meer bijgewerkt.

Concrete Loop Watercooling

• InSPiRE
Op zaterdag 27 april 2002 17:47 schreef FreeRider het volgende:
Waar haal je de info vandaan dat boxed goedkoper is dan tray ? Volgens mij is dit een beetje het gevolg van pricewatch wedstrijdjes tussen leveranciers ofzo, of de prijzen van een vd twee worden niet meer bijgewerkt.
Hier:
Intel Pentium 4 1,5GHz (Socket 478, Boxed) € 169,-
Intel Pentium 4 1,5GHz (Socket 478, Tray) € 188,-

Intel Pentium 4 1,6GHz (Socket 478, 512KB, Boxed) € 188,-
Intel Pentium 4 1,6GHz (Socket 478, 512KB, Tray) € 215,-

Intel Pentium 4 1,8GHz (Socket 423, Boxed) € 269,-
Intel Pentium 4 1,8GHz (Socket 423, Tray) € 268,-

Intel Pentium 4 1,9GHz (Socket 478, Boxed) € 317,-
Intel Pentium 4 1,9GHz (Socket 478, Tray) € 320,-

Intel Pentium 4 2,0GHz (Socket 478, 512KB, Boxed) € 350,-
Intel Pentium 4 2,0GHz (Socket 478, 512KB, Tray) € 386,-
Alleen de boxed versies van de 1.7Ghz en 2.2Ghz zijn duurder. Dat duidt er bij mij op dat Intel niet wil dat je een tray koopt maar een boxed omdat ze mer vertrouwen hebben in hun eigen spullen.

• InSPiRE
Volgens mij hebben meer mensen een niet Intel processor gezien het lage aantal reacties :P

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op zaterdag 27 april 2002 17:33 schreef Digital-X het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is logisch. Maar waarom zou je voor zo'n standaard cooler gaan. Ik heb geen Pentium. (kep er dus niet veel verstand van) Maar er zijn vast wel betere coolers. Zo'n standaard cooler vind ik persoonlijk maar nx. Slechte cooling & veel decibel !!
Blaat niet zo , die boxed coolers koelen uitstekend en zijn fluisterstil.

Verwijderd

Dat is 1 ding wat zeker is, de boxed cooler is inderdaad super stil.
Koop gewoon een boxed versie, de cooler die erbij zit is perfect.

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Op zondag 28 april 2002 03:31 schreef mikek het volgende:
Dat is 1 ding wat zeker is, de boxed cooler is inderdaad super stil.
Koop gewoon een boxed versie, de cooler die erbij zit is perfect.
Yep en daar kan ik me dus helemaal bij aansluiten :)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

That makes me too.

Standaard Cooler van Intel is perfecto!

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik heb een Boxed Intel Pentium 4 1700mhz. Koeler is best stil, maar hij staat bijna dag en nacht aan en dat al een half jaar, en ik vind persoonlijk dat ie naar verloop van tijd meer geluid gaat maken... Maar dat kan misschien ook aan mij liggen :)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je kan beter gewoon de boxed versie nemen, lekkere stille cooler en 3 garantie. De tray versie heeft naar mijn weten 1 jaar garantie.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1