Toon posts:

IPX routing ethernet <-> tokenring onder Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linux server met 3 ethernet interfaces en 1 tokenring interface. Om IPX te kunnen routeren, heb ik de ipxripd (ipxd) ge-installeerd. Routeren tussen ethernet interfaces lukt prima, maar naar de tokenring interface lukt het niet. Wanneer ik vanaf een Windows NT server met Novell Client 32 probeer om een Novell server op tokenring te benaderen, vindt hij na een hele poos zoeken alleen de naam. Een connectie maken en inloggen lukt niet.
Ik heb alle verschillende frametypes al geprobeerd, maar niets helpt.
Heeft iemand een goed idee?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Is die tokenring nic wel operationeel ?

Als IPX routing over de ethernet interfaces wel goed werkt dan ligt het niet aan die ipx routing daemon maar moet het probleem bij de nic zelf liggen lijkt me...

Tenzij je zelf een config fout begaan hebt.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
De tokenring nic werkt prima, ik heb ook een IP stack geconfigureerd (met IP routing), die werkt wel goed.
Als ik met een netwerksniffer het ethernet bekijk terwijl ik de Novell server probeer te vinden, komt er 1x een IPX RIP frame voorbij, die aangeeft dat de source niet gevonden kan worden (of iets soortgelijks). Volgens mij werkt RIP helemaal niet op de tokenring nic.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Als je die nog niet gelezen hebt -> Configuring your Linux machine as an IPX router

Heb je die tokenring wel correct toegevoegd ?
Wat staat er in die /proc/net/ipx_route ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat document heb ik inderdaad al doorgelezen, maar in alle bronnen worden alleen ethernet interfaces besproken (wie wil er dan ook tokenring in een Linux server... ).
In /proc/net/ipx_route worden keurig alle 4 netwerken aangegeven (Directly Connected), en de interne netwerken van de NT-server, de Linux server en de Novell server
In /proc/net/ipx_interface staan ook alle 4 netwerken, met de juiste frametypes, het interne netwerk van de Linux server is als Primary gedefinieerd.
Volgens mij moet alles goed zijn, het ethernet gedeelte werkt ook zoals overal beschreven is, alleen mis ik overal de informatie over tokenring. Misschien kan ipxripd helemaal niet met tokenring werken.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 27 april 2002 18:55 schreef Grimmy het volgende:
Dat document heb ik inderdaad al doorgelezen, maar in alle bronnen worden alleen ethernet interfaces besproken (wie wil er dan ook tokenring in een Linux server... ).
In /proc/net/ipx_route worden keurig alle 4 netwerken aangegeven (Directly Connected), en de interne netwerken van de NT-server, de Linux server en de Novell server
In /proc/net/ipx_interface staan ook alle 4 netwerken, met de juiste frametypes, het interne netwerk van de Linux server is als Primary gedefinieerd.
Volgens mij moet alles goed zijn, het ethernet gedeelte werkt ook zoals overal beschreven is, alleen mis ik overal de informatie over tokenring. Misschien kan ipxripd helemaal niet met tokenring werken.
Ipxripd zit een laag hoger dan tokenring en gebruikt de kernel om IPX te versturen over tokenring.
Het is de taak van de kernel om de IPX<->tokenring link te verzorgen.
Dan zou volgens mij gewoon IPX helemaal (niet alleen het routen) niet werken op je tokenring kaart.

Verder vind ik erg weinig info en nog minder over tokenring & IPX. ;(
Dus veel zal ik je niet verder kunnen helpen :(

Pagina: 1