Toon posts:

A7v - Kt7-raid showdown |:)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens heb zelf a7v met duron 600 op 850 @ 1.80 vcore , bios 1003 , bus niet overclocked , gaarne overclock resultaten op de a7v en de abit kt7 raid , bios revisie noemen , vcore , busspeed , en natuurlijk clockspeed ,temperaturen , kast open /dicht en welke cooler koelpasta ja/nee

oh ja de mijne wordt 37-43 idle 47-50 stressed 900 boot maar is niet stabiel ook niet op 1,85 vcore , krijg soon een alpha , doe het nu met een spire , hoop m met de alpha hoger te krijgen , krijg morgen ook de abit kt7-raid dan kan ik gaan spelen en zelf zien welk mobo nou echt de beste van de 2 giganten is !! , ik wacht op jullie resultaten !! :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand die zijn resultaten wil delen ? |:(

Verwijderd

Ja hoor:

A7V Duron 600@900 vcore 1.85, idle 51C, 58 stressed, maar er komen nog een boel koelertjes bij in de kast dus dat gaat nog wel beter worden.

Post op 1Ghz :-)

Verwijderd

Topicstarter
Welke cooler cpu cooler merk/type gebruik je daarvoor ???? details ppl please !!!!!!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
ASUS A7V + Duron 650MHz @ 900MHz Core @ 1.85
NoRRoD HQ Cooler + Arctic Silver
idle 35 degrees. stressed 42 degrees. :)

Verwijderd

Topicstarter
ow je kunnen jullie ook aangeven of je aan fsb ocing hebben gedaan of alleen multiplier ? BvD

En is het op de A7v Kt7 ( raid ) niet zo dat als je fsb oced dat je pci / agp clock de pan uitrijzen ? of staat dit los van elkaar :) bvd

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Asus A7V Duron 600@950. Coolermaster koeler, 52 graden idle, 58 met koetje. Multipier 9.5 x. 1.85 volt. fsb 100. Bios 1003. >:)
Zo gauw de Chrome Orb er is moet ie over de 1 GHz. >:)

Darkman, Of de biosversies verschil maken weet ik niet. Niet getest. >:)

Oh ennuh ik heb een ge"unlocked"te Duron, kheb zelf niet hoeven kleuren. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Zeer mooi resultaat Helldesker , mag je trots op zijn , volgens mij trekt mijn spire het niet helemaal meer op 900 mhz , hij boot wel in windows en als ik er dan afblijf dan gaat alles best maar owee als ik een benchmark draai dan knalt ie vast ....
wacht geduldig op mijn alpha die de duron op de 1 gig zou moeten kunnen jagen , maar ff iets anders ik lees dat er mensen zijn die met de KT7 mobo's +duron 600 de 1 gig hebben gehaald met vcore op 1.625 1.650 ??? das wel erg COOL , wil de persoon die dit gelukt is ff berichtje achterlaten met welke cooler dat dan wel niet gelukt is ? en zeg niet standaard koeler want dan ga ik van mijn stokkie !!!!! =)

Helldesker zat er bij jou verschil tussen oc resultaten en bios revisies ? of liep ie altijd al even heerlijk ;)

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 17:52
Duron 600@1000 1.80V met asus a7v en alpha cooler. Post op 1150 mah verneukt dan me register enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Very nice wanneer komt mijn alpha nou ..... |:(

Verwijderd

Mijne draait op 865mhz (7,5*115) V1.85 idle rond de 41 stressed MAX 44. Ik gebruik de FOP32+Artic (hoger dan 870mhz crashed windows) echt raar:(

Verwijderd

Sorry hoor, ik gebruik nu nog een Globalwin FEP32, maar ik zit te denken aan een golden Orb. Kan iemand mij vertellen of dit het geld waard is? Anders is het zo zonde van de 45 piek

alvast bedankt

Verwijderd

Helldesker kijk je uit met de chrome orb, kwam niet zo best uit de test laatst dacht ik.

ohnee zie net dat dat niet de chrome orb was. :)
succes ermee

Verwijderd

asus a7v duron600@945@1.80vc
temp 51 graden met koeeeeeei............
golden orbje + 12cm fan + 12cm fan out
pll=koellichaam erop geplekt.
post op 1250 mhz
wil ook draaien op 1050 mhz echter niet langer dan 8-10 min(wordt dan te heet denk ik)..wacht op monstercooler van comp-nerd

Verwijderd

Topicstarter
mooi om te zien al die resultaten van jullie , heb zelf dus een alpha in back order staan maar omdat het type dat ik besteld heb 6035mfc niet meer geleverd gaat worden door alpha , moet ik waarschijnlijk nog ff wachten AAAAAAAAAAAARRRGGGGHH |:(

krijg morgen hoop ik ook de kt7 raid binnen zou vandaag al komen maar niet uitgeleverd :?

nou ja zoals ik al zeg , Good things come to those who wait ;) enne mensen waar blijven de kt7 resultaten :?

• Mex
  • Laatst online: 04-09 17:03

Mex

Duron 600 op KT7 met koeler van 15 piek
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~rschouten/Bench@951.jpg

Verwijderd

Topicstarter
jemig met standaard koeling al ? hebben de mensen hier met de hoogste resultaten moeten kleuren ? ik nl niet heb unlocked duron maar die was misschien nog niet zo goed "gelukt"als jullie durons :?

Verwijderd

A7V met Duron600@800
1,65V (ja, cpu default)

55 graden met Coolermaster DP5-5H51. Er moet nog wat koelpasta tussen. De kast is dicht, en de koe staat aan (kast open=50graden)

• qbits
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 13:37
Mooie resutaten, kom zelf niet verder dan 800 (A7V/Gorb/48 c) core staat nu op 1,84 (jumpers op 1,8).
Bij fsb veranderingen wordt m'n geheugen naar 100 Mhz teruggeklokt.
Binnenkort maar weer eens in de materie verdiepen.

tips zijn uiteraard welkom

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

• qbits
  • Laatst online: 17-03 13:37
[quote]Op 26 september 2000 20:57 schreef qbits het volgende:
Mooie resutaten, kom zelf niet verder dan 800 (D600/A7V/Gorb/48 c) core staat nu op 1,84 (jumpers op 1,8).
Bij fsb veranderingen wordt m'n geheugen naar 100 Mhz teruggeklokt.
Binnenkort maar weer eens in de materie verdiepen.

sorry mijn fout quote ipv edit geklikt

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

Verwijderd

maakt het nog uit als ik mijn globalwin fep32 vervang door een golden orb?

• Floor-is
  • Laatst online: 04-09 11:21

Floor-is

5.2

Ik heb van LichtNET computers een Duron 650 opgestuurd gekregen.

Deze draait op een Abit KT7 (geen RAID) stabiel met de volgende specs:
Duron 650@900
Vcore: 1,725V
Koeler: Spire ORB-imitatie (krijg vandaag of morgen mijn Alpha binnen) -Arctic Silver-koelprut
Temperatuur: (zonder kast) ±40Graden 100% belast.

Ik ben hem nu nog aan het inbranden, ik hoop dat zodra mijn nieuwe geheugen en koeler binnen is, ik de proc nog een tikje hoger kan krijgen... Ook ga ik dan pas met de FSB en de geheugen-timings aan de gang. Vooralsnog moet ik wel zeggen dat deze Duron niet echt veel beter overklokt dan elke andere die ik tot nu toe heb vastgehad.
Daniel is met een Duron 750 aan de gang geweest, daar ga ik misschien ook nog een beetje mee tweaken, maar dat komt dan binnenkort wel weer ;)

Later...... Floris

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn Kt7 raid nu binnen heb er maar gelijk duron 600 bij genomen , heb nu 2 durons ,1 draait nu op a7v 850 en ga nu ff kijken wat de kt7 raid mij wil bieden , mzzl !!!!! post resultaat strakjes ;)

Verwijderd

duurt wel lang voor je de results hebt darkman..........komen ze nog voor ik ga maffen.........!!!!!!!!!

(OFFTOPIC)
Hebben bios instellingen invloed op de o/c hoogte zo JA welke zijn dat dan...??????
(END TRANSMISSION)

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Zet die Duron dan ook meteen op 950 >:)
Met een beetje koeler moet dat gewoon lukken. ( geldt trouwens zeker ook voor die, die op de Asus zit.) >:)

Zie mijn resultaten ( tot op heden.) hierboven. Als OC-shop meewerkt >:) gaat ie naar de 1 GHz......

Verwijderd

2 inputs:

VR6Demon heeft een A7v met 600@926 1,75 Tennmax Mega7 ...temp beetje stiekum, staat een huiskamerblower op te zuchten, scheelt 6 graden

Mad_cookie heeft een a7v met 700@700 CM_DP5-5H53 >1,2 Ghz Standaard in een A-Open Hq-08 kast met alleen een DCD-4002 van CM om de IBM GXP75-307030 ata100 heen ....46 idle/47 stressed.
OC-en komt nog, moet eerst rustig inburnen

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bij gebrek aan spullen kan ik nu niet aan het oc-en slaan op de abit , excuus zal morgen proberen het rond te krijgen , ik denk dat ik hem gelijk op 1000mhz zet en standaard voltage laat , het is een site gelukt om 4 durons op die manier stabiel te krijgen , link naar de site vind je op de abit site ( bij de kt7-raid specs) most recommended mainboard blabla , maar goed daar lees je dus dat de bios setting cpu drive streangth bij oc-en op de abit zeer belangrijk is en je daarmee stabieler hoger kunt klokken ....... heb weer een spire bij de duron voor de kt7 gekregen maar wacht nog steeds op de "nieuwe Alpha" die ik van oc-shop mag ontvangen binnekort , dus met zo'n alpha ben je wel verzekerd van 900-950 mhz neem ik zo aan ...... bij mij wil ie met cheapass spire op a7v net niet 900 stabiel draaien met alpha dus echt wel he en dan haal je waarschijnlijk 950 ook wel

resultaten op de abit moet ik jullie nog ff schuldig blijven ..... sorry ... ;)

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Duron600@900 week29 op A7V met globalwin FKP32 cooler
9*100
idle 42graden, gestress(t)(d) 52graden
alles doet het goed
overgeclocked pc66 geheugen naar 100Mhz (Siemens)
250W voeding

euh cooler resoneert heel erg, opgelost mbv papiertjes tussen heatsink en fan gepleurd.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Oh ja hij probeert te booten op 1Ghz, maar hij geeft aan dat het besturingsprogramma dan niet aanwezig is.
ik denk HD te traag ofzo.(bij 300W)

bij 250W maakt hij rekenfouten tijdens het booten, maar hij kan het dus wel aan

Verwijderd

Asus A7V 1004 rev. 1.02
Duron 700@1010 10*101 @1.6v
Coolermaster cooler 35 gulden
plus 8cm cooler in de kast.
48C idle 52C 100% cpu.

Verwijderd

Topicstarter
nice allemaal , zeer nice , heb vandaag weer niet kunnen regelen wat ik nodig heb op de kt7 op te fokken .... *zugt* hoop het uiterlijk dit weekend voor elkaar te hebben , heb nl alles behalve geheugen en heb geen zin om a7v systeem uit elkaar te halen nu alles net zo stabiel loopt :)
nog ff wachten echt irri !!!!!!! |:(

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:09
Je moet nog wel ff wachten Darkman, Die Alpha's hebben 2 weken vertraging:(
Ik heb er ook 1 besteld.
Wel krijgen we nu bij oc-shop 10% korting op die Alpha's als troost:)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Is dat zo fatal error ? nou ja schrale troost maar wel goed zo ...... stomme dingen zijn niet aan te slepen .... bah , nou ja ga vandaag geheugen halen en mijn kt7-raid aan de tand voelen met de duron 600 , ik heb hoge verwachtingen omdat ik nu een nieuwere batch duron heb die waarschijnlijk beter zal presteren ..... :) maar goed feest kan pas echt beginnen als de alpha's binnen zijn |:(

nee niet nog langer wachten !!! =(

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 12:10
He Mex heeft zo'n piccie waar een vergelijking staat met de Athlon 1GHz. Als ik bench in Sandra 2000 krijg geen vergelijking met 1GHz maar met een Athlon 600. Hoe krijg ik nou ook zo'n 1GHz vergelijking? :).

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 14:21
Mijn Tbird700 wil vrij makkelijk op 850 draaien met multiplier 8.5, maar 900 draait niet stabiel. 8.5*105 wil weer wel (892Mhz). Met verhoogde VIO wil 8.5*107 ook. Draai nu 850, is snel genoeg. Maar de multiplier gaat niet echt hoog. Zal ook wel wat te maken hebben met het geheugen (7.5ns, 3-3-3@2-2-2)
Temperatuur is 46 graden bij normaal gebruik en 52 bij extreme belasting. Koeler is een Spire met eigen koelpasta (lekker dun laagje).
Oh ja, mobo is een A7V met 1004c BIOS.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk is het dan zover , ik ben klaar met het testen van mijn kt7-raid , heb gisteren de onderdelen binnengekregen die ik nog nodig had om dit heerlijke bordje te ocen met een duron 600

ik gebruikte een spire cooler , zie eerste post in dit topic...... dezelfde als op mijn a7v ... moest op deze duron de l1 bruggen verbinden en deed dat heel netsjes met een vulpotlood eerst afgeslepen zodat je met een scherp randje nauwkeurig en effectief kunt kleuren.... piece of cake .. spire erop wel koelpasta ertussen en draaien maar naar 800 mhz op default voltage 1.5 vcore wilde hij niet maar op 1.65 was het geen enkel probleem , ok denk ik nu dan gelijk de gigahertz , op 1.75 niks , op 1,80 post , leek stabiel maar liep vast onder fdiks oooops :) 1.85 draaien !!! 1 gigahertz onder dos , geen probleem hd geformatteerd geen punt ....maar win setup gaf een fout en wilde überhapt niet draaien , ik maar instellingen wijzigen maar mocht niet baten , goed ik proc op 950 gezet @ 1.85 vcore en 3.50 ( is eigenlijk 3.57/59 I/O voltage helemaal 100 % stabiel ook met geforce 2 mx hercules 3d prophet 2 mx om precies te zijn !!! top !!!!!!!!

IK ben dus 100 mhz verder gekomen dan op mijn a7v maar ik weet niet waaraan dit precies heeft gelegen , kan proc geweest zijn maar ook mobo ......

verder bevallen de a7v en kt7-raid mij perfect en heb veel plezier van beide borden ;)

dus mijn setups :

a7v duron 600@850 met spire standaard cooler
1.80 vcore , 3.59 I/o
asus geforce 2 mx v7100/t
256 mb ram 100 mhz cas2
wd 7200 rpm 2mb cache
terratec dmx xfire (optical out)

abit kt7 raid durom 600@950
Hercules 3d prophet 2 mx
128 mb ram 100 mhz cas2
seagate 5400 rpm
fortemedia fm801 chipset geluidskaart

geen van beide systemen geniet busspeed oc-ing , daarvoor wacht ik nog ff op mijn alpha.

:) als ik m heb zal ik weer ff posten !!
Pagina: 1