Zit een beetje te kijken voor mijn mod, ben opzoek naar een HDD die tegen een stootje kan. De beste oplossing zou natuurlijk een laptop HDD zijn, maar die zijn te duur en te sloom, dus dat valt af. Welke schijf kan ik het best nemen? iemand een idee?
Waarom wil je een schokbestendige HD hebben? Als je echt schokbestendig wil zijn: solid state disk. Maar ja.. Wel heel erg duur.
Verwijderd
Je hebt ook van die speciale HDD's die tegen schokken kunnen. Maarja als je een laptop HDD al duur vindt. Wat je wilt kost geld. Je kunt toch ook geen F1 raceauto voor 10.000 Euro kopen.
Tegen wat voor schokken moet hij kunnen ?
De hardisks van tegenwoordig kunnen al veel meer hebben dan oude hd's...
Denk dat je het beste een goede 5400 rpm schijf kan nemen van een goed merk, maxtor bijvoorbeeld. (Neem geen IBm want die gaan uitzichzelf al dood
)
Maar het licht er echt aan wat voor schokken ze moeten gaan doorstaan.
De hardisks van tegenwoordig kunnen al veel meer hebben dan oude hd's...
Denk dat je het beste een goede 5400 rpm schijf kan nemen van een goed merk, maxtor bijvoorbeeld. (Neem geen IBm want die gaan uitzichzelf al dood
Maar het licht er echt aan wat voor schokken ze moeten gaan doorstaan.
komt in een koffertje, dus je moet em kunnen neerzetten hij moet stoten kunnen hebben, trillingen als ie in de auto ligt etc
Een gewone 5400rpm HD kopen. Deze vastmaken met rubber ringetjes en dat is ruim voldoende.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
En jij hebt een gegronde reden om deze eigenschap enkel aan IBM schijven toe te dichten?Op zaterdag 27 april 2002 17:11 schreef jhead22 het volgende:
[...]
(Neem geen IBm want die gaan uitzichzelf al dood)
[...]
Ik hoor sinds de negatieve publiciteit rondom IBM's advies om je schijf uit de Dekstar 60GXP serie niet meer dan 8 uur per dag aan te hebben heel veel mensen dit soort uitspraken doen. Alsof bijvoorbeeld Maxtor schijven minder snel stuk gaan?
Ik werk in een computerzaak waar we 100+ schijven per week verkopen (al dan niet ingebouwd) en procentueel gezien komt er van elk merk schijf een nagenoeg even groot deel terug met mankementen.
Dus ik denk dat je geen gelijk hebt.
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
Een normale hdd kan tegenwoordig heel wat hebben, mits het ding uit staat.. (en volgens wat ik begrijp uit jouw vraag is dat dus de bedoeling!)
Kijk maar eens in de specs van wat willekeurige harde schijven, en zie wat voor G-krachten ze kunnen hebben
Kijk maar eens in de specs van wat willekeurige harde schijven, en zie wat voor G-krachten ze kunnen hebben
Pagina: 1