de Deschutes core "hoort" 350 - 450 MHz te zijn, alles daaronder , de P2 233-333 is gewoonlijk een Klamath core..
Maar het klopt inderdaad dat er Deschutes cores zijn downgeclockt en verkocht waren als mindere cores...
Bij laptops ligt dit wel een beetje anders denk ik, maar het komt op hetzelfde neer...
Maar goed, het overclocken... Dat kan dus op 2 manieren, multiplier en FSB... het makkelijkst is de multiplier, maar de meeste deschutes cores zijn mulitplier-locked, dus kleine kans dat dat gaat lukken... Dan zou je nog de FSB kunnen opvoeren, die draait nu op 66MHz.. Als het al mogelijk is om die op te voeren (bijna nooit in een laptop) dan zou je daar de grootste kans hebben om een hogere snelheid te halen...
Alhoewel er wel een grote kans is dat er een LX chipset in die laptop zit, die (officieel) max 66MHz kan. Als het een BX chipset is kan je flink hogen komen met de FSB.
Maar....
Ik zou er zelf neit aan beginnen met een laptop.. De warmte afvoer van een laptop is gewoon simpelweg slecht, ze zijn er voor gemaakt om de warmte die de CPU standaard levert af te voeren, meer warmte kunnen ze vaak niet aan..
Daarnaast is het in de meeste laptops ook gewoon niet mogelijk om te overclocken, omdat er gewoon geen biosinstellingen of jumpers voor zijn. (soms kan het idd wel softwarematig)
Het is dus soms wel mogelijk om een laptop te overclocken, maar ik zou er eerlijk gezegd gewoon niet aan beginnen