ATI radeon 8500 win2k monitor probs

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruuwd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 13:31
Ik heb een ATI radeon 8500 275/275 Built bij ati, maar nu zit ik met een probleem ... als ik een 2e crt monitor op de DVI connector doe met het verloop stukje krijg ik een soort van flikkerend beeld, op de gewone connector heb ik dat niet, ik denk persoonlijk dat de connector kapot is. Het ligt ook niet een de refresh rate trouwens.

help?

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Heb je een Epox MOBO?

Breek je nek voorzichtig

• Ruuwd
nee heb een MSI mobo.

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Op zaterdag 27 april 2002 16:57 schreef lynx0r het volgende:
Het ligt ook niet een de refresh rate trouwens.
Weet je dat zeker? Ik heb het eens geprobeerd en toen flikkerde bepaalde delen van het scherm (vooral letters en iconen volgens mij) omdat mijn refreshrate te hoog stond.
Die DVI aansluiting kan bv. 1600x1200 op 100 hz. niet aan.
Op 85 Hz deed ie het prima.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

welke drivers gebruik je?

Breek je nek voorzichtig

• Ruuwd
refresh rate is 85hz ... eneh drivers ff kijken ... gebruik nu de 6043 beta drivers, met reference drivers heb ik hetzelfde probleem.

Verwijderd

Ik heb het zelfde op mijn Radeon OEM. Ik denk dat de tweede vga poort van iets mindere kwaliteit is dan de eerste. Het kan ook aan de adapterplug liggen. Misschien gaat er wat signaal verloren in de adapter.

Ik heb hem trouwens geprobeerd met een 22" NEC en een 19"LG monitor. Ik zag het alleen bij een resolutie van 1280x1024 en hoger. En alleen op de tweede monitor.

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Op zaterdag 27 april 2002 22:45 schreef aaa het volgende:
Ik heb het zelfde op mijn Radeon OEM. Ik denk dat de tweede vga poort van iets mindere kwaliteit is dan de eerste. Het kan ook aan de adapterplug liggen. Misschien gaat er wat signaal verloren in de adapter.

Ik heb hem trouwens geprobeerd met een 22" NEC en een 19"LG monitor. Ik zag het alleen bij een resolutie van 1280x1024 en hoger. En alleen op de tweede monitor.
Als het aan de adapterplug ligt, zal dat een incidenteel geval zijn. Bij mij werken beide vga-poorten prima (21"+ 17"). :P

* Al eens de monitoren andersom aangesloten op de poorten
* Alleen de 'kapotte' poort gebruiken (dus maar 1 monitor aansluiten)
* Van iemand een flatscreen lenen en aansluiten op je DVI-connector (test je de adapterplug). Oja, die flatscreen natuurlijk niet meer teruggeven :7

edit: typo

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• Ruuwd
heb de monitoren al omgedraait ... helpt nix op de monitor op de DVI poort doet once again raar ... hmmm adapterplug morgen ff testen (1 van iemand anders lenen) en het beeld knippert alleen als er iets begweegt bijvoorbeeld de muis. gewoon niet leuk meer :'(

• Ruuwd
dit is denk ik echt een hardwarematig probleem... want in dos heb ik het ook ... of het is de radeon of het is het verloopstukje ... misschien kan/moet ik ergens de bios van m'n radeon updaten? of zou de DVI connector op m'n radeon kapot zijn?

het is me een raadsel en uiteindelijk ben ik een beetje rade(on)loos

Verwijderd

En hoe weet je zeker dat het niet je refreshrate is?

In Win2K moet je 2 settings instellen. De Adapter, en de monitor. Apart van elkaar.

Van je monitor moet je de maximumverversing ook instellen, als deze bv. geen DDC info kan doorgeven wanneer hij aan een BNC kabel hangt. Om maar wat te noemen.

Je kunt makkelijk genoeg 85 of 100 Hz uitlezen terwijl de adapter bv. doodleuk 60 Hz staat te doen.

• Ruuwd
de monitor zef zegt in z'n menutje dat hij op 85hz staat ... of is dat ook buggy? ... denk het toch niet ...

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 13:58 schreef lynx0r het volgende:
de monitor zef zegt in z'n menutje dat hij op 85hz staat ... of is dat ook buggy? ... denk het toch niet ...
Nou . da's dus wat ik zeg. Je monitor kan wel 85 Hz claimen, maar als je adapter op 60 Hz staat schiet dat niet op natuurlijk.

• WausMaus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 12:58
Ik heb het ook gehad met mijn radeon, hij zat eerst in een Asus A7M266D moederboard, daar had ik hetzelfde probleem, zelfs hele reinstalls gedaan en het mocht niet baten. Vervolgens ging het moederboard dood. Nu zit er een Tyan Tiger MP moederboard in en is het probleem verholpen.

Zou het niet aan de AGP-Signaalsterkte kunnen liggen?
(Effe je bios boekje erbij pakken ;) ) Probeer daar wat mee te testen...

Verwijderd

wat is het verschil tussen windows me en windows 2000
in deulhead mode ??

ik kan windows me
gewoon mijn internetexplorer of een map
vergroten en blijft het in die ene monitor

onderwindows 2000pro

worden allebij de monitors gebruikt om de map te vergroten ??

op mijn laptop onder windows xp heb ik dit niet
en blijft het zelfde als met windows me

moet ik nu windows xp er op zetten ???
liefer niet omdat windows 2000 stabieler is
enn prettiger om mee te werken

• Ruuwd
het is denk ik idd m'n mainboard *sigh* bios updatejuh proberen dan maar ? :S... verloop stekkertje was t'niet ... ik ga op zoek naar een updatje ... houd jullie op de hoogte ..

:'( boohoo wat een baggerzooi ... anders zet ik er wel een andere mammaplank in ...

• Ruuwd
Nee bios update werkt ook niet :S nu weet ik het echt niet meer ... ga geen nieuwe mamaplank kopen voor een 2e monitor !
Pagina: 1