Toon posts:

-= Het grote $$$ Topic =- Waarom nog?

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel "Het grote $ Topic"'s zijn er nu al wel niet?

Is dát nou bevordelijk voor dit forum? Stel, de Titanium 4600
is uit. Dat is het RACEN om als eerste "Het grote Topic" te maken,
om dan met de "eer" te kunnen strijken. Ik vind et wel mooi
geweest nu met die GROTE topics. Straks maak ik ook een topic:

Het grote "Mijn pc werkt niet" Topic:

Wie reageren? IEDEREEN! Alles en iedereen in 1 topic, over
een heel forum! Dat is onduidelijk? Een Topic titel moet niet
ruim zijn! Dat zeggen jullie zelf ook, in de FAQ. Gebruik
zoveel mogelijk [tags], en gebruik heldere titels. Op die
manier kun je ook specifiek antwoorden op je probleem zoeken,
en hoef je niet een (n00b) topic te openen. Nee, want daar is
hét grote topic voor! Dus je verwacht, dat ik een topic met
>250 replies doorlees, om te kijken of míjn probleem daar ook
tussenstaat? Nou ben ik niet lui, maar wel zuinig met m'n tijd.

Wat is nou beter?

-+= Het grote SoundBlaster Live! Topic =+- en dat daar
ergens in staat dat de drivers niet goed zijn, of:

[XP] Waarom werkt mijn SB Live! niet surround?

Mja :? Keuze lijkt me duidelijk.

Doe dus aub iets aan die "Het grote Topic"

En dan die fancy versieringen om die titels heen ook...

(_,.-~'" Het grote blaaaaaat Topic "'~.,_)

^^^ Nou is die een beetje overdreven, maar waarom uberhaupt
die fancy dingetjes? Houdt GoT schoon, en overzichtelijk!

/me out: :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
wat betreft die fancy versieringen heb je 100% gelijk, gelukkgi zie ik dit ook bijna nooit meer op GoT

toch kunnen "grote" topics ook best handig en leuk zijn, omdat er gewoon een enorme hoop informatie bij elkaar staat. dat is echter maar het geval bij een aantal topics (how to become a dj, hoe ziet jouw desktop eruit, wie kan deze oude hardware nog gebruiken, en zo nog een paar).
andere grote topics worden inderdaad een warboel van informatie en vragen, waarbij het soms lastig is om aan de goede informatie te komen.

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens, Is niet echt lekker om eerst 6 pagina's door te worstelen om te kijken of jou vraag er tussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
* Osiris leest die grote topics nooit door. Ben d'r gek...

Schrikt dus be-hoor-lijk af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mja, ik vind het eerlijk gezegd wel net wat fijner werken als allemaal losse topics met dezelfde informatie... maar meestal is het idd. best wel veel leeswerk om 1 ding te vinden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

wat heb je liever: een overzichtelijk forum met veel verschillende vragen, zodat die overzichtelijk blijft, of 10 topics die allemaal een beetje over hetzelfde gaat en makkelijk in een topic past.

Nou dan zou ik het wel weten hoor.

Topics die allemaal een beetje over hetzelfde gaan sneeuwen gewoon andere topics onder. Het wordt dan pas echt een zooitje.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 16:49 schreef Flat© het volgende:
wat betreft die fancy versieringen heb je 100% gelijk, gelukkgi zie ik dit ook bijna nooit meer op GoT

toch kunne "grote" topics ook best handig en leuk zijn, omdat er gewoon een enorme hoop informatie bij elkaar staat
Fijn dat je op je eerste punt het met me eens bent

Over dat 2e punt. SOMS is het handig ja! Maar dan nijgt het
voor mij al naar FAQ materiaal! Voor de rest, gewoon een
nieuw topic openen, uiteraard NA goed zoeken!
Op zaterdag 27 april 2002 16:50 schreef Miklo1980 het volgende:
Helemaal mee eens, Is niet echt lekker om eerst 6 pagina's door te worstelen om te kijken of jou vraag er tussen staat.
Dat bedoel ik dus... :)

edit:
[quote]

Mensen begonnen te denken, dat m'n sig 8 regels groot was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

True, true, alleen soms mag ik in grote topics nu net verschillende zaken vinden over een onderwerp waar ik nog niet van op de hoogte was die in kleinere topics met een duidelijk afgebakende vraag niet voorkomen omdat ze daar als irrelevant beschouwd worden...
Heeft dus zijn voor en zijn nadelen imho...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
Wat ik weet is dat veel mensen bang zijn om een nieuw topic te openen en daarom is het voor hun makkelijker om hun vraag je stellen in een 'groot' topic wat over hun onderwerp gaat, en dit kan ik me bestwel goed voorstellen.

En het geeft je ook kans om min-of-meer ongestraft half-offtopic te lullen.

Dus laat het maar zo zou ik zeggen.

Als je iets zoekt over dat onderwerp dan kan je natuurlijk ppp op 999 zetten en Ctrl+F gebruiken.

Hoef je niet alles te lezen ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik dus voor sta (Rick Fortuyn) is dat het niveau ook
vooral verder omhoog gaat! En daar ga ik zelf nou ook mee
beginnen.

Ik denk dat het duidelijker moet worden gemaakt dat de FAQ's
en de Search er niet voor Jan Lul zijn, maar wel degelijk nut
hebben! Toen ik me aanmeldde, was mij dit ook niet volkomen
duidelijk! Nu weet ik wel beter. Anyway, ik heb denk ik liever
5 topics met 5 vragen, waarvan het GOEDE en originele!,
dus niet uit de Search ofzo (volg je me nog? ;)) antwoord
binnen 10 replies wordt gegeven!

-Tags gebruiken dus
-GEEN grote topics meer
-Is een onderwerp "Het grote $$$ Topic" voer, maak er dan FAQ materiaal van!
-In ieder geval van die fancy kronkels af!!!

Mja, ik ben misschien ff vaag. Maar ik ben m'n standpunten nu
aan het uitdenken. Het niveua gaat gewoon té ver omlaag, en
het moet niet nóg verder zakken. Laat GoT leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het grote SBlive topic is een lapmiddel. Alles staat gewoon in de FAQ uitgelegd, alleen voelen sommige mensen de behoefte om zaken die al 100x gevraagd zijn NOG een keer te vragen. Ik wil gewoon GEEN topics meer van mensen die te lui zijn om alle instellingen van de SBlive af te lopen of met de search alle tips even op te zoeken.

Mensen willen gewoon PERSE een nieuw topic openen (alsof daarmee ineens wel nieuwe opzienbarende zaken ontdekt worden die er vorige week niet stonden en die ook een oplossing bieden).

Om dat te voorkomen heb ik dat grote SBlive topic gemaakt. Het is inderdaad een kansloos topic voor alle kansloze problemen...

Mensne die een topic gaan openen zonder eerst de kaart van PCI slot te veranderen, instellingen na te lopen, 4in1 drivers te installeren, movie mode aan te zetten, de FAQ te lezen en weet ik veel wat je al niet meer voor standaardoplossingen hebt als je een topic opent met "mijn SBlive doet niets meer", verdienen IMO niet anders dan een grote hoop waar alle zooi opgegooid kan worden. (eigenlijk verdienen dat soort topics dat niet eens).

De wat normalere topics mogen wel apart, maar dat zet ik niet in m'n policy, want dan vinden alle mensen ook dat hun topics ook normaal zijn.

[/frustratie over mensen die een topic openen over de achterspeakers van de sblive >:)]

Adem in :). Adem uit. :). Zo, JvS weer chill :7

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 17:12 schreef JvS het volgende:
Het grote SBlive topic is een lapmiddel. Alles staat gewoon in de FAQ uitgelegd, alleen voelen sommige mensen de behoefte om zaken die al 100x gevraagd zijn NOG een keer te vragen. Ik wil gewoon GEEN topics meer van mensen die te lui zijn om alle instellingen van de SBlive af te lopen of met de search alle tips even op te zoeken.

Mensen willen gewoon PERSE een nieuw topic openen (alsof daarmee ineens wel nieuwe opzienbarende zaken ontdekt worden die er vorige week niet stonden en die ook een oplossing bieden).

Om dat te voorkomen heb ik dat grote SBlive topic gemaakt. Het is inderdaad een kansloos topic voor alle kansloze problemen...

Mensne die een topic gaan openen zonder eerst de kaart van PCI slot te veranderen, instellingen na te lopen, 4in1 drivers te installeren, movie mode aan te zetten, de FAQ te lezen en weet ik veel wat je al niet meer voor standaardoplossingen hebt als je een topic opent met "mijn SBlive doet niets meer", verdienen IMO niet anders dan een grote hoop waar alle zooi opgegooid kan worden. (eigenlijk verdienen dat soort topics dat niet eens).

De wat normalere topics mogen wel apart, maar dat zet ik niet in m'n policy, want dan vinden alle mensen ook dat hun topics ook normaal zijn.

[/frustratie over mensen die een topic openen over de achterspeakers van de sblive >:)]

Adem in :). Adem uit. :). Zo, JvS weer chill :7
Conclusie? Het niveau moet omhoog

Hoe bereiken we dat? Question:

-Mensen meer/beter wijzen op de FAQ's ('s !!!)
-Mensen het nut van de Search duidelijk maken helaas is die kaduuk
-Onzinnige replies te verwijderen :?
-Die "Het grote Topic" overzichtelijk houden! Sluiten dus na 150 replies, de meeste mensen hebben een page op 50 staan
dacht ik...
-Strenger optreden tegen n00bs (niet te verwarren met newbies)

Het niveau moet gewoon omHOOG, en ík begin wel bij mezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 27 april 2002 17:27 schreef _Brake_ het volgende:

[..]

Conclusie? Het niveau moet omhoog

Hoe bereiken we dat? Question:

-Mensen meer/beter wijzen op de FAQ's ('s !!!)
-Mensen het nut van de Search duidelijk maken helaas is die kaduuk
-Onzinnige replies te verwijderen :?
-Die "Het grote Topic" overzichtelijk houden! Sluiten dus na 150 replies, de meeste mensen hebben een page op 50 staan
dacht ik...
-Strenger optreden tegen n00bs (niet te verwarren met newbies)

Het niveau moet gewoon omHOOG, en ík begin wel bij mezelf :)
Mag ik heel erg zachtjes kreunen? :P. Want er zijn nu al zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooveeel topics over "het niveau" langsgekomen. We doen ons best (litemods die helpen met sturen enzo), en als de nieuwe software het toelaat MOET je wat voorwaarden lezen en akkoord geven (er is een korte versie van de FAQ over forumgedrag) verder sturen we users mail en dergelijke. Maar "het niveau omhoog krikken" is niet iets wat je zomaar doet.

Maar terug naar de grote topics dan maar. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 17:30 schreef JvS het volgende:

[..]

Mag ik heel erg zachtjes kreunen? :P. Want er zijn nu al zoknipveeel topics over "het niveau" langsgekomen. We doen ons best (litemods die helpen met sturen enzo), en als de nieuwe software het toelaat MOET je wat voorwaarden lezen en akkoord geven (er is een korte versie van de FAQ over forumgedrag) verder sturen we users mail en dergelijke. Maar "het niveau omhoog krikken" is niet iets wat je zomaar doet.

Maar terug naar de grote topics dan maar. :)
Was idd ff een afzwaaiertje...

Waarom zouden die "Het grote $$$ Topic" 's wél goed zijn?

Dát wil ik nou wel van sommige mensen horen... Ik bedoel, de
ENIGE reden is dat alles bij elkaar staat, en dat is gelijk
een nadeel, want om JOUW antwoord te vinden, moet je alles
lezen, en dat doen de meeste niet. Als 1 specifiek probleem
nou pér topic wordt afgehandeld, denk ik dat dat ten goede
komt van de fora! Vertel mij maar waarom niet... Ondersneeuwen
vind ik een "half" argument, onderbouw je meningen wel! :)

edit:

Anders verneuken we de lay out even :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zaterdag 27 april 2002 17:37 schreef _Brake_ het volgende:

[..]

Wat jij het nadeel vindt, vind ik tegelijkertijd het voordeel;

Mensen die wél interessante vragen hebben, en die posten op GoT krijgen dus de aandacht die ze verdienen zonder dat die wegkwijen onder 20 topics die nagenoeg over hetzelfde gaan en makkelijk in één topic kunnen.

V&B is bijv niet voor om 25 topics over de G-Force 4 te hebben, evenmin is AV niet het forum om 30 topics over de S-B Live te hebben, en de HK is (jammer genoeg :P) neit voor om alleen maar mooie vrouwen-topics te openen.

Kortom, het houdt de rest van je forum een stuk schoner dan dat je al die topics OF zou toelaten, OF allemaal slotjes zou geven.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
Op zaterdag 27 april 2002 17:37 schreef _Brake_ het volgende:

[..]

hierom:
Op zaterdag 27 april 2002 16:57 schreef Tampie2000 het volgende:
Wat ik weet is dat veel mensen bang zijn om een nieuw topic te openen en daarom is het voor hun makkelijker om hun vraag je stellen in een 'groot' topic wat over hun onderwerp gaat, en dit kan ik me bestwel goed voorstellen.

En het geeft je ook kans om min-of-meer ongestraft half-offtopic te lullen.

Dus laat het maar zo zou ik zeggen.

Als je iets zoekt over dat onderwerp dan kan je natuurlijk ppp op 999 zetten en Ctrl+F gebruiken.

Hoef je niet alles te lezen ;)
En de 'grote' topics zijn niet de sfeerverpesters op GoT, ze zorgen juist voor sfeer.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 09:25
Ik vind het ook wel makkelijk :) Kijk, niet overal hoeft een nieuw 'het grote huppeldepup topic' voor geopend te worden (ik zou gek worden), maar voor iets nieuws wat de tweakers hier aanpreekt (b.v. de nieuwe GeForce4, de nieuwe AMD Hammer's of een ander onderwerp waar naar uitgekeken wordt) vind ik het wel heel makkelijk. Vaak is het in het begin nog wat speculeren, weinig ervaring etc. zodat er lekker over geklept kan worden, naar reviews kan worden verwezen, vergelijkingen kunnen worden gemaakt etc. En meerdere topics tegelijkertijd laten lopen over hetzelfde onderwerp zou nogal onzinnig zijn; wat zou het voordeel zijn?
Maar ik geef toe dat het voor velen nogal ontmoedigend werkt om een topic van 250~500+ replies door te nemen om hopelijk hun antwoord te vinden. Voor de search functie zou het denk ik idd beter zijn om topics tot een bepaalde maximale omvang te laten groeien, dat zoekt wat sneller.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

schaf deze "het grote $$$ topic" topics toch gewoon af
anders reageer er gewoon niet op!

©zweitausendundsechs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 12 mei 2002 14:35 schreef rupert het volgende:
schaf deze "het grote $$$ topic" topics toch gewoon af
anders reageer er gewoon niet op!
Als jij deze draad ook gewoon met rust laat dan...

Niet echt een nuttige toevoeging na 2 weken vind ik.

Pagina: 1