poging weer ontopic te gaan, TgF heeft nl. gelijk de persoon kan hier niet reageren en dus is het wel net om van al te makkelijke oordelen ons te onthouden:
Op zaterdag 27 april 2002 15:51 schreef GaMeOvEr het volgende:
...800 postings later bleek dat de user dit allemaal als een geintje bedoeld had en dat er niets van waar was.
de ban zou dan enkel gebaseerd zijn op de vraag of het geval al-dan-niet waar is.
dat was in het topic al onderdeel van een serie beschuldigingen en vermoedens, maar eerlijk gezegd vindt ik zo'n communicatie niet van een diepgaand en nogal suggestief niveau;
Door de ban daarop te baseren betekent het dat de crew zich aan dat niveau meet en op "waar-of-niet-waar" gaat beoordelen, terwijl bekend is dat dat op internet verdomd lastig te controleren is; sterker nog, verdediging tegen zulke suggesties is lastig (is ook te merken in het topic, één iemand begint de beschuldiging en steeds meerderen nemen hem over, ik kan geen feiten vinden die dat bevestigen, enkel het feit dat Oord vervolgens het tweede topic als soort van flamebait opent)
(ik wil dan alvast vermelden dat ik geen fulltime webdesign-professional ben, en dat die suggestie die ik soms in W&G , bewust opwek tegen anderen, niet op waarheid berust)
me dunkt dat Oord voornamelijk voor een ban in aanmerking door zijn reactie op de beschuldigingen door
dit topic te openen, echter vraag me af of dat ook werkelijk reden is voor een dusdanige douw, he lijkt me eveneens gemotiveerd door een persoonlijke boosheid van personen na het lange topic (zie afsluit-post van Tom, die ook heel goed opmerkt dat zijn persoonlijk oordeel sterk meewoog)
tweede vraag is eigenlijk ook of de melding in het Mededelingen Forum over een user-ban ook bewust is, en of dat een vast beleid is/wordt?
Niet bij elke ban, maar voor bans voor zeer actieve users kan ik me voorstellen dat een publieke verklaring ervoor ook vordelen heeft.
Nadeel is naturlijk wel dat over iedere ban van actieve leden (500+ posts, 150+ dagen lid, bijv.) een discussie zou kunnen ontstaan in LA, met natuurlijk zoals hier beshuldigingen waartegen de user zich niet kan verweren.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen