3 HD's 1 CDROM

Pagina: 1
Acties:

• bpt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 12:48
Ik had even een vraagje, ik heb dus 3 HD's en 1 CD-Rom, de IDE kabels zitten niet op het mobo maar op een kaart, die in zo'n slot van et mobo word gestoken.

Ik wil dus de 3HD's aansluiten en 1 CD-rom, maar in mijn BIOS setup bij auto detect hard disk ofzow, zoekt hij maar naar 2 hd's, hij kijkt dus niet naar de 2e IDE kabel die op de kaart zit, maar alleen naar de eerste, is het mogelijk om toch de derde HD en de cdrom te laten werken? :?

Alvast besankt!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 16:10
master setings al goed gezet ? en waarom zet je ze niet op de onboard ATA controlers ( staat windows al op de schijven ? )

• bpt
Op m'n mobo zitten dus niet van die aansluitingen, ja master settings staan goed, en windows staat op de schijven, maar het is een 133 MHz (voor mp3, als dat lukt op 133 MHz) een heel oud ding dus :D

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024

*Dutch-Force*

Civic CX

zitten er op het insteekkaartje ook jumpers ??

Zo ja misschien staan er hier dan een paar verkeerd

ComputerSpecs

• bpt
ik zal even kijken voor die jumpertjes, maar ik denk het niet... :'(

• bpt
er zitten behoorlijk wat jumpertjes op, 13 in totaal, ik zal even kijken of ik de kaart kan scannen

• bpt
nou de scanner heeft het begeven en de digitale camera van me zus is zeer onduidelijk (kodac mc3 :( )

ik heb even de kaart onderzocht en ga wat dingetjes proberen, als het nog niet lukt probeer ik wel uit te leggen wat er op de kaart staat!

echt allemaal hartstikke bedankt alvast!

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024

*Dutch-Force*

Civic CX

misschien zowiezo handig om effe wat gegevens van de kaart te posten.
serienummer enz.. kunne we effe mee voor je zoeken

ComputerSpecs

• bpt
er zit een Target stickertje op, en er staat FEIO-UC5C op geprint, verder ook nog FCC ID: HBQUMC8663D2A :? verder kan ik niet echt iets van een nummertje vinden ofzo ja heel klein nog een omgedraaide R met een U eraan vast, (een lgo van iets ofzo) waar achter staat: FS-003

• bpt
weet iemand wat IDEWPT#/ECP is? en moet dat dan disabled of enalbed staan?

• bpt
want er staat IOW/WPT# die staat enabled, maar die andere (IDEWPT#/ECP) staat disabled

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
volgens mij is dat zo'n apparte ide controller kaart (duh..)volgens mij kun je eigen bios (van het mobo) niet laten zoeken daarop. Dat ding heeft een eigen bios.

Strava | AP | IP | AW

• bpt
dus geen mogelijkheid om de secundairy IDE kabel te gebruiken? er zit alleen een UMC chip op

UMC
UM8663AF
9528-EYS
D60848
Pagina: 1