Toon posts:

Bios/ROM kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een groot probleem namelijk:

Een van mijn PC's had al een poosje last van opstart problemen, je moest de pc een paar keer aan en uit zetten voordat hij wilde opstarten, starte hij op kwam je in het bios met de mededeling dat de FSB instelling niet goed stond.
Nadat ik dit gecheckt had bleek dat de instellingen wel stonden zoals op internet stond gemeld.
Als het bios werd afgesloten (het maakte niet uit af je wijzigingen had aangebracht) de PC starte opnieuw op en wertke weer normaal.
Sinds gister werkt deze PC helemaal niet meer, na het indrukken van de powerknop brand een seconde of 10 het ledje dat hij aan het geheugen aan aan het spreken is en de de ledjes van mn CD-ROM branden voor de rest geen reactie.
Geen piepjes, het maakt niet uit wat ik er voor hardware uithaal hij blijft dood.

Iemand mischien een idee hoe ik dit kan oplossen???
Zou het kunnen dat het bios rot is? het ROM kapot??

Het moederbord is een: ASUS P4t met 423 socket en 850 chipset

Alvast bedankt voor de reactie!
Bandito

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

BreeeZe

Devt

Als je alle kabels los haalt en alleen voeding, geheugen, processor en videokaart aansluit, heeft ie dan hetzelfde probleem ?

Zit er trouwens nog garantie op? (mocht ie echt dood zijn)

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

BreeeZe

Devt

* BreeeZe had weer niet goed gelezen ?
Geen piepjes, het maakt niet uit wat ik er voor hardware uithaal hij blijft dood.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Meestal als BIOS kapot is en CPU intact hoor je lange piep. Drie seconden piep, drie seconden stil, drie seconden piep enz. Heb je geprobeerd CMOS te resetten?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Mijn PC doet het weer!!!
Ik heb het boekje van mn moederboard nog eens uitgebreid uitgepluist en het bleek dat mijn moederboard in de "Jumper Free mode" stond.
Ik heb het jumpertje verzet en op mijn board zelf een aantal dipswitches voor de "External frequence selection" en jawel mijn PC start weer op zelfs zonder bios errors 8-) hopen dat het zo is opgelost!

Toch iedereen bedankt voor de reactie!