[Voeding] Aan/uit zetten via fanbus

Pagina: 1
Acties:

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:33
Ik heb een oude voeding uit een 386 (ofzo) gesloopt en wou graag op dit ding mijn fans(5) laten draaien.
Voeding gaat aan via een druk knop.

Vanaf de druk knop lopen 4 draden blauw, bruin, zwart en wit naar de voeding.
Welk draad zou je het beste kunnen onderbreken om er een schalaartje tussen te zetten.

Heb btw de zwarte en witte al los gehad en knop ingedrukt en toen draadje erbij result, voeding deed het alleen toen ik het draadje erbij deed kwam er wel een "vonkje" af. Heb de andere draden maar niet gedaan, bang voor meer vonkjes...

Kan ik nou gewoon 1 van die draden onderbreken en dan verlengen en er vervolgens zelf een schakelaartje (zoiets als op een fanbus) tussen zetten? Gaat dit niet voor problemen zorgen, ivm die "blauwe vonkjes" of iets anders?

Het is een (SPS) Super Source Enterprice Co., LTD. 200watt voeding, model nr. SP-3200C.

-edit-
Wil je em liever in Overclocking, Casemods & Elektronica gaat uw gang. Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.15/fokforum/i/s/hypocrite.gif ;)
-edit-

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

gewoon allemaal en werk met een relais schakeling dat is het veiligst :)

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:33
Op zaterdag 27 april 2002 18:20 schreef mast3r het volgende:
gewoon allemaal en werk met een relais schakeling dat is het veiligst :)
Snap ik al niet.

Maar het komt er dus op neer dat ik niet 1 draadje kan onderbreken en zo daar zo'n leuk "knopje" tussen kan zetten?

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:56
>> [forum=22].

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

Eguna

AMD is liev

wrom dat? waar die 4 draden naar toegaan is de aan/uit knop, die is tofch ook goed?

My life for hire!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
kan wel...ik spreek je wel via msn

* PLeX zegt mazzel tegen Lemster-genoot, en gaat bier halen in kroeg

Hoi.

Pagina: 1