Toon posts:

Formateren lukt niet... Argh!

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Maxtor's op een Highpoint RAID 0 hangen en ik heb er bijzonder veel problemen mee. Dat komt omdat het formateren niet afgesloten wordt met de melding: Kan station X niet formateren.

Ik heb het geprobeerd tijdens de XP setup, in XP vanaf een andere HD. Ik heb zelfs al nieuwe HDD's erin gehad.

Ik ben zeer wanhopig, help me plz

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Meer [OM] dit :)

Verwijderd

Topicstarter
Met Partition Magic 7 lukt de format ook al niet. Ik krijg een error # 514. Weet iemand wat dit inhoud?

Verwijderd

heb je ook al geprobeert om ze eerst afzonderlijk.. dus gewoon op een IDE kanaal te formatteren?

Verwijderd

maak ff zo'n bootflop, en start er mee op. typ vanaf je a: schijf format drive:

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Hoe heb je de partitie's ingedeeld ?. En hoe probeer je te formateren (fat32, ntfs etc..). Ikzelf had problemen met fat32, win xp maakte het formateren niet af. Met ntfs ging het wel perfect.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Apart lukt het zonder problemen. Ik heb zelfs in dit systeem een identieke Maxtor zitten met Win XP Home waarmee ik de RAID 0 array probeer te formateren.

Vanaf een bootflop formateren kan volgens mij niet omdat het een RAID setup betreft. Ik heb één NTFS partitie van 20GB

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Vanaf bootflop kan ook (lukt in ieder geval met mijn promise fasttrack 66).

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
win 98 bootflop?

Verwijderd

Topicstarter
Bart -01. mail me je tel nr. als je wil. Werkt misschien handiger. space1@home.nl

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Staat me vaag iets van bij dat er minimaal 8MB ongepartitioneerde ruimte moet zijn op een RAID 0 array.. misschien lul ik uit m'n nek, maar het kan geen kwaad om te proberen.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Met een win 98 bootflop fdisken en formateren heeft toch geen zin aangezien het hier om een RAID array gaat. Die kan de RAID array toch niet lezen??

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog steeds niet uit. Daarom nogmaals de situatie:

Ik heb één partitie in een RAID 0 array gemaakt. Echter ik krijg deze met geen mogelijkheid geformateerd. De format loopt tot 100%, er is dan ongeveer 1 minuut diskactiviteit en dan zegt Windows/PM7 doodleuk dat de format niet goed afgesloten is.

Wat kan dit toch zijn?

Verwijderd

Zoals iemand al eerder zei: heb je ook al geprobeert te formatteren wanneer hij niet in een RAID opstelling zit.
Als het dan nog steeds niet lukt --> schijf waarschijnlijk defect.

Verwijderd

Topicstarter
Apart doen ze het beide perfect. De schijven zelf zijn 100% in orde.

Hoe kan ik m.b.v. Windows XP setup beide schijven volledig formateren. Ik heb nl. net de schijven weer in RAID gezet en probeerde de setup weer. Echter, bij het kiezen van de bestemming geeft Windows aan dat er 80 GB i.p.v. 120 is. Ik had op een van deze schijven eerst apart een partitie van 20GB, maar de setup van Windows kan deze niet verwijderen.

Misschien helpt deze info jullie en dus mij verder. I sure HOPE so...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

debug die zooi anders eens als het niet lukt

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik misschien bepaalde software van Maxtor gebruiken om te formateren?

Verwijderd

lowlevel format?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zondag 28 april 2002 22:09 schreef loekos het volgende:
lowlevel format?
NEVER!!!!!!!!!!!

Niet op IDE drives!
Zeker niet als ze gewoon goed zijn.
Met een beetje pech krijg je en 8GB schijf die niet te fixen is en anders een met bad clusters omdat die worden afgeschermd.
PS. low level format = garantie weg. Bij Maxtor en WD wel, dat weet ik omdat ik die schijven heb.
Pagina: 1