Toon posts:

Stinger pakt uit, detectiecomputer in de auto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stinger lanceert vandaag een nieuw produkt, de DSI-computer. Het apparaat moet in staat zijn elke politieconrole te detecteren, legt volautomatisch alle ritgegevens vast met behulp van GPS en kan ook nog eens dienen als routeplanner. Heel mooi allemaal, ook erg duur, prijzen variëren van €890,- voor het bronze-pakket tot €1390,- voor het gold-pakket. Groot voordeel is dat dit apparaat niet te verbieden valt. Verder stelt men dat vals alarm nu echt tot het verleden behoort, en dat detectie veel eerder plaats vindt.

Directe link:

http://www.stinger.nl/

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-03 13:53

BreeeZe

Devt

En toen werden ze HELAAS toch verboden ;)

Wel een gaaf ding man :)

* BreeeZe moet ff geld overhebben...

Verwijderd

Topicstarter
Nog eens even nauwkeurig zitten kijken, er wordt gebruik gemaakt van een spectrumanalyzer die niet valt te detecteren, de politie kan het apparaat dus niet eens opsporen. Prachtig!! Overigens valt het inderdaad niet te verbieden omdat iedereen vrij is om signalen te ontvangen. Zo kan bijvoorbeeld CANAL+ juridisch vrij weinig beginnen tegen mensen die zelf een smart-card vervaardigen.

Verwijderd

*Wij sporen u aan om u zich aan de ter plaatse geldende wetten te houden. De software die door de overheid als detectie-software kan worden aangemerkt leveren wij daarom alleen maar mee in landen waar radar- en/of laser-detectie, voor zover bij ons bekend, niet verboden is.
:)

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Kewl. Nu nog even 1390 euros vinden :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 13:48

chem

Reist de wereld rond

in de Metro stond van de week een verhaal dat waarschijnlijk ALLE laserapparatuur verboden gaat worden bij auto's, aangezien die er vrijwel altijd toe dienen om niet gepakt te worden.

Als hij uit staat ben je trouwens nog steeds de zak dan.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Op zaterdag 27 april 2002 16:28 schreef aad123 het volgende:
Nog eens even nauwkeurig zitten kijken, er wordt gebruik gemaakt van een spectrumanalyzer die niet valt te detecteren, de politie kan het apparaat dus niet eens opsporen. Prachtig!! Overigens valt het inderdaad niet te verbieden omdat iedereen vrij is om signalen te ontvangen. Zo kan bijvoorbeeld CANAL+ juridisch vrij weinig beginnen tegen mensen die zelf een smart-card vervaardigen.
Klinkt heel logisch en ik ben het er ook echt mee eens, maar zo werkt het niet, helaas. Als je het zo stelt mag je een ouwerwetse radarverklikker ook gebruiken. Je vangt alleen iets op.
De Nederlandse wet vindt het belangrijker dat je "de uitvoering van de wet niet hindert" en onder dat motto is OOK deze Stinger te verbieden vrees ik. Dat Canal+ verhaal is misschien iets anders (je hindert de uitvoering van de wet niet).

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben de oude radarverklikker dan ook nog steeds niet kunnen verbieden, deze hindert namelijk het werk van justitie totaal niet. Het feitelijke discussiepunt is dus inderdaad geworden of mensen zich mogen wapenen tegen een plukbeleid waar het systeem met flitspalen toe verworden is. Een extra discussie die momenteel gevoerd wordt is of het inderdaad illegaal is dat iemand een infraroodlamp op zijn auto zet ( iets anders is een lasershield namelijk niet ) Iemand die een radarverklikker heeft zorgt er voor dat ie op het moment van controle keurig netjes aan de regels voldoet, en dat is nou juist de balk in het oog van mr. Spee, de persoon in kwestie laat zich niet pakken. Helaas werkt voor mr. Spee de grondwet een beetje tegen.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Op zondag 28 april 2002 01:57 schreef aad123 het volgende:
Ze hebben de oude radarverklikker dan ook nog steeds niet kunnen verbieden, deze hindert namelijk het werk van justitie totaal niet. Het feitelijke discussiepunt is dus inderdaad geworden of mensen zich mogen wapenen tegen een plukbeleid waar het systeem met flitspalen toe verworden is. Een extra discussie die momenteel gevoerd wordt is of het inderdaad illegaal is dat iemand een infraroodlamp op zijn auto zet ( iets anders is een lasershield namelijk niet ) Iemand die een radarverklikker heeft zorgt er voor dat ie op het moment van controle keurig netjes aan de regels voldoet, en dat is nou juist de balk in het oog van mr. Spee, de persoon in kwestie laat zich niet pakken. Helaas werkt voor mr. Spee de grondwet een beetje tegen.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat het niet verboden kan worden volgens de europeese wetgeving waar Nederland deel van uitmaakt.
Ikzelf heb een eenvoudige Quintezz in de auto, die op zich goed werkt maar wel veel valse meldingen geeft.
Nu rij ik elke dag hetzelfde traject, dus weet ik waar de valse meldingen zijn. Op andere punten waar dat ding afgaat weet ik dus zeker dat ze staan te controleren.
Zo heb ik al menig maal een boete weten te voorkomen.
Voor info over het gebruik van radardetectors :

http://www.tuftufclub.com (jawel, de bekende site)

speedme

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:58
Op zaterdag 27 april 2002 22:20 schreef chem het volgende:
in de Metro stond van de week een verhaal dat waarschijnlijk ALLE laserapparatuur verboden gaat worden bij auto's, aangezien die er vrijwel altijd toe dienen om niet gepakt te worden.

Als hij uit staat ben je trouwens nog steeds de zak dan.
oohjee hoe moet ik dan m'n auto van de startblokkering halen werkt namelijk met een IR-laser in de sleutelhanger. :(

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 20:45
Op zondag 28 april 2002 14:56 schreef PROnline het volgende:

[..]

oohjee hoe moet ik dan m'n auto van de startblokkering halen werkt namelijk met een IR-laser in de sleutelhanger. :(
Een laser in een sleutelhanger?? LOL :+

Verwijderd

Topicstarter
Een laser in een sleutelhanger?? LOL
Ook in een optische muis zit een laser! Laserlicht is namelijk niets anders dan licht van 1 golflengte. Er zijn klassen in laserstraling, dit naar energie van het foton en intensiteit van de straling. Zoiets in een sleutelhanger zit net als een lasergun, net als een lasershield, in de laagste klasse, en betreft meestal IR-straling, totaal ongevaarlijk. Wat je bij 007 ziet is bepaald geen alledaagse praktijk!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn autosleutel communiceert met laser met de auto...

Auto vergrendelen / openmaken gaat met radiosignalen
Auto starten gaat met laser :)
Noemen ze Mercedes SmartKey

(Autosleutel heeft geen metaal meer)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 20:41 schreef Duncan het volgende:
Mijn autosleutel communiceert met laser met de auto...

Auto vergrendelen / openmaken gaat met radiosignalen
Auto starten gaat met laser :)
Noemen ze Mercedes SmartKey

(Autosleutel heeft geen metaal meer)
Hoe werkt dat met die laser? pics? principe? stuurslot? Kortom, licht ons eens voor.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 12:40
Ik vind het een aardig ding.

Maar ik kan nergens vinden dat hij ook navigatie doet!

Ik heb er al een topic aan gewijd op www.flitsservice.nl , maar ook zij kunnen niet tot de conclussie komen of er navigatie in zit.

Ik heb de hele site door gelezen en kan niets over navigatie vinden, alleen dat hij een ritte administratie bij houdt ( wel met postcode enz?!! )

Kortom, als die ook navigeerd ( mag wel voor dat bedrag !) dan koop ik hem wel. Anders hou ik het bij de ventura

American Express vraagbaak

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 20:45
Op zondag 28 april 2002 20:12 schreef aad123 het volgende:

[..]

Ook in een optische muis zit een laser! Laserlicht is namelijk niets anders dan licht van 1 golflengte. Er zijn klassen in laserstraling, dit naar energie van het foton en intensiteit van de straling. Zoiets in een sleutelhanger zit net als een lasergun, net als een lasershield, in de laagste klasse, en betreft meestal IR-straling, totaal ongevaarlijk. Wat je bij 007 ziet is bepaald geen alledaagse praktijk!
ehh, wacht ff. Volgens mij is een andere eigenschap van laser dat het een volledig rechtlijnige en evenwijdige lichtbron is. En dat is zo'n (infrarood) ledje niet hoor.
* Steven zoekt het nog even op in zijn natuurkunde boeken of het mogelijk is.

Opgezocht uit Systematische Natuurkunde VWO2, NA1:
Eigenschappen van laser:
- Een laser zendt een smalle lichtbundel uit. Die bundel vertoont weinid divergentie.
- Een lader heeft een grote lichtintensiteit
- Laserlicht is vrijwel monochromatisch
- Laserlicht is coherent (= lopen in fase)

Verwijderd

uhh wil nie lullig doen maar die zooi in je auto, startonderbreker enzo werken op infrarood EN NIET OP LASER.

allen even voor de duidelijkheid :Y)
Pagina: 1