Toon posts:

[audio-opstelling] 5.1 vs. 2.1; voor Games & Mp3's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurjongen krijgt over een weekje circa € 250 te besteden voor geluidsboxen. Alleen is de vraag uiteraard....welke :? Hij speelt wel redelijk veel games dus de keuze voor een 5.1 ligt wel voor de hand, alleen klinkt dat ook wel als je muziek afspeelt? (Mp3's). Die zijn meestal toch stereo en dan schakel je 2 boxen uit waardoor het geluid over 2 kleine speakers gaat die dan toch weer niet geweldig klinken omdat de 5.1 eigelijk bedoel is om alle 5 'samen te werken'.

Daarom willen we ook een 2.1 overwegen. Ik heb het er met 'em over gehad en als hij moest kiezen tussen een ruimtelijk geluid of een 'vol (bass) geluid' dan zou hij toch liever voor die laatste gaan. Ik twijfel nog een beetje en vroeg me af of het waar is wat ik suggereerde in de 1e alinea; over het feit dat een 5.1 die als 2.1 gaat werken niet meer geweldig klinkt. Als het niet veel uitmaakt t.o.v. een 2.1 dan kan ook dat Dolby-pakket aangeschaft worden, heb je meteen in de games ook een flinke vooruitgang ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Met muziek voldoet 2.1 ook prima, maar met games heb je wel wat aan "4.1" (niet echt aan 5.1). Je kan dus ook een 4.1 set kopen. 5.1 is voor films: [search=4.1 5.1]

Zoek eens wat reviews af, daar staat er veel over. Het is alweer een tijdje geleden dat er zo'n topic voorbij gekomen is, maar ik gok dat er voor stereo een klipsch 2.1 wordt aangeraden (meest krachtige sub!), voor 4.1 (games!) de logitech Z560 en voor 5.1 komen we uit op een inspire5300. :P.

Verder is een link naar deze nieuwspost erg relevant: 13 4.1 en 5.1 speakersets getest

En nog wat andere tips:

[search=2.1 5.1]
[search=pcspeakers 500] (voor de guldens ;))
[search=pcspeakers] algemeen :P.

Hier wat topics:
[topic=291266/1/100]
[topic=228947/1/100]

Verder zou je van JT nog een opmerking over het gebrek aan midlaag bij de 5.1 setjes van creative kunnen verwachten en dan is het topic wel weer compleet :P.

(AV wordt voorspelbaar als je er lang komt ;). Mensen verras me! :D)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp