Plaatsing 'rear-speakers'

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-03 10:45
Ik heb naast de twee front-speakers ook twee 'simpele' rear-speakers aangesloten op m'n receiver die 'Dolby Pro Logic Surround' ondersteunt. Mijn vraag is waar kan ik de rear-speakers het beste plaatsen:
- hoogte;
- richting;
- plaats.

Mijn kamer is ongeveer 3,5 meter diep. De bank en de installatie staan beiden tegen de muur. Het wordt dus lastig om voor de rear-speakers te gaan zitten ;).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat staat in een handleiding, hang ze boven je of naast je en probeer eens wat beter klinkt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:52
hoogte: tweeters middentoner op oor hoogte

Reality beats fiction by far!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:33

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

code:
1
2
3
4
5
6
7
[]  [_______]  [] 

[Bank]

[]       []

En dan die 2 rear's op oorhoogte een beetje naar je toe gemikt (naar elkaar) en de fronts oook naar je toe.
Zie ook de dolby website voor schema's over beste positionering.. deze opstelling is basic iig.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-03 10:45
Op zaterdag 27 april 2002 14:53 schreef nigelator het volgende:
Zie ook de dolby website voor schema's over beste positionering.. deze opstelling is basic iig.
Bedankt voor de tip. Ik had me niet gerealiseerd dat er een speciale Dolby website is :+. In de handleiding van m'n receiver staat geen afbeelding van de beste plaatsing van de luidsprekers :(.