Toon posts:

[Debian] i2c/lm-sensors Dell Dimension 8200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Evenals de poster van deze thread: [topic=401716/1/25] ben ik ook aan 't prutsen met i2c en lm-sensors.

Als eerste heb ik het i2c gedeelte uit m'n kernel weggelaten om zo de 'nieuwere' i2c source als module te kunnen compilen. Daarnaast heb ik ook de lm-sensors-source als module gecompiled. Dit alles verliep probleemloos.

Maar nu zit ik met hetzelfde probleem als de poster. Ik heb 'sensors-detect' uitgevoerd en ook de ISA bus laten scannen.. het enige wat hij echter vindt is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
vitalie:~/tmp# sensors
eeprom-i2c-0-50
Adapter: SMBus I801 adapter at dcd0
Algorithm: Non-I2C SMBus adapter
eeprom-i2c-0-51
Adapter: SMBus I801 adapter at dcd0
Algorithm: Non-I2C SMBus adapter
vitalie:~/tmp#

Omdat ik al begrepen had dat niet iedere mobo van die sensors had ;) ben ik opzoek gegaan of mijn delletje em wel had. 't Rare is dat ik helemaal niets erover heb kunnen vinden op de site van Dell :(. Maar 't lijkt me raar dat zo'n moderne computer deze sensors niet heeft ;(

Hopelijk heeft iemand nog een tip/advies of informatie betreffende de Dell Dimension 8200 en haar temp/fan/volt sensors.

bvd :)

Verwijderd

Topicstarter
kick ;( ;)

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 13:58 schreef Timboke het volgende:
Omdat ik al begrepen had dat niet iedere mobo van die sensors had ;) ben ik opzoek gegaan of mijn delletje em wel had. 't Rare is dat ik helemaal niets erover heb kunnen vinden op de site van Dell :(. Maar 't lijkt me raar dat zo'n moderne computer deze sensors niet heeft ;(
Zou ik niet kwakkeloos vanuit gaan. Zoek eens op wat voor mobo die Dell gebruik ten zoek op de site van de mobofabrikant of deze sensors erin zitten.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 12:17

AirX

Tweak Guru

Heb ook een Dell Dimension 8200, zit geen sensor in volgens MBM 5.xx!!!

Verwijderd

Topicstarter
Jah ;( ben er inmiddels ook achtergekomen. Dell blijkt die krengen er echt af te halen omdat 't een apart moederbord is :(

Op standaard moederborden die je in de winkel koopt zitten ze wel... ik voel me toch wel een beetje beroofd :7

Naja.. :)