• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb net een Minolta S304 gekocht en uitgevogeld hoe alles werkt. Twee dingen willen niet zo: a) de geluidkwaliteit is belabberd (er zit een soort brom bij) b) je kunt volgens de handleiding foto's die je maakt in verschillende vooraf (via de PC) aangemaakte mappen plaatsen. Wanneer ik echter enkele mappen via de PC aanmaak op de CF kaart kan ik op de camera toch alleen de originele 100 MLT05 map kiezen en foto's dus ook niet naar verschillende mappen wegschrijven. Allebei zaken waarmee goed te leven is natuurlijk maar als dit in orde te krijgen is ben ik nog wat gelukkiger. De rest van de camera vind ik zeer OK trouwens ! Heeft iemand tips ?

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Ik heb zelf een 404 (bijna dezelfde camera) en inderdaad: de geluidskwaliteit is belabberd.
Maar het is een fotocamera, en geen videocamera.
Overigens, als je gewoon alleen praat op een afstand van ongeveer 20 cm vanaf de camera is er nix aan de hand (het is gewoon 8kHz mono)
Over die mappen:
Ik heb het ook geprobeerd, kreeg het eerst ook niet voor mekaar, maar als je een map bijv. 200MLT12 maakt dan pakt 'ie die wel.
Moet dus blijkbaar beginnen met ?00 (en misschien zijn er nog wel meer voorwaarden)

Verwijderd

je moet nie verwachten dat da dts surround is. voor stereo heb je mikes nodig, en er zit er maar eentje in.

en zoals hierboven al vermeld is, HET IS EEN FOTOCAMERA. ik denk nie da je zo een ding koopt om er mee te filmen. is gewoon een extraatje van minolta. je kunt ook nie langer dan 60 sec. opnemen. ook al douw je er 256 mb het blijft op die 60 sec.