[A7V133] Met sommige software harddisk problemen

Pagina: 1
Acties:

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Sinds m'n Abit KT7 overleed draai ik nu met een Asus A7V133 met twee Maxtor D740X schijven eraan. Ze zijn beide als master aangesloten op de UDMA100 interface.

Na korte tijd merkte ik dat het spul niet helemaal stabiel was omdat de schijven af en toe uit knalden en dan weer gingen opspinnen. Ik was dus bang dat er een rotte schijf tussen zou zitten, maar als snel kwam ik er achter wat de boosdoener was: een utility voor harddisk temp meting. Uninstall van dat programma lostte alle problemen op.

Gisteren had ik even MBM5 geinstalleerd omdat ik ergens mee bezig was. En je raadt het al: na een paar uur begon een schijf een paar keer te tikken en op te spinnen. Weer bang dat er iets rot was, maar toen dacht ik ineens aan de software. Sinds MBM5 eraf is, nergens last meer van.

Op het bord zit BIOS 1007 en ik draai momenteel geen RAID. Heeft iemand soortgelijke ervaringen met deze harddisks op de A7V133 en zijn er mensen bij wie bepaalde software dit soort instabiliteiten veroorzaakt?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als reactie op mijn topic weer een linkje naar mijn oplossing :7

[topic=479867/1]

Maybe heb jij dat ook na het vele stekkersgewissel :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 19:13 schreef FerryHeibrink het volgende:
Maybe heb jij dat ook na het vele stekkersgewissel :)
Dat heb ik ook wel eens gehad ja, maar helaas is dat nu niet de oorzaak. Maar thx iig :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zaterdag 27 april 2002 20:35 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens gehad ja, maar helaas is dat nu niet de oorzaak. Maar thx iig :)
np :)