Toon posts:

Epox en GF4 kaarten, past dat wel???

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een Epox mobo (8kha+) en een Radeon, nou dat geeft major probs, zoals je wel in deze topic kan lezen: [topic=453313/1/25]
De Radeon werkt overigens PRIMA in een niet-epox bak, maar daar heb ik niets aan. Ik wilde dus een GF4 gaan oppikken, maar ik heb een x gelezen dat die kaartjes nogal groot zijn en problemen op kunnen leveren met inbouwen. Dus nu vroeg ik me af of er mensen zijn die mij kunnen verzekeren dat een gf4 kaart (bv de leadtek) WEL past. Ik wil gewoon geen gezeik meer hebbuh. Dus mensen die hier ervaringen mee hebben, PLZZZZ respond!!!

Verwijderd

Je moet een condensatortje van je bord mollen zodat ie er wel op past :'(

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:30

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Sommige gf4's passen wel, anderen weer niet....
Het ene merk past net weer wel....

Kwestie van proberen en anders moet je idd een condensator van je moederbord halen, die was volgens epox niet helemaal per se noodzakelijk voor je systeem ofzo.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar mollen daar doe ik liever niet aan. Zijn er geen mensen die een GF4 HEBBEN en dus uit ervaring spreken??? (PS zoiets had ik ook gelezen, maar ik hou daar nie zo van, het moet gewoon WERKEN)...

Verwijderd

Ik heb een epox 8kha+ en een gainward gef 4 ti4400 en ik kon dat condensatortje gewoon opzij duwen met je hand en dan past deze kaart wel en hij is goed te oc'en :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een epox 8kha+ en een gainward gef 4 ti4400 en ik kon dat condensatortje gewoon opzij duwen met je hand en dan past deze kaart wel en hij is goed te oc'en
Nou ik koop volgende x geen epox meer...zucht...
Dus wel 'slopen', hmmmm. Maar die Gainward vind ik veel te duur. Thx anyway. Nog andere mensen???

PS: Op hoeveel draaitie nu dan en is dat met extra koeling in je case oid???

Verwijderd

Topicstarter
Plz respond ik heb het hele forum onderhand afgekamd en ook nog met google gezocht, maar das moeilijk....plz help...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ken wel iemand met een 8KHA+ en een Leadtek Ti4400. Daar past het allemaal netaan (maar het past dus wel zonder verbouwingen) :)

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Hmm.., ik heb een Asus A7V266-E met een Asus V8460 Ultra en dat past zonder probs...

T'is wel niet hetzelfde mobo als jij hebt maar misschien dat ik met deze info iemand anders help...

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

op een 8K3A zijn deze problemen opgelost.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel kijken, iig bedankt allemaal. Anders wordt het maar een condensator buigen, no big deal. Thx all, this topic will selfdestruct in...4....5...3...2...1...0 :-P

Verwijderd

Het verbaast me hoe vreselijk veel mensen er zijn met een 8KHA+ en inmiddels ook met een GF4 maar heb nog steeds van niemand gelezen dat zijn kaartje niet paste en het condensatortje er echt vanaf gesloopt moest worden.

Of zijn ze er toch mensen die het condensatortje eraf hebben moeten slopen?

Verwijderd

27 april -> 4 juni :). Geen idee, maar UTFS als je het zeker wilt weten.

Verwijderd

M'n broertje heeft een 8kha+ Met een gainward gf4 ti4200 en die past perfect. Zelf heb ik nu net een gf4 ti 4600 van asus enne ga zo benchmarken. succe's :P

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 22:30 schreef DumphuiZ het volgende:
27 april -> 4 juni :). Geen idee, maar UTFS als je het zeker wilt weten.
Ja hoor! daar is het eerste suffe jongetje alweer die graag de eerste de beste kans aangrijpt om zoals altijd maar weer eens nix nuttigs toe te voegen en toch effe lekker wil zeuren. Ik zou zeggen gebruik jij eerst een the fucking search voordat je dat gaat roepen! Vertel mij maar eens waar je allemaal hebt gevonden welke kaarten er niet passen of problemen opleveren.
Als je hier naast me zou zijn zou ik je oor deraf bijten denk ik, zo MOE wordt je van jongetjes als jij. :r

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Nou:

Ik heb vandaag een LeadTek Ti4600 kaart geplaats in mijn Epox 8KHA+ MB en totaal geen problemen, niets buigen, verwijderen, etc. Volgens mij was dit alleen bij de eerste GF4 kaart (reference design van nVidia).

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 23:16 schreef Karel2001 het volgende:
Nou:

Ik heb vandaag een LeadTek Ti4600 kaart geplaats in mijn Epox 8KHA+ MB en totaal geen problemen, niets buigen, verwijderen, etc. Volgens mij was dit alleen bij de eerste GF4 kaart (reference design van nVidia).
Ja dat is het gekke. Dat verhaal deed destijds de rondte maar dat was min of meer voordat die GF4's in de winkel lagen volgens mij. Maar als het voor het reference model zou gelden dan zou dat juist voor de meeste kaarten gfelden die nu op de markt zijn, toch? Aangezien dat de standaard layout is dan enzo...
Maar als het nou gewoon zeker is dat al de GF4's op de markt geen problemen opleveren en het dus maar een fabeltje was, dan hoef je nergens op te letten en heb je alle keuze en kom je niet onverwachts voor verrassingen te staan...

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Het was toch echt een fout in de "reference design van nVidia" : (bron AnandTech)

When the GeForce4 was first released Visiontek was the manufacturer with cards first in the retail channel. They managed to pull this off by following NVIDIA's reference design down to the smallest capacitor and inductor specifications and thus their Ti 4600 cards suffered from the same problem as the NVIDIA reference design. The problem we're speaking of isn't really a fault of NVIDIA or Visiontek, rather of some motherboard manufacturers and their lax adherence to AGP layout specifications.

The tall capacitor to the left on the 8KHA+ prevents the Visiontek Ti 4600 from sitting properly

Our good friends at HardOCP.com first publicized the problem when some of their readers reported that the Visiontek Ti 4600 cards wouldn't physically install in EPoX 8KHA+ boards because of a capacitor on the motherboard that was too tall to clear a capacitor on the video card.

All other GeForce4 cards now use smaller capacitors in this location and thus fit fine.

It seems as if all of the other manufacturers have learned from Visiontek's unfortunate encounter and have designed their boards around EPoX's poor design by using a smaller capacitor in the offending location.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 15:41 schreef Karel2001 het volgende:
Het was toch echt een fout in de "reference design van nVidia" : (bron AnandTech)
Aha! Ja dus toch zijn al die kaarten die je nu in de winkel kan krijgen (heb nog nooit een Viiontek gezien) dus gewoon geschikt voor een Epox 8KHA+, das mooi. Ik had al zo;n flauw vermoeden. :)

Bedankt voor je informatie!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 18:51

flexje

got-father

hoe zit et dan met de ASUS gf4 ti4200 , past die ook in mn epoxje? damn , eerst radeon problemen en nu geforce :?
waar gaat het heen met de wereld :?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

heeft iemand meschien een idee hoe het met de asus 4600 zit past die op een 8K3A+??????

o moet je dingetje darvoorweghalen/????

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

MartNL

Op dinsdag 16 juli 2002 20:45 schreef redbaron16 het volgende:
heeft iemand meschien een idee hoe het met de asus 4600 zit past die op een 8K3A+??????

o moet je dingetje darvoorweghalen/????
Dat past prima sjonnie.
Alle kaarten passen prima op de 8k3a!!!

Verwijderd

Mijne past er gewoon keurig op.. :)
Aopen Geforce4TI4200 128MB :)

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
op de 8k3a(+) past elke gf4..

ook de leadtek

PVoutput