Harddisk vliegt aan en uit, pc vast.

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik zit met een heel raar probleem.

Eerst had ik datacorruptie op mijn harddisks op het moment dat er 2 of meer pci kaarten en mijn pc zaten.

Ik heb het moederbord vervangen daardoor.

Nu ineens zonet vliegt 1 van mijn hdd's in een spindown en klikt weer aan. Dit is 3 keer gebeurt.

2 keer kon ik daarna de schijf gewoon benaderen, de pc reageerde iets van 5 seconden niet meer.

1 keer vloog de hele pc vast muv de muis.

Ik vermoed misschien mijn voeding. Maar daar kan het toch ook niet zomaar aan liggen ??

Ik vind dit HEEL eng, want straks ben ik gegevens kwijt. Ik heb wel een backup, maar die staat ook op 1 van de harddisk in hetzelfde systeem.

Voeding is een 300 watt voeding uit 2000. 2 jaar oud nog maar.

Ennehh, misschien is mijn 'oude' bord (uit 2001 nogwel :( )misschien helemaal niet stuk ?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sjah, het zou natuurlijk best mogelijk kunnen zijn dat je mobo. zo gaar is dat hij zo nu en dan gewoon het standby signaal doorgeeft voor de HD en dan gaat de HD idd. uit, maar dit heb ik nog nooit gezien. Ik vermoed de voeding, probeer het eens met een andere voeding (300watt, of misschien zelfs 350watt voor de zekerheid) waarvan je zeker weet dat hij goed functioneert.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 13:27 schreef Aikeleer het volgende:
Sjah, het zou natuurlijk best mogelijk kunnen zijn dat je mobo. zo gaar is dat hij zo nu en dan gewoon het standby signaal doorgeeft voor de HD en dan gaat de HD idd. uit, maar dit heb ik nog nooit gezien. Ik vermoed de voeding, probeer het eens met een andere voeding (300watt, of misschien zelfs 350watt voor de zekerheid) waarvan je zeker weet dat hij goed functioneert.
Mobo gaar :? Ik heb er net iets meer dan een week een nieuwe A7V333 in zitten. Bij m'n A7V133 had ik datacorruptie :{

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 27 april 2002 13:37 schreef FerryHeibrink het volgende:
Mobo gaar :? Ik heb er net iets meer dan een week een nieuwe A7V333 in zitten. Bij m'n A7V133 had ik datacorruptie :{
[topic=479877/1/50]

Komt dit je bekend voor?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik heb de oorzaak gevonden :)

Mijn 3 harddisks worden gekoeld door een 14cm fan. Deze blaast tegen de ide kabels en molex kabels aan. Nu blijft dat er bij die molexxen ook wel eens in die connector die ringetjes wijder worden. En door de luchtverplaatsing wiebelde dat steeds los, en dan krijg je dus, hdd aan uit aan uit etc. En dan de pc vast.

Heb even met een schroevendraaier die puntjes ingedrukt en de pinnetjes verwijd. Nu zit het allemaal strakker en werkt het weer goed :7