Active Desktop random background

Pagina: 1
Acties:

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 16:10
Ik wil bij het laden van de Active Desktop steeds een andere background laden. Dat doe ik met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script language=vbscript>
Randomize Timer
A = Int(Rnd * 3) + 1
Select Case A
   Case 1: Document.Location = "back1\desktop.html"
   Case 2: Document.Location = "back2\desktop.html"
   Case 3: Document.Location = "back3\desktop.html"
End Select
</script>

Als ik deze file open in Internet Explorer werkt ie zonder problemen, bij het refreshen krijg ik steeds random een van de drie achtergronden.

Maar als ik hem als Active Desktop zet gaat het mis: ik krijg dan alleen maar een witte achtergrond...

Wat doe ik fout?

edit:

Het gaat hier om Windows 2000, mocht dat wat uitmaken.

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

beetje rare constructie, pas gewoon je achtergrond van de pagina aan ipv een andere laden

• Maniakje
Het gaat niet alleen om een achtergrond, die desktop.html bestanden bevatten ook de nodige HTML-code. Niet iedere achtergrond heeft dezelfde opmaak enzo.

Voor het veranderen van alleen de achtergrond weet ik dat er genoeg programma's te krijgen zijn, maar die ondersteunen meestal alleen BMP, JPG etc. Ik heb er nog geen kunnen vinden die een HTML-file als achtergrond kan zetten. Daarom ben ik op deze manier aan de gang gegaan.

• Maniakje
Sorry, maar ff een eenmalig schopje :)

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

En...waarom doe je dit met Vb en niet met Javascript ofzo...?

Mis ik dan iets? (staat het direct in Windows of weer in een .html bestand dat je als active desktop neemt?)

En kan hij vanaf de plek waar je hem laadt dan wel bij de plaatjes komen...als die in die mapjes staan? begint hij niet vanuit de windows dir ofzo en als je hem in IE laadt, ergens anders?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Maniakje
Deze tekst staat in een HTML bestand in een directory ergens op mijn schijf. In die directory staan de sub-dirs back1, back2 en back3, en daarin staan de verschillende desktop.html files.

De verwijzingen kloppen allemaal want als ik het bestand open in Internet Explorer dan werkt het als een trein. Blijkbaar heeft de active desktop wat moeite met het redirecten. Ik weet alleen dus niet hoe ik dat moet omzeilen :(
En...waarom doe je dit met Vb en niet met Javascript ofzo...?
Omdat dit de enige taal is die ik ken :)

Pagina: 1