Toon posts:

Ontwerp Baybus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys...

Hier ff een 3d-tekening van mijn aanstaande baybus. Kheb de onderdelen reeds gekocht en elektrisch heb ik het ook allemaal bedacht (schemaatje getekend dus). Zo gaat ie er uit zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1980272561

De knop kan in drie standen: 0 - uit, 1 - 7 V op de fans en 2 - 12 V op de fans. 0 = 0 leds aan, 1 = 1 led aan, 2 = 2 leds aan. De twee plugen tussen de LCD en de knoppen zijn voor audio in/uitgang. Het LCD geeft de temperatuur weer tot op tienden van graden. Het geheel draait op de voeding van de computer en de temp. meter op een 9V blokje omdat die op een gescheiden circuit moet draaien, omdat ie anders niet goed functioneerd.

Laat me weten wat je ervan vindt...

Verwijderd

sorry, maar waarmee is die tek. gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Met SolidWorks 97Plus. Het is echt 3D. Je kan er ook omheen draaien en in / uitzoomen. Alle onderdelen zijn ook eerst los ontworpen en vervolgens in elkaar gemonteerd. Zeer gaaf programma, waar je hele mooie dingen mee kunt maken

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

De fan knoppen heb ik exact hetzelfde hoe jij het wil doen, dus 1 ledje 7 V, 2 ledjes 12 V , enkel heb ik de ledjes boven de knoppen staan, beetje persoonlijke voorkeur denk ik. Maar je tekening ziet er alvast heel nice uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 14:04 schreef Denhomer het volgende:
De fan knoppen heb ik exact hetzelfde hoe jij het wil doen...
Heb je dubbel of enkelpolige knoppen? Ik heb nu zelf enkelpolige, maar zou liever dubbele hebben vanwegen het feit dat ik dan fans en LED's op een eigen circuitje kan zetten. Maar ja, de knoppen die ik zocht hadden ze bij de elektroboer alleen in enkelpolig. Schemaatje een beetje aangepast en dan maar hopen dat het zo ook kan...

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

vet hoor.
nu nog realiseren...

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Tekening is leuk, ik zie het eindresultaat graag! Succes

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet wel lukken. *D
Ik zat net even te kijken in een andere topic:
[topic=476721/1/25]

Dat gaat over een extern kastje om al deze schakelingen in te bouwen (Ding ziet er sweet uit O+). Nu sta ik in tweestrijd: ga ik voor een interne of een externe baybus... Wat denken jullie ervan?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 14:24 schreef n0va^ het volgende:
Tekening is leuk, ik zie het eindresultaat graag! Succes
Thx, Als het af is post ik foto's van de constructie en het eindresultaat hier

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:40
Op zaterdag 27 april 2002 14:25 schreef Joost-GOT-Websnel het volgende:
Dat moet wel lukken. *D
Ik zat net even te kijken in een andere topic:
[topic=476721/1/25]

Dat gaat over een extern kastje om al deze schakelingen in te bouwen (Ding ziet er sweet uit O+). Nu sta ik in tweestrijd: ga ik voor een interne of een externe baybus... Wat denken jullie ervan?
Als het extern is, is het geen baybus meer! :) (zelf geen casemod :)) Ik zou voor de interne gaan. Neemt geen plaats in op jouw bureau! En LCD's en zo, kan je altijd in het front van jouw case ofzo modden... Jammergenoeg heb ik geen fulltower, dus ik vraag mij nog steeds af waar ik m'n LCD die ik net gekocht heb, ga stoppen (zie sig). Ik denk misschien in de zijkant aangezien de PC toch naast mij staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zit er zelf ook mee dat ik eigenlijk geen plaats heb voor een LCD (brander en cd-rom speler nemen 2 slotjes in). Maar dan mod ik 'm wel aan de voorkant in de kast >:), dat is op zich niet zo'n punt. Voorlopig laat ik het denk ik maar bij een baybus (intern dus)

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:36
Ziet er goed uit!

Nu alleen nog mooi afwerken enzo ook...

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 14:08

Atmoz

Techno!!

Heel leuk en mooi design. Toch zou ik echt die temp. sensor ook op de pc spanning laten lopen. Moet te maken zijn. Een echte tweaker heeft geen batterijen in de kast (8> Maar verder is alles echt perfect!!!

Verwijderd

Topicstarter
Temp. sensor kan inderdaad op de voeding worden aangesloten, maar de sensor en de meter moeten apart gevoed worden om meetfouten te voorkomen. Nu kan met een DC/DC convertor wel spanning van de voeding aftappen (maar dan galvanisch gescheiden), maar zo'n convertor kost toch al snel een 15 euro (ongeveer 4 batterijen). Aangezien het opgenomen vermogen van de sensor 60 uA is en de batterij ongeveer 500mAh levert ga ik toch voor de batterij. Als het budget ooit wat groter wordt kan ik altijd nog switchen...

edit:
Batterij gaat dus ongeveer 1 jaar mee
Pagina: 1