[UT] lage framerate

Pagina: 1
Acties:

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik heb het volgende probleem, sinds ik UT opnieuw geinstallleerd heb is volgens mij de framerate te laag.

m'n specs:
AthlonXP 1500+ @ 1333
256mb
GeForce 2 MX 400
WinXP Prof.
UT @ 1024*768*32
Detonator 21.??, ben bezig nieuwere te downen.

nu vind ik een framerate van +/- 50 niet al te hoog, maar
kan dit kloppen of niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1191271906

ja ik weet het, m'n skills zijn niet al te goed

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:43 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
ik zit gemiddeld boven de 100, 1024*76832bit, high, high, 4x FSAA , zo veel fps mag ook wel met m'n systeem.

p.s. pretty bad score for inhuman >:)

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
wat doe je? D3d? openGL?
probeer eens de ander... een van de 2 komt niet hoger dan 50/60 fps... weet niet meer precies welke... gewoon ff proberen dus ;)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik haal hetzelfde als jij op m'n PIII 500 met Viper II >:)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Mister_X
Direct3D afcourse...

• Mister_X
Op zaterdag 27 april 2002 13:44 schreef DenniZ-X het volgende:
mij? afcourze, viper 2 ownzz alleen doet geen 4x FSAA

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Op zaterdag 27 april 2002 13:44 schreef DenniZ-X het volgende:
Maar een viper 2 gebrui MeTaL (S3tc)... fantastische techniek :)

• Positron

Positron

Ik draai UT op dezelfde specs als jij, door S3TC zoals hierboven gezegd, werkt erg goed :)
Ook Quake III gaat lekker hier :)

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-10 09:22

Clay

cookie erbij?

UT is brak @ 32 bits kleur, dat draait gewoon slecht waar je het ook op doet. zet het op 16 en je fps gaan het dak uit.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 20:29
Tekielja heeft niks aan posts zoals: "Ik haal hetzelfde met mijn 386" of "ik haal 3x zoveel met hetzelfde systeem"
Als je niks anders te zeggen hebt post dan aub niet.

The devil is in the details.

• Positron

Positron

Bedankt voor de correctie, het spijt me en ik zal het niet meer doen..

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

mja down nvidia refresh rate fix, weet zo niet waar je die kan vinden maar staat wel in search

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

• Yavi
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-12-2023
probeer deze eens, werkte beter bij mij:

http://www.gummiclan.com/gib/downloadit.php?cat=1&file=22
Beta OpenGL Renderer for UT

opengldrv.ace
To install the new OpenGL renderer simply unzip it into your UnrealTournament/System directory and modify your UnrealTournament.ini file so the OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice section looks like below. If you want to use the compressed textures from the 2nd UT CD simply copy them over replacing existing textures and if you have problems using the textures from the 2nd CD in online games, you might want to ask the server administrator to update his/her server. If you have a TNT or TNT2 you might have to set UseTNT to 1 depending on the version of the drivers you are using. If the game runs at ~ 1 frame per second it is a clear sign that UseTNT=1 is needed. Also please make sure that your desktop is set to 32 bit before starting the game.

[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
RefreshRate=75 (set this to the max refresh rate of the resolution UT runs in)
DetailTextures=1
UseTrilinear=1
UseS3TC=1 (use compressed textures)
UseTNT=0
LODBias=0
UseMultiTexture=1
UsePalette=1
UseAlphaPalette=0
Translucency=1
VolumetricLighting=1
ShinySurfaces=1
Coronas=1
HighDetailActors=1
MaxAnisotropy=0
AlwaysMipmap=0
UsePrecache=0
SupportsLazyTextures=0
met dank aan mijn maatje dess :D

• dvdgrs
  • Laatst online: 21:44
uhm ligt het aan mij of is dit gewoon een geval van vsync uitzetten? probeer dat es...

• Tekielja
  • Niet online
nee, heb de refreshrate fix al lang gedownd, zal zo die lkink ff proberen.

v-sync, da moest toch in dx-diag uitgezet worden?

[edit]

yavi, link werkt niet, krijg alleen "Erk!", ook leuk maar heb ik niet zo veel aan :P

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 17:14 schreef Tekielja het volgende:
nee, heb de refreshrate fix al lang gedownd, zal zo die lkink ff proberen.

v-sync, da moest toch in dx-diag uitgezet worden?

[edit]

yavi, link werkt niet, krijg alleen "Erk!", ook leuk maar heb ik niet zo veel aan :P
op desktop naar properties --> settings --> advanced, dan ergens in die gforce schermpies (weet niet hoe het met andere kaarten werkt)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
Nou, tot vanochtend had ik ditzelfde probleem ook. Ik draaide UT in Direct3D op 1024x768x32, maar wat ik ook probeerde, de framerate was gelimiteerd op 40 fps. Daarnaast draaide UT gezien mijn specs best wel bagger, met regelmatig dips van 30 fps, of zelfs lager.

Vandaag heb ik dus eens wat geexperimenteerd met UT, mede naar aanleiding van deze topic. Toen heb ik eens OpenGL geprobeerd. Damn! Wat een verschil in framerate opeens. Bovendien was de limiet van 40 fps weg, en bleef de framerate over het algemeen keurig boven de 80. Maar wat bleek? OpenGL draaide in 16-bits kleuren alhoewel ik UT toch echt in had gesteld op 32-bits kleuren. Na wat klooien kwam ik erachter dat als ik mijn desktop kleurdiepte op 32-bits kleuren zette, UT in OpenGL ook op 32-bits kleuren draaide. Mooi. En de framerate bleef ook goed, stukken beter dan in Direct3D, en een stuk stabieler.

Toen wou ik eens de hi-res textures van de tweede CD uitproberen, aangezien die in OpenGL schenen te werken. Niet dus. Nog steeds dezelfde textures. Ff gezocht op internet, kwam ik erachter dat er speciale UT OpenGL drivers van Loki Games waren, die die hi-res textures enablen. Ff gedownload dus (http://unreal.epicgames.com/files/opengldrv.zip), whoooooooooooooooopaa, dat ziet er lekker uit! En de framerate blijft goed. In UTBench ging ik er zelfs 8 fps op vooruit met de nieuwe textures. Wel geldt dat ook met deze drivers je je desktop op 32-bits kleuren moet zetten om UT in 32-bits kleuren te draaien.

Om een lang verhaal kort te maken, die framerate limiet kun je dus opheffen door OpenGL gebruiken, en bij voorkeur met die drivers van Loki dus. Bovendien is de performance meteen een stuk beter dan in Direct3D, en kun je ook nog eens die hi-res textures gebruiken.

Nog even een tip: Als je die OpenGL drivers van Loki wilt gebruiken, lees dan ff dit door: http://www.planetclans.com/pc_articles.php. Daar staan een aantal goede tips in voor het gebruik.

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Probeer mijn tweak site eens: Taro.iticamedia.nl, voor veel mensen is dit de oplossing.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Devil N
Oh, en mocht iemand nog overtuigd willen worden om OpenGL te gebruiken en die hi-res textures, hier wat vergelijkingsplaatjes:

Codex of Wisdom Direct3D 1
Codex of Wisdom OpenGL 1

Codex of Wisdom Direct3D 2
Codex of Wisdom OpenGL 2

Dreary Outpost Direct3D
Dreary Outpost OpenGL

HiSpeed Direct3D
HiSpeed OpenGL

Natuurlijk zijn er nog veel meer textures verbeterd, maar deze sprongen er IMHO wel echt uit.

• dvdgrs
Op zaterdag 27 april 2002 20:57 schreef deviln het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken, die framerate limiet kun je dus opheffen door OpenGL gebruiken, en bij voorkeur met die drivers van Loki dus. Bovendien is de performance meteen een stuk beter dan in Direct3D, en kun je ook nog eens die hi-res textures gebruiken.
uhm er hoort geen framerate limiet te zijn ofsow hoor...
performance tussen d3d en opengl hangt ook errug af van je specs

• Devil N
Op zondag 28 april 2002 18:21 schreef BLauWe_BeNGeL het volgende:

[..]

uhm er hoort geen framerate limiet te zijn ofsow hoor...
performance tussen d3d en opengl hangt ook errug af van je specs
Ik weet dat die framerate limiet er niet hoort te zijn, maar hij is er dus om de een of andere reden wel in D3D. En ik had VSync echt uit staan.
En iemand zei al eerder in deze thread dat UT bagger draait in 32-bits kleuren. Dat blijkt dus ook zo te zijn - in Direct3D. In OpenGL draait ie als een zonnetje in 32-bits kleuren.

Bovendien, BLauWe_BeNGeL, het gaat er niet om of er een framerate limiet hoort te zijn of niet, en dat performance afhangt van je specs, het gaat er om dat Tekielja hier een probleem heeft, dat hij graag opgelost zou willen hebben. En toevallig had ik datzelfde probleem, dat heb ik weten op te lossen, en daarom heb ik dus nu hier uitgelegd hoe ik het probleem heb weten op te lossen.

• dvdgrs
neej ok helemaal mee eens enzo... maar je formulering klopte niet helemaal
en jij zegt dat opengl veel sgeelt das ook niet helemaal correct want dit is dus in jou geval. Als ik bij mij opengl rock dan gaattie 10/20 fps down. oftewel dat je zei dat opengl beter was dan d3d klopte niet helemaal...

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

op mijn 2e pctje (xp1800+ en Gf2Mx) haal ik om een of andere manier ook hele lage scores met UT, 2x zo laag als met de Gf1DDR die er eerst in zat... beetje jammer.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• BenJoep
  • Laatst online: 05-11 18:38
High-res dingen op cd 2?? :? Hoe kom je daar aan dan!!

| I've got permission to color outside the lines |

• dvdgrs
Op zondag 28 april 2002 20:38 schreef Joep het volgende:
High-res dingen op cd 2?? :? Hoe kom je daar aan dan!!
UT origineel kopen! boefje >:)

• Devil N
Op zondag 28 april 2002 20:13 schreef BLauWe_BeNGeL het volgende:
neej ok helemaal mee eens enzo... maar je formulering klopte niet helemaal
en jij zegt dat opengl veel sgeelt das ook niet helemaal correct want dit is dus in jou geval. Als ik bij mij opengl rock dan gaattie 10/20 fps down. oftewel dat je zei dat opengl beter was dan d3d klopte niet helemaal...
Je moet dus ook even wat betere OpenGL drivers downloaden voor UT, want die dingen die standaard bij het spel geleverd worden zijn experimentele versies en werken dus voor geen meter. Daarom heb ik ook lange tijd UT in Direct3D gedraaid, omdat ik dacht dat OpenGL toch niet goed zou werken. Die drivers van Loki zijn dus wel degelijk goed, en werken in mijn geval stukken beter dan de Direct3D drivers. En ik heb toch echt geen aparte computer specs (zie sig), dus 't lijkt me dat 't op de gemiddelde computer ook heel wat verschil zal uitmaken.

• BenJoep
Op zondag 28 april 2002 20:40 schreef BLauWe_BeNGeL het volgende:

[..]

UT origineel kopen! boefje >:)
Neuh is niet interessant genoeg om te kopen.. :)

• Devil N
Voor 10 tot 15 euro heb je de GOTY editie van UT, inclusief 2de CD met hi-res textures. Je moet wel een gigantische krent zijn om dat er niet voor over te hebben.

• Hennie-M
  • Laatst online: 09:25
Op zondag 28 april 2002 21:27 schreef Joep het volgende:

[..]

Neuh is niet interessant genoeg om te kopen.. :)
Excuse me???

voor 25FL niet genoeg? Hoe goedkoop wil je het hebben man? Gratis? tuig! :( :r
2cd's van het allerbeste spel ooit en meneer vind het te duur |:(

EIKEL ..Nothing personal hoor :)
Maar je bent nu wel tegen gevoelige schenen aan het schoppen.
HEILIG SCHENNIS!!!!! :D

• BenJoep
Op zondag 28 april 2002 21:37 schreef deviln het volgende:
Voor 10 tot 15 euro heb je de GOTY editie van UT, inclusief 2de CD met hi-res textures. Je moet wel een gigantische krent zijn om dat er niet voor over te hebben.
Voor die 15 euro koop ik wel een ander spel, heb hem nu toch al.. Zou niet weten wat die legale versie me voor meer waarde zou geven.. En zit niet te miepen, iedereen werkt hier met windows, en ik denk dat toch wel meer als 80% hem niet legaal heeft.. Dus gooi al die 15 pleuros bijelkaar en ga jij windows is kopen..

De groenten van hak moet je hebben..

Verwijderd

download de laatste patch van UT.
versie 4.36 geloof ik :?

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-11 16:46
Op zondag 28 april 2002 22:05 schreef Joep het volgende:

[..]

Voor die 15 euro koop ik wel een ander spel, heb hem nu toch al.. Zou niet weten wat die legale versie me voor meer waarde zou geven.. En zit niet te miepen, iedereen werkt hier met windows, en ik denk dat toch wel meer als 80% hem niet legaal heeft.. Dus gooi al die 15 pleuros bijelkaar en ga jij windows is kopen..

De groenten van hak moet je hebben..
Die high res textures :Y)

• BenJoep
Op zondag 28 april 2002 22:12 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Die high res textures :Y)
woei.. die doek ook wel copy dan.. Geen probs.. ;) Maar heb het idee dat ik er niks aan mis.. Boeieh mij die textures nou.. Als ik maar iemand een raket in ze reet kan schieten..

Oowjah ik haal gewoon meer als 100 fps met me nederige systeempje.. :P (met direct3d trouwens)

• Devil N
Op zondag 28 april 2002 22:23 schreef Joep het volgende:

[..]

woei.. die doek ook wel copy dan.. Geen probs.. ;) Maar heb het idee dat ik er niks aan mis.. Boeieh mij die textures nou.. Als ik maar iemand een raket in ze reet kan schieten..

Oowjah ik haal gewoon meer als 100 fps met me nederige systeempje.. :P (met direct3d trouwens)
Wat doe je dan in deze thread?

• BenJoep
Op zondag 28 april 2002 23:00 schreef deviln het volgende:

[..]

Wat doe je dan in deze thread?
Geen idee!! Me tijd te verdoen denk ik.. ;) :+ Maareuh ik zie het verschil tussen de 100+ en 50+ fps niet hor.. :)

• dvdgrs
Op zondag 28 april 2002 21:09 schreef deviln het volgende:

[..]

Je moet dus ook even wat betere OpenGL drivers downloaden voor UT, want die dingen die standaard bij het spel geleverd worden zijn experimentele versies en werken dus voor geen meter. Daarom heb ik ook lange tijd UT in Direct3D gedraaid, omdat ik dacht dat OpenGL toch niet goed zou werken. Die drivers van Loki zijn dus wel degelijk goed, en werken in mijn geval stukken beter dan de Direct3D drivers. En ik heb toch echt geen aparte computer specs (zie sig), dus 't lijkt me dat 't op de gemiddelde computer ook heel wat verschil zal uitmaken.
je formulering klopt nog steeds niet! Dat vet gedrukte is dus onzin... mijn specs (zie sig) zijn ook niet vreemd ofsow...
Pagina: 1