DTS ES discreet of matrix ?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik ben van plan de Yamaha RX-V630 aanteschaffen. Hierover een vraag.

Als ik in de documentatie kijk bij de "surround formats" dan zie ik daar oa:
- DD
- DD EX
- DTS Dig surround
- DTS ES

Het betreft hier een discrete 6.1 receiver, maar:

Als ik in de documentatie van de grotere broer de RX-V1200 kijk dan zie ik daar staan:
- DD
- DD matrix (dus gelijk aan DD EX, want DD EX is nooit een discreet signaal en dus gematrixed).
- DTS
- DTS ES matrix
- DTS ES discreet

Zoals dus opvalt is bij de Yamaha RX-V630 geen onderscheidt gemaakt tussen DTS ES matrix en DTS ES discreet en vermelden ze alleen DTS ES.

Wat houdt dit in?
Stel ik zou een DTS ES discrete dvd afspelen, de receiver kan ik zelf alleen DTS ES selecteren. En dus niet zoals bij de v1200 DTS ES discreet.

Maakt deze receiver dus zelf onderscheidt in discreet of matrix? Dus als ik een discrete dvd afspeel dan selecteer de receiver DTS ES (en zonder het te zien discreet). En bij matrix idem dito --> de receiver selecteerd weer DTS ES maar nu selecteerd de receiver zonder te zien matrix.

Of kan de yamaha RX-V630 alleen maar matrixen ondanks het een discrete receiver is?!?

Ik weet het niet meer, dus graag jullie hulp!!!

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

[topic=465590]

Hou je nou een keertje op met elke keer topics openen over hetzelfde? :{

SOrry hoor, maar dat is gewoon een topic wat jij OOK al geopend hebt, en waar dat allemaal uitgelegd wordt. Ga ook eens zelf op onderzoek voordat je vragen gaat stellen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.