[GSM]Netwrknm toch verstuurd door netwerksignaal?

Pagina: 1
Acties:

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Topicstarter
ej mede-tweakers,

'k zit met een vraagstuk.

Ik krijg net van Telfort een brief dat ze hun naam gaan veranderen in O2. Nu wist ik dat al wel en is het dus niet schokkends.

Wat vreemd is, is dat op de brief staat:
Binnen 2 maanden zal '02-NL' in het display van uw mobiele telefoon verschijnen
in verschillend topics die wel eens voorbij zijn gekomen in I&T hebben we allemaal geconcludeerd dat de netwerknaam opgeslagen zit in de software van je GSM. Daar is een lijst te vinden die een naam toevoegd aan een bepaalde gsm-netwerk-code in combo met een land-code. Je kan dan dus alleen een andere naam bij een netwerk krijgen als je je software update.

Wat Telfort hier dus zegt klopt dus helemaal niet?

het lijkt me toch vreemd dat ze zich vergissen. En zo ja als het dan toch gebeurd, we zullen vanzelf zien na 1 mei, weet iemand dan hoe dat in zijn werk gaat?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
niemand :? enig idee

Verwijderd

Ik denk ook niet dat dat automatisch op het display zal verschijnen. Kijk maar naar Vodafone, bij mij staat er nog steeds Libertel op het display. Het is gewoon foute info van Telfort.

Als je die nieuwe namen op je display wilt hebben, dan moet je een software update uitvoeren.

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 13:47
Ik geloof dat ze via cell info de netwerknaam kunnen meezenden. Hiermee wordt bijv. ook het regio nummer doorgegeven.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 15:38 schreef sigma01 het volgende:
Ik geloof dat ze via cell info de netwerknaam kunnen meezenden. Hiermee wordt bijv. ook het regio nummer doorgegeven.
Ik dacht dat Telfort daar niet aan deed? Naar mijn weten doet alleen Vodafone daaraan.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 15:55 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Ik dacht dat Telfort daar niet aan deed? Naar mijn weten doet alleen Vodafone daaraan.
yep die cell broadcast verzend alleen Vodfone, en dan nog is het niet mogelijk om de netwerknaam te updaten in je mobiel, lijkt me dat de marketing jongens van Telfort, inmiddels o2, zich gewoon hebben vergist :)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:40

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik belde Telfort O2 (moet nog steeds wennen aan die naam) gebeld en hun zeiden dat er echt O2 op het display komt te staan. Ik denk misschien alleen bij Nokia's.....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• AW_Bos

AW_Bos

[topic=487452/1/25]

Meer info hierover /\/\

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
kijk het kan dus toch, maar ik denk idd alleen bij Nokia's, mijn siemens m35i heeft nog niet gerept over een 'sim-actie'.

• Makkie80
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 12:21 schreef Makkie80 het volgende:
zie ook http://www.webwereld.nl/nieuws/11058.phtml
dan kan mijn siemens m35i het dus ook aan :) :?

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:49

Martijn02

/* No Comment */

A: Wat boeit het je?

B: Je telefoon kan gewoon de naam van de provider weergeven, als je in het buitenland komt staat er toch ook een andere provider? Soms kan je ook kiezen uit een lijstje. Volgens mij heeft iedere netwerprovider ook een ID wat hij meezend, en bij sommige telefoons is het zo geprogrammeerd dat hij bij een bepaald ID een plaatje weergeeft met het logo. Als dat het geval is zal dat dus niet veranderen op het moment dat de naam wijzigt. Als je een nokia hebt kan je zelf een ander operator logo er in stoppen.

/edit: Artikel hierboven gelezen, en begin nu even aan mezelf te twijfelen...

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 14:20 schreef Martijn02 het volgende:
A: Wat boeit het je?
gewoon gezonde tweakersinteresse, niet elk topic hoeft toch een hoger doel an te strefen ofzo?

en verder zo blijkt uit je punt B is niet alles even logisch als het lijkt, en ja idd ik weet ook wel dat ik zelf mijn logo kan veranderen maar het gaat er juist om dat een provider op afstand je sim kan editten, of niet.

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 16:56

Neoz

Neoz & Hobbes

Waar vodafone geen tijd voor had denk ik heeft O² wel gedaan , ik kreeg van de week sim kaart dienst actie toestaan , toets ok zet telefoon uit en aan en er staat O²-NL dus het kan wel gewoon ........ :7

Serve The Humanity , Be Server

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Op dinsdag 07 mei 2002 14:26 schreef Neoz het volgende:
Waar vodafone geen tijd voor had denk ik heeft O² wel gedaan , ik kreeg van de week sim kaart dienst actie toestaan , toets ok zet telefoon uit en aan en er staat O²-NL dus het kan wel gewoon ........ :7
Wat voor een telefoon heb je?

• AW_Bos

AW_Bos

Op dinsdag 07 mei 2002 14:44 schreef Makkie80 het volgende:

[..]

Wat voor een telefoon heb je?
Nokia lijkt me! Die geeft zo een melding dus. Lijkt me sterk dat andere merken telefoons ook precies de zelfde melding geven!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:42
met een ericsson wordt het zonder toestemming van de gebruiker verandert.. merk ik ;)

vanmorgen stond er nog telfort om me mob, nu staat er O2 - NL

straks stop ik hem in een 6310i... kijken wat er dan gebeurt :o

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 21:13
Ik kreeg bij mijn Siemens m35 O2 te zien, in plaats van Telfort NL toen ik in menu/instellingen/netwerk/configuratie/Automatische netkeuze had uitgeschakeld :)

• sigma01
Op woensdag 08 mei 2002 20:14 schreef Fault het volgende:
Ik kreeg bij mijn Siemens m35 O2 te zien, in plaats van Telfort NL toen ik in menu/instellingen/netwerk/configuratie/Automatische netkeuze had uitgeschakeld :)
Bij mijn m35 helpt het niet, ik denk dat je gewoon "geluk" had dat je dat feature op het juiste moment indrukte!

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Fault
heb je ehm gerestart?

• sigma01
Ja, heb de telefoon opnieuw aangezet.

• Fault
Dan heb ik waarschijnlijk gewoon geluk gehad :) Want bij voorkeursnetwerk staat nog steeds Telfort NL en bij het opstarten staat het er ook heel even, maar dan veranderd het ineens naar o2, lucky me :P

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Bij mij staat er...

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~b.vancuyk/siemensgsm/logos/grolsch.bmp

*D

(Trouwens wel "O2 - NL" als ik het logo d'r uit haal)

Verwijderd

zoals je in het bericht van webwereld heb kunnen lezen is het gewoon even afwachten op het SMS'je van O2, om de netwerkinstellingen te wijzigen. Het zal wel via zo'n instel SMS gaan ,dat ze ook gebruiken om je WAP-instelleingen door te sturen.

Paul

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

Adm.Spock

Duik-Aap

Niks bijzonders aan, Nieuw mobiel belbedrijf nieuw netwerk-ID in de vorm van "cc-nwc" => driecijferige landcode, tweecijferig netwerkcode. Als de ID niet in de telefoon staat, welk merk dan ook haalt deze de naam op via de 'normale' GSM protocollen. D'r is dus gewoon goed over de GSM standaard nagedacht.
Pagina: 1