XP en 9x machines willen niet met elkaar praten

Pagina: 1
Acties:

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:36

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Mijn internet komt binnen op een FreeSCO bak die tevens DHCP voor mijn interne netwerk verzorgt. Mijn XP bak krijgt via zijn MAC altijd 192.168.0.100 de rest in de range van 101-105

Ik heb drie machines: XP, Me en 98SE

Me kan XP en 98 pingen maar ziet alleen zichzelf en 98 Network Neighborhood (NN). Ping gaat alleen via IP en niet via DNS name.

XP kan 98 pingen maar Me niet (zowel DNS als IP). XP ziet wel 98/Me/XP in NN en kan alleen shares openen op 98. Me geeft "not accessible. you may not have permission to use this network resource"

98 kan XP pingen maar Me niet (zowel DNS als IP). 98 ziet wel 98/Me/XP in NN en kan shares openen op alle 3.

98 en Me hebben NetBeui en TCP/IP op hun NIC, F&P sharing, Client for MS en windows logon. Alles settings voor TCP/IP zijn identiek. Op beide machines heb ik de XP network wizard gedraaid.

Iemand enig idee waarom Me niet kan praten met XP?

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Ping-probleem: Firewall op ME die ping blocked?
Andere prob: gast-acount op me/xp aangezet? Of users aangemaakt?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Als internet delen wel lukt, kun je eventueel voor het interne verkeer Netbeui gebruiken... Installeer het dan ook op de XP pc vanaf de XP cd (weet zo gauw even niet waar het staat).

(Okee, het is een lapmiddel, maar MS heeft nu eenmaal wat probleempjes met TCP/IP ;))

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:36

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Yep, het is de fucking NPFW. :(

Zal in de config moeten duiken, want op XP draait ie ook. En daar zonder problemen dus. |:(

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).