Toon posts:

Bootsector copieren naar andere schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou willen een nieuwe HDD in me peeceetje stoppen, maar heb geen IDE meer vrij, en kan em er dus niet zomaar bij stoppen. Ik zou de nieuwe HDD in de plaats hangen van men oude 4 GB Seagate, maar daar staat men bootsector op, en zonder boot ie natuurlijk niet :) (heb ik geprobeert, connectors losgedaan, maar hij gaat windows (die op een andere schijf staat) niet booten)

Nu zat ik te denken om voorlopig mijn brander eruit te halen en dan die nieuwe schijf daaraan te hangen. Kan ik nu de bootsector van die oude schijf naar die nieuwe copieren, zodat ik hem in de plaats van die oude 4 GB kan hangen, en dattie toch nog boot?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gewoon ghost gebruiken om die disk 1 op 1 over te kopieeren,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 12:06 schreef zwelgje het volgende:
gewoon ghost gebruiken om die disk 1 op 1 over te kopieeren,
Probleempje1 : Ik heb geen Ghost
Probleempje2 : Me Windhoos werkt ff niet, dus kan ik ook geen Ghost gebruiken (tenzij er een linux variant is)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zaterdag 27 april 2002 12:31 schreef carnman het volgende:

[..]

Probleempje1 : Ik heb geen Ghost
Probleempje2 : Me Windhoos werkt ff niet, dus kan ik ook geen Ghost gebruiken (tenzij er een linux variant is)
ghost draait onder DOS, je kan bij www.symantec.com wel een trial downloaden

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 13:59 schreef zwelgje het volgende:

[..]

ghost draait onder DOS, je kan bij www.symantec.com wel een trial downloaden
thx, ga ik proberen

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Zorg wel dat je geen "bootsector virus protection" aan heb staan ,had k eerst ook last van: [topic=478710]
:+

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 12:00 schreef carnman het volgende:
Ik zou willen een nieuwe HDD in me peeceetje stoppen, maar heb geen IDE meer vrij, en kan em er dus niet zomaar bij stoppen. Ik zou de nieuwe HDD in de plaats hangen van men oude 4 GB Seagate, maar daar staat men bootsector op, en zonder boot ie natuurlijk niet :) (heb ik geprobeert, connectors losgedaan, maar hij gaat windows (die op een andere schijf staat) niet booten)

Nu zat ik te denken om voorlopig mijn brander eruit te halen en dan die nieuwe schijf daaraan te hangen. Kan ik nu de bootsector van die oude schijf naar die nieuwe copieren, zodat ik hem in de plaats van die oude 4 GB kan hangen, en dattie toch nog boot?
Wat versta je onder het begrip bootsector?

Als je de nieuwe schijf als master hebt, en je boot met een DOS-floppy en je voert vervolgens "FDISK /MBR" uit, dan krijg je een standaard bootsector op die schijf.
Pagina: 1