Toon posts:

WMP alleen op monitor, niet op tvout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag, of wat dan ook van toepassing is.

Ik heb een klein PC'tje met daarin een Matrox G450 DH PCI. Nu is het de bedoeling om, zoals zoveel matrox-kaarten blijkbaar gebruikt worden, de tvout van dat bakje te gaan gebruiken. Nu werkt mijn tvout in principe naar behoren, maar :

Als ik met bijv. WMP of BSPlayer een VCD of DIVX afspeel, wordt het beeld wel weergegeven op de monitor, maar niet op de TV. Op de TV heb ik dus een beeld met in het venster van WMP/BSPlayer een zwart blok. Ik vermoed dus dat het met de overlay te maken heeft. Wie maakt mij wijzer ?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dat heb ik ook met mn radeon 8500.. ik doe gewoon ipv clone desktop de desktop uitbreiden.. dan de player naar de uitgebreide desktop (tv-out dus) slepen en fullscreen zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... ook dan krijg ik een zwart blok; op de monitor nog steeds in orde, maar als ik hem versleep naar de andere kant ben ik het beeld kwijt. Ik maak trouwens gebruik van een Shuttle SV-24 i.c.m. een G450 DH PCI en Win98se.

Verwijderd

Topicstarter
Schop! :D

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 12:24
Ik heb hetzelfde probleem met DVD via powerdvd. In overlaymodus werkt dat idd niet. Bij mij werkt het wel als je de TV-out als enige beeldscherm aanzet.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Overlay werkt alleen op de primaire videokaart (of ramdac).
Die matrox kaart van jou heeft volgens mij 2 ramdac's (VGA en TV tegelijkertijd).
Om het overlay-signaal op je televisie weergegeven te krijgen moet je dus je primaire ramdac (videokaart) waar je monitor op is aangesloten uitschakelen of de secundaire ramdac (videokaart) als primaire instellen.
Matrox heeft trouwens volgens mij gewoon software die datzelfde veel beter doet (Werken op je Monitor terwijl je op je tv een film aan het kijken bent in Fullscreen Overlay).

Vraagje tussendoor:
(Evt. heet _Beertje_ hier ook wel wat aan als het anders niet werkt)

Hoe kon je ook alweer Overlay uitschakelen?

Als je overlay uitschakeld kan je bijv. WMP op alle monitoren draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip! Ik zit hier helaas met een Shuttle SV-24 (SiS chipset, meen ik) en het schijnt dat de DVDMax functie van de G450DH alleen goed werkt op een intel-chip. Nu heb ik de twee laatste drivers geinstalleerd gehad, en ik kom heel de dvdmax optie niet tegen :( Ik weet niet of dat normaal is (geen intel => functie n/a) maar bij Matrox zijn ze op z'n zachtst niet echt vlot met replies ;)

Iemand anders toevallig DVDMax in gebruik op non-intel ?

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 17:02
Zie hier => http://forums.matroxusers.com/showthread.php?s=26c0b98fd0a33a2a78dc06d9b0d6e1b5&threadid=30102 en zoek nog eens verder naar dit onderwerp op matroxusers enkele weken gelden is hier nog eens een topic over geweest maar kan dit topic niet meer terug vinden :o Mischien kun je wel eens proberen om met de matrox tweak utility busmastering aan te zetten maar ik vermoed dat dat wel niet zal lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Mede door bovenstaande reacties lijkt het probleem vooralsnog opgelost : De DVDMax functie op non-intel based chipsets lijkt verdwenen te zijn in driver release v6.82. Ik heb v6.04 geinstalleerd en daar is de dvdmax functie wel aan te vinken. Nog geen problemen ervaren tot dusver, zij het dat de tvout wat schokkerig is; dat zou divxg400 op moeten lossen, meen ik. Bedankt zover!

Verwijderd

Beertje,

ik ben ook in zo een setup geinteresseerd (heb een vraag over de G450 PCI op de Matrox Users forums gesteld, en ben naar hier verwezen)

Voor mij speelt TV-uit geen rol, ik wil gewoon een dubbele desktop - 2 monitors - hebben. Andere mensen die deze setup probeerden zeiden dat ze regelmatig bluescreens kregen.

Wat zijn jouw ervaringen?

Neko
Pagina: 1