In mijn programma gebruik ik het component TEmbeddedWB (een component dat heel veel lijkt op TWebBrowser). Op een tabblad heb ik bovenaan een TElTree (combinatie van ListView en TreeView) en onderaan die TEmbeddedWB. Het probleem is dat als ik even met het scrollwieltje van mijn muis in TEmbeddedWB scroll, ik niet meer kan scrollen in TElTree (terwijl ik wel eerst geklikt heb op ElTree om ElTree te focus te laten krijgen), terwijl dat daarvoor wel kon! Ik heb het probleem enigszins opgelost om in de OnMouseWheel event van TElTree een regel te plaatsen dat ElTree1 de focus moet krijgen (ElTree1.SetFocus). Dit is echter niet een elegante oplossing omdat het scrollen heel schokkerig gaat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het scrollwieltje het *altijd* doet in ElTree?
Verwijderd
Je wilt dat het scrollen altijd op dat ene control gebeurt en nooit in die andere?
Dan zou je de scrollmessages kunnen afvangen en er zo voor zorgen dat die altijd bij het gewenste control belanden onafhankelijk van welke focus heeft.
Dit kun je dan, denk ik, het beste op form niveau doen.
Dan zou je de scrollmessages kunnen afvangen en er zo voor zorgen dat die altijd bij het gewenste control belanden onafhankelijk van welke focus heeft.
Nee, ik wil dat als je de webbrowser-component verlaat en weer in de ElTree wil scrollen, dat hij dat dan ook doet, want dat doet hij steeds niet, omdat de webbrowser-component de focus steeds afpakt. Ik wil ervoor zorgen dat je gewoon in ElTree kan scrollen.Op woensdag 01 mei 2002 02:34 schreef XSDnied het volgende:
Je wilt dat het scrollen altijd op dat ene control gebeurt en nooit in die andere?