Toon posts:

[cm] een paar vraagjes voor eerste casemod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, mijn bedoeling is dus om mijn eerste casemod te gaan maken, maar ik zit nog met een aantal vraagjes.

kast:
ik heb een al wat oudere Aopen kast en het omhulsel bestaat uit 1 deel Afbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/kewler3.jpg kan ik die gewoon met mijn dremel aan een kant bovenaan doorsnijden, of werkt dat niet etc..

ook wil ik mijn airflow wat verbeteren en wil ik dus achterin een koeler bevestigen. maar omdat ik een al wat oudere kast heb gaat dat dus minder gemakkelijk.
Afbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/kewler1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/kewler2.jpg
hoe kan ik dat oplossen? en die fan gaat dan naar buiten toe blazen, heeft dat geen negatief effect op mijn TT Vulcano? (er komen voorin 2 kleinere fans die lucht naar binnen blazen)

Fanbus:
ik heb hier wat gesearched, maar ik wil mijn fans traploos kunnen regelen, kan ik daar gewoon een potmeter voor gebruiken, of moet er perse een schakeling bij?

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Zoe die kap niet gaan door snijden in het midden. Volgens mij kun je hem er dan niet meer opzetten zonder dat ie eraf valt.

Om dat gat te maken voor de fan die je vast hebt kun je beter alles uit je kast halen en dan aftekenen en aangezien je een dremel hebt kun je dan netjes een gat maken in het plaatwerk en daar de fan ijn monteren. Ik zou voor als je toch al alles uit je kast hebt ook een gat maken waar je een fan inzit. Het scheelt enorm in kabaal en de luchtstroom is beter.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 10:08 schreef jbcyber het volgende:
Zoe die kap niet gaan door snijden in het midden. Volgens mij kun je hem er dan niet meer opzetten zonder dat ie eraf valt.

Om dat gat te maken voor de fan die je vast hebt kun je beter alles uit je kast halen en dan aftekenen en aangezien je een dremel hebt kun je dan netjes een gat maken in het plaatwerk en daar de fan ijn monteren. Ik zou voor als je toch al alles uit je kast hebt ook een gat maken waar je een fan inzit. Het scheelt enorm in kabaal en de luchtstroom is beter.
nou... het probleem met die fan is dus dat daar achter geen plaats is, het is moeilijk uit te leggen, maar dat plaatje waar je lpt etc.. doorsteken is bij mij breder dan bij nieuwe pc's. en dat brangt problemen :(

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Op zaterdag 27 april 2002 10:22 schreef LAuWe het volgende:

[..]

nou... het probleem met die fan is dus dat daar achter geen plaats is, het is moeilijk uit te leggen, maar dat plaatje waar je lpt etc.. doorsteken is bij mij breder dan bij nieuwe pc's. en dat brangt problemen :(
Inderdaad nu zie ik het ja. Das niet zo fijn. Je kan natuurlijk ook een fan maken in de kap van je kast. Deze naar binnen laten blazen samen met die wat voor zit en dan boven in een fan die naar buiten blaast.

Een fan die groter is maakt minder geluid en is stiller.

Enermax heeft tegenwoordig fans die wat er super uit zien heb er een met super_groover ingebouwd ze verplaaatsen lekker veel lucht en er zit een potmeter al op waar je hem mee kunt verstellen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 22:45
Je moet die coolers wel zo opstellen dat ze elkaar niet benadelen. Dus geen cooler laten zuigen boven de CPU-cooler, want dan haal je alle koude lucht daar weg wat de CPU-cooler had nodig heeft. En over die kast, ik denk dat je die gewoon zo kan modden als eentje die niet uit 1 stuk bestaat, het gaat misschien wat minder makkelijk, maar het is natuurlijk niet onmogelijk.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ja, daar zat ik ook over te denken.... ik heb fftjes een plaatje getekend van de situatie...
Afbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/kewler4.jpg
die fan 2 is een sunon fan, best krachtig, misschien gaat hij dan wel de Vulcano tegenwerken ja :(

iemand ideen/opmerkingen?

Verwijderd

maak je bovenin een fan heb ik ook gedaan en recht op de processor moet het goed doen zeker omdat je cooler horizontaal staat

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 13:20 schreef LAuWe het volgende:
ja, daar zat ik ook over te denken.... ik heb fftjes een plaatje getekend van de situatie...
[afbeelding]
die fan 2 is een sunon fan, best krachtig, misschien gaat hij dan wel de Vulcano tegenwerken ja :(

iemand ideen/opmerkingen?
Tussen je CD-ROM drive en je voeding bovenin is wel een mooi plaatsje om een gat in de case te maken en daar een fan te hangen. Warme lucht stijgt op, en daar wordt de lucht meteen naar buiten gezogen.

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 11:50 schreef -]MaRc0[- het volgende:
En over die kast, ik denk dat je die gewoon zo kan modden als eentje die niet uit 1 stuk bestaat, het gaat misschien wat minder makkelijk, maar het is natuurlijk niet onmogelijk.
precies, heb ik bij me oude brakke PII ook gedaan
Pagina: 1