Ik heb nu nog een soundblaster 128, maar in mijn nieuwe computer zit zo ook zo'n geintegreerde ac97 geluidschip. Weet iemand welke van de 2 ik het best kan gebruiken. Dus of het nog nut heeft om mijn soundblaster mee te nemen of dat ik hem kan laten zitten.
Ik zou de soundblaster gebruiken, atlijd nog beter dan onboard audio. Die belasten de cpu altijd zo erg.
gewoon proberen? Volgens mij zijn de nieuwe onboard chippies echt wel beter dan een SB128.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Mee eens, 128 is toch een bagger ding ....Op zaterdag 27 april 2002 09:47 schreef Tampie2000 het volgende:
gewoon proberen? Volgens mij zijn de nieuwe onboard chippies echt wel beter dan een SB128.
.Quod me nutrit me destruit.
Gezien de huidige processors is dit al een beetje achterhaald hoor.Op zaterdag 27 april 2002 09:39 schreef O.D.Smolik het volgende:
Ik zou de soundblaster gebruiken, atlijd nog beter dan onboard audio. Die belasten de cpu altijd zo erg.
Met een 1.33G proc is het al zo dat je in de meeste toepassingen nog een overcapaciteit hebt.
Dus dan zal die AC97-chip niet merkbaar veel CPU-cycles in beslag nemen.
Nu jij weer.
Het maakt dus voor het geluid bijna niets uit. Ze zijn allebei zo goed of zo slecht als je wilt.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Idd
Kwaliteit van on-board sound (AC97) is vergelijkbaar met SB 128. CPU belasting is minimaal
webOS all the way!
Okay, dan laat ik de sb 128 wel in mijn oude computer heeft die ook nog geluid.
ben ik het niet mee eens. Vriend van me had een onboard geluidskaart en kocht toen een audigy en z'n flightsim 2000 ging er dus ECHT WEL op vooruit. Plus dat de bijgeleverde software van onboard shit er (meestal) zeer a-rielekst uitziet imo. Maar kijk het aan zou ik zeggen, je kunt altijd nog een andere kopen, toch?Op zaterdag 27 april 2002 11:00 schreef Hermanvh het volgende:
IddKwaliteit van on-board sound (AC97) is vergelijkbaar met SB 128. CPU belasting is minimaal
Bij mijn vriendin heb ik de AC97 op haar Epox 8KHA+ vervangen door een SB128 en het verschil was duidelijk hoorbaar.
Bij de AC97 klok het net of je naar van die kleine boxjes die aan je discman kunnen zat te luisteren.
Bij de SB128 konk het bijna als het geluid wat uit mijn SB live player komt.
Bij de AC97 klok het net of je naar van die kleine boxjes die aan je discman kunnen zat te luisteren.
Bij de SB128 konk het bijna als het geluid wat uit mijn SB live player komt.
Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER
Tja wat zal ik hier van zeggen. Als het geluid van AC97 en SB128 niet veel verschilt, zou ik voor onboard gaan. Wil je iets beters, kies dan bijv. voor een Audigy player.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Degene die ac97 even goed vinden klinken als sb128 hebben iets aan hun oren ,zie zelden zo'n slechte geluidskaart als ac97 ,kraken en doen niet normaal ,d8 eerst dat het aan me boxen lag ,maar toen ik een sb Live erin zette klonk alles heel goed.
En k weet ook hoe sb128's klinken en das echt zo slecht nog niet.
Verwijderd
Valt best mee, die AC97 geeft bij mij op een stel goede labtec 4.1 speakers een goed geluid, en absoluut geen geruis. Het geluid is dan minder dan mijn SB Audigy maar dat zit hem in de prijs heh.Op zaterdag 27 april 2002 12:00 schreef Bartjuh het volgende:
Degene die ac97 even goed vinden klinken als sb128 hebben iets aan hun oren ,zie zelden zo'n slechte geluidskaart als ac97 ,kraken en doen niet normaal ,d8 eerst dat het aan me boxen lag ,maar toen ik een sb Live erin zette klonk alles heel goed.
Ik zou gewoon de AC97 gaan gebruiken, de SB128 biedt eigenlijk geen extra's terwijl het de kast wel leuk opvult.
Pagina: 1