[LimeWire] Java probleem.

Pagina: 1
Acties:

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
(jarig!)
In de search kon ik het niet vinden.

Ik heb eerst java geinstalleerd (zie je ook in de copy/paste) en als ik vervolgens LimeWire.bin run:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Unpacking...
Checksumming...
0
0
Extracting...
UnZipSFX 5.40 of 28 November 1998, by Info-ZIP (Zip-Bugs@lists.wku.edu).
  inflating: j2re-1_4_0-fcs-linux-i386.rpm
Done.

[root@demon linuxshit]# ./limewire.bin

Preparing to install...
Extracting the installation resources from the installer archive...
Configuring the installer for this system's environment...

Launching installer...

Error: Unrecognized JVM specific option `-Xmx50331648'.
Error: Unrecognized JVM specific option `-Xms16777216'.
Invocation of this Java Application has caused an InvocationTargetException. This application will now exit. (LAX)

Stack Trace:
java.lang.NoClassDefFoundError: ZeroGcf
      at ZeroGcj.<init>(source file unknown:line unknown, pc 0x86d8d74)
      at ZeroGb3.a(source file unknown:line unknown, pc 0x86d616b)
      at com.zerog.ia.installer.Main.a(source file unknown:line unknown, pc 0x869f721)
      at com.zerog.ia.installer.Main.b(source file unknown:line unknown, pc 0x86471c1)
      at com.zerog.ia.installer.Main.main(source file unknown:line unknown, pc 0x85b1281)
      at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:native)
      at com.zerog.lax.LAX.launch(source file unknown:line unknown, pc 0x82ab9d6)
      at com.zerog.lax.LAX.main(source file unknown:line unknown, pc 0x825cbcb)

[root@demon linuxshit]#

Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik krijg heel ffies een grafisch iets te zien met een vaag blauw balletje ofzo,.. dat gaat snel weer weg samen met bovenstaande melding,..
Anyone? Thnx ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik weet niet precies wat je probleem is. Als ik jou was zou ik eerst in de Java/API docs die Exception opzoeken. Daar staat vast wel wat informatie bij, wanneer ie aangeroepen wordt enzo.

Bovendien zou ik zoeken naar dat ZeroGcf.class bestand. Die kan ie blijkbaar niet vinden.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
(jarig!)
Op zaterdag 27 april 2002 04:55 schreef narotic het volgende:
Ik weet niet precies wat je probleem is. Als ik jou was zou ik eerst in de Java/API docs die Exception opzoeken. Daar staat vast wel wat informatie bij, wanneer ie aangeroepen wordt enzo.

Bovendien zou ik zoeken naar dat ZeroGcf.class bestand. Die kan ie blijkbaar niet vinden.
thnx ik zal ff gaan zoeken :)

offtopic:
Wel grappig dat je ook in Delft woont, ook in Maart bent geregistreed (ander jaar) 1 dag jonger dan mij bent en ook IT doet :P

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Laten we het dan maar als Delfûtenaren onder elkaar houden :)
Hoe staat je java classpath ?

CLASSPATH=.:/usr/local/java14/jre/lib/classes.zip of zo (vergeet die . niet, de huidige directory)

En je gebruikte de Java 1.4 van Sun zie ik, ik heb gebruik die ook en geen enkel probleem, dus het zou moeten lukken.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
(jarig!)
Op zaterdag 27 april 2002 21:54 schreef easydisk het volgende:
Laten we het dan maar als Delfûtenaren onder elkaar houden :)
Hoe staat je java classpath ?

CLASSPATH=.:/usr/local/java14/jre/lib/classes.zip of zo (vergeet die . niet, de huidige directory)

En je gebruikte de Java 1.4 van Sun zie ik, ik heb gebruik die ook en geen enkel probleem, dus het zou moeten lukken.
Oke, ik ben een n00b (die wel doorzet met linux) maar zou iemand of jij mij heel ff in het kort willen uitleggen wat een classpath is? Ik heb deze code van je gewoon in konsole gepaste en op enter geramt maar hij doet et nog niet ;)

Als ik op google zoek raak ik alleen maar in de war in dit geval. Wat is het? tell meee ;) :+

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 28 april 2002 17:07 schreef DeMoN het volgende:
Oke, ik ben een n00b (die wel doorzet met linux) maar zou iemand of jij mij heel ff in het kort willen uitleggen wat een classpath is? Ik heb deze code van je gewoon in konsole gepaste en op enter geramt maar hij doet et nog niet ;)

Als ik op google zoek raak ik alleen maar in de war in dit geval. Wat is het? tell meee ;) :+
Je CLASSPATH is een variabele, het deel achter de = moet de waarde worden. Om een variabele te exporteren gebruik je 'export', om er gebruik van te maken is er $VAR_NAAM. Zo kun je met 'export CLASSPATH="mijn_pad"' de variabele CLASSPATH een waarde geven, die scripts dan kunnen gebruiken, bijvoorbeeld heel simpel op de volgende manier: 'echo $CLASSPATH'. Daar zal dan 'mijn_pad' uit komen. De variabele CLASSPATH wordt door java gebruikt om te kijken waar hij de klassen kan vinden die geimporteerd worden in de uitvoerbare bestanden. Je moet CLASSPATH dus als waarde een directory geven waarin de juiste java-classes te vinden zijn.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
(jarig!)
Op zondag 28 april 2002 17:34 schreef odysseus het volgende:

[..]

Je CLASSPATH is een variabele, het deel achter de = moet de waarde worden. Om een variabele te exporteren gebruik je 'export', om er gebruik van te maken is er $VAR_NAAM. Zo kun je met 'export CLASSPATH="mijn_pad"' de variabele CLASSPATH een waarde geven, die scripts dan kunnen gebruiken, bijvoorbeeld heel simpel op de volgende manier: 'echo $CLASSPATH'. Daar zal dan 'mijn_pad' uit komen. De variabele CLASSPATH wordt door java gebruikt om te kijken waar hij de klassen kan vinden die geimporteerd worden in de uitvoerbare bestanden. Je moet CLASSPATH dus als waarde een directory geven waarin de juiste java-classes te vinden zijn.
Ik snap het!! ;)

Weer wat geleerd thnx :) Ik vind linux echt cool 8-)

Ik moet dus ff mijn jave .class bestanden zoeken en kijken waar die staan en dan mijn classpath er naartoe verwijzen :)

Ff kieken..

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
(jarig!)
Ok ik heb in:
code:
1
/usr/java/j2re1.4.0

Het bestandje:
code:
1
javaws-1_0_1_02-linux-int.zip

Staan.

Is dit de goeie? Mijn classpath is nu:
code:
1
2
3
[root@demon /]# echo $CLASSPATH
/usr/java/j2re1.4.0
[root@demon /]#

Als ik nu limewire.bin draai krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
[root@demon linuxshit]# ./limewire.bin
Preparing to install...
Extracting the installation resources from the installer archive...
Configuring the installer for this system's environment...

Launching installer...

Error: Unrecognized JVM specific option `-Xmx50331648'.
Error: Unrecognized JVM specific option `-Xms16777216'.
Invocation of this Java Application has caused an InvocationTargetException. This application will now exit. (LAX)

Stack Trace:
java.lang.NoClassDefFoundError: ZeroGcf
      at ZeroGcj.<init>(source file unknown:line unknown, pc 0x86e61bc)
      at ZeroGb3.a(source file unknown:line unknown, pc 0x86db16b)
      at com.zerog.ia.installer.Main.a(source file unknown:line unknown, pc 0x86a2531)
      at com.zerog.ia.installer.Main.b(source file unknown:line unknown, pc 0x864a1c1)
      at com.zerog.ia.installer.Main.main(source file unknown:line unknown, pc 0x85b1281)
      at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:native)
      at com.zerog.lax.LAX.launch(source file unknown:line unknown, pc 0x82aa9d6)
      at com.zerog.lax.LAX.main(source file unknown:line unknown, pc 0x825cbcb)
[root@demon linuxshit]#

Volgens mij dus nog steeds hetzelfde.

Is er wat anders aan de hand of heb ik het niet goed gedaan met die CLASSPATH?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hierboven werd al aangegeven dat je nog meer kunt doen met je classpath. Je kunt verschillende directories opgeven waarin gezocht wordt, gescheiden door een dubbele punt. Aangezien de '.' staat voor je huidige directory, zou 'export CLASSPATH=".:/usr/java/j2re1.4.0"' kunnen helpen. LimeWire levert waarschijnlijk zelf ook classes mee die logischerwijs niet in /usr/java/j2re1.4.0 staan.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Heb je toevallig meerdere java jre's geinstalleerd?

which java
of
find /usr|grep java

En je path moet tuurlijk naar /usr/local/java1.4.0/bin verwijzen

export PATH=$PATH:/usr/java/jre1.4.0/bin

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

De standaard java libraries in /usr/java/j2sdk1.4.0/ hoef je niet zelf op te nemen in het classpath. Dat doet java sinds 1.3 voor je. Dat is ook niet waar over wordt geklaagt:
ZeroGcf is de class die niet wordt gevonden.

Heb jde jdk 1.4 wel geinstalleerd. Ik zie de stap van extractie van de rpm wel staan, maar de stap om de rpm te installeren mis ik in het stuk dat je gecopy/pasted hebt...

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
(jarig!)
Oke thnx,.. als ik thuis ben maar weer aan de slag.

Enne die rpm heb ik geinstalleerd ja.
Was ik eerst vergeten maar direct na die paste van mijn eerste post gedaan. Daarna kwam ie met nogsteeds dezelfde melding.

Pagina: 1