Ik heb een raar vervelend probleem.
Ik heb gister een nieuwe brander gehaalt, de Liteon 32x12x40.
Maar bij het branden is de CPU use veel te hoog. De Brander wordt netjes ondersteund (door Nero) En kan gewoon op alle snelheden branden. Alleen, als ik op 24 of 32 speed brand Gaat mn Hele PC haperen en duurt ook het branden langer. Zelfs winamp gaat hevig haperen
Aan mn specs kan het niet liggen: Ahtlon XP 1700+ op MSI K7-pro2 en 256MB ram, 30 en 60Gb HD, beiden maxxtor 7200RPM.
Bij mn vorige brander (Sony 12x8x32) had ik op 12 speed een CPU use van 1 tot 4%. Bij deze brander:
op 12 speed: ~48%
op 16 speed: ~60%
op 20 speed: ~80%
tot deze snelheden gaat et nog goed, dwz de brandtijd klopt. op 24 en 32 speed is de CPU use niet meer te lezen en duurt het fikken van een CD ca 5 minuten terwijl dit (op 32x) 2,5 minuten zou moeten zijn.
Ik heb meerder merken CDs geprobeerd.
Alle gebrande CDs waren overigens wel gewoon gelukt.
Iemand een ID waar dit aan kan liggen?
Ik heb gister een nieuwe brander gehaalt, de Liteon 32x12x40.
Maar bij het branden is de CPU use veel te hoog. De Brander wordt netjes ondersteund (door Nero) En kan gewoon op alle snelheden branden. Alleen, als ik op 24 of 32 speed brand Gaat mn Hele PC haperen en duurt ook het branden langer. Zelfs winamp gaat hevig haperen
Bij mn vorige brander (Sony 12x8x32) had ik op 12 speed een CPU use van 1 tot 4%. Bij deze brander:
op 12 speed: ~48%
op 16 speed: ~60%
op 20 speed: ~80%
tot deze snelheden gaat et nog goed, dwz de brandtijd klopt. op 24 en 32 speed is de CPU use niet meer te lezen en duurt het fikken van een CD ca 5 minuten terwijl dit (op 32x) 2,5 minuten zou moeten zijn.
Ik heb meerder merken CDs geprobeerd.
Alle gebrande CDs waren overigens wel gewoon gelukt.
Iemand een ID waar dit aan kan liggen?