[algemeen AVH forum] De gemakzucht heerst...

Pagina: 1
Acties:

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Topicstarter
Ff iets wat mij echt van het hart moet.

Ik vind persoonlijk dat het niveau van dit forum tegenwoordig erg laag is.

Het lijkt wel of dat de topic-starters tegenwoordig eerst hier iets vragen, dan pas de Tweakers-search proberen, en daarna zelf eens een keer wat onderzoek gaan doen.

En ik maar denken dat dat net andersom moet...

Natuurlijk, iemand kan niet alles weten, maar ik vind ook dat gemakzucht best wel afgestraft mag worden.

Komt nog bij dat de reakties die veel mensen geven meer bedoeld lijken om maar een reaktie te geven, dan inhoudelijk op de vraag in te gaan.

Dat niet alleen; vaak worden goede reakties ook nog eens tegengesproken met argumenten die werkelijk nergens op slaan. Kunnen we niet afspreken dat voortaan iedereen zijn smoel houdt, behalve alstie iets inhoudelijks te melden heeft?

Zo, ik heb gesproken...

PS oja, ik was bijna ff de tegenwoordig verplichte 'NOFI' vergeten.

Specs? Zie ondertitel...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Je verhaal doet me denken aan o.a. dit topic: [topic=467182/1/100]

Eigenlijk (in mijn optiek) staat er: wie wil er voor mij even googlen?

Verder zie ik hier in AV veel van hetzelfde: steeds weer de discussie van mensen die mp3 van cd kunnen onderscheiden op de meest krankzinnig hoge bitrates. Steeds de vragen van 'welke speakers moet ik kopen voor €100', steeds weer mensen die vallen voor compu-setjes met 6000watt pmpo en een 'vette bass'.

En wat me al helemaal opvalt: het lijkt wel of niemand ooit een casettedeck heeft gehad. Velen proberen wat op te nemen met de pc, en hebben geen idee van het instellen van opnameniveau ('waarom is geluid dat ik opneem zo zacht?').

Eigenlijk is het maar goed dat hier zo'n forum is waar we al die mensen op betere ideeën kunnen brengen. :)

Siditamentis astuentis pactum.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is iets wat eigenlijk altijd al zo is geweest, er zijn altijd topics geweest met "welke speakers moet ik nou kopen" of "zijn deze goed" of met dingen die je makkelijk kan vinden.

Echt heel erg opzoekbare zaken of echt meer dan 4 wekelijks terugkerende problemen sluit ik (denk aan: "hoe krijg ik de center/achterspeakers van m'n SBlive aan de praat". Evenals als mensen met een budget komen en alleen maar melden "ik wil een 5.1 set, welke moet ik kopen".

Als je even de oudere topics opzoekt (en nadenkt) weet je dat je beter eerst moet luisteren en dat specifieke vragen daarna erg goed gesteld kunnen worden.

Alleen hoe langer je ergens komt, hoe meer je he gevoel hebt jezelf te herhalen (en hoe erger het niveau lijkt te zakken). Dat is ook een nadeel van een AV forum, er zit niet echt veel nieuws bij, elke week :P. Zo af en toe kan je een nieuw modelletje bespreken ofzo. Toch valt het me op dat er vaak topics (volkomen offtopic) uitlopen in een wel geinige discussie :). De simpele vraag is beantwoord en we gaan door met de leuke dingen :).

Vergeleken met de andere fora valt het vaak trouwens wel mee (met een enkele trieste dag daargelaten) hoe vaal bepaalde soort topics voorbij komen. Ik zou zo zeggen: Welkom op een (te) GROOT forum, waar veel mensen graag "even" iets vragen (is makkelijker dan zelf zoeken)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp