Toon posts:

Bluetooth USB network adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=products-etc
heeft iemand zo een ding al?? ziet best cool uit toch?? maar werk ook??wat is eigenlijk de verbindings snelheid?
btw usb poorten zitten toch meestal verticaal,dan zit die antenne niet helemaal tof

Verwijderd

de max verbindingssnelheid van usb 1.1 = 8 Mbit. Bluethooth is erg leuk spul, ga maar eens wat info zoeken op Google ofzo, je kunt er heel veel mee ;). Dat die antenne scheef zit is imo geen probleem, hij doet het toch wel.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
De maximale snelheid van Bluetooth 1.1 is 1mbit (+/- 70 kb/s), dus niet echt geschikt om je complete film collectie over te stralen naar een andere pc.

Wel leuk natuurlijk om makkelijk internet te delen of mp3's te spelen van een andere pc of het syncen van adresboeken ed.

Verwijderd

Weet iemand ook wat zoiets kost?, staat dacht ik niet op de bovenstaande site...

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik zag in een advertentie € 89 per stuk staan, maar ze worden dus voorlopig alleen per set van 2 verkocht.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 12:36 schreef rickyenslingertje het volgende:
Weet iemand ook wat zoiets kost?, staat dacht ik niet op de bovenstaande site...
ik dacht 70 euro per stuk, niet gek duur in verhouding tot andere merken. 8mbit op zich niet slecht we hebben een wlan van 11mbit op de zaak kan er meer door.

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 15:26 schreef legendz het volgende:

[..]

ik dacht 70 euro per stuk, niet gek duur in verhouding tot andere merken. 8mbit op zich niet slecht we hebben een wlan van 11mbit op de zaak kan er meer door.
Hallo, Bluetooth haalt maar 1MBit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 15:54 schreef René vd Veen het volgende:

[..]

Hallo, Bluetooth haalt maar 1MBit.
ok lees fout usb 1.1 = 8mbit. bluetooth = 1mbit dat is minder

Verwijderd

Ik zou er niet aan moeten denken om Bluetooth te gebruiken als vervanger van een WLAN. WLAN is er op gemaakt om met meerdere clients op één station te commmuniceren. Daarbij treden een hoop collisions op,hoe meer clients hoe meer collisions.
Met WLAN is dit redelijk opgelost door bepaalde technieken te gebruiken, Bluetooth heeft dit niet.

Bluetooth is gemaakt om te communiceren tussen randapparatuur en telefoons. Het moet een vervanger worden van IRDA, zodat je de telefoon in je blouse kunt laten zitten terwijl je je adressenlijst edit.
Pagina: 1