Toon posts:

Koeler maakt erg veel lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe computer (amd 1800+), alleen maakt de (nogal grote) koeler van de processor erg veel lawaai, zelfs als die stand-by staat. Zou het helpen er een andere koeler in te zetten die minder lawaai maakt? iig wil ik wel graag dat hij geen lawaai meer maakt als hij stand-by staat, weet iemand of ik dat ergens kan instellen?

Verwijderd

Bij mij in iedergeval wel!
Ik had er eerst een SuperOrb op zitten en werd gek van het lawaai.
Heb toen een Alpha gekocht, maar toen ik m'n kast dicht had zitten moest ik 'm weer open schroeven om te kijken of ie wel draaide.... Zo stil was ie! :9

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 01:59 schreef oudakker het volgende:
Heb toen een Alpha gekocht, maar toen ik m'n kast dicht had zitten moest ik 'm weer open schroeven om te kijken of ie wel draaide.... Zo stil was ie! :9
en die past op een amd1800+ processor?

Verwijderd

Vast wel..ik had zo's dragon orb 3, net een straaljager..ik heb toen de fan er maar vanaf gehaald en op de heatsink zelf een 80mm fan geprutst Afbeeldingslocatie: http://dadata1.netfirms.com/456/3.gif

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op zaterdag 27 april 2002 02:02 schreef loekie2002 het volgende:

[..]

Ja maar misschien niet op je mobo....
zie hier

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

Op zaterdag 27 april 2002 02:02 schreef loekie2002 het volgende:

[..]

Daar heeft je processor niet zo (heel) veel mee te maken. Of een koeler geschikt is hangt ervan af of hij op het mobo past. Alleen moet het natuurlijk wel een Socket A koeler zijn. Bij de keuze van wélke koeler moet je naar andere zaken kijken als bijv. prestaties, groote van de koelblok, lawaai van de koeler en de prijs. Ik weet niet welke Alpha bedoeld werd, maar de 8045 is zo groot dat hij niet op elke mobo past. Wel kan deze redelijk stil zijn als je een goede Papst fan erop zet.
Een Noisecontrol Silverado is heel stil, goed en past ook overal op maar heeft het nadeel dat hij meer dan 70 euro kost. :)

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
mmm, ok das dan duidelijk, morgen ff langs pcboer, bedankt!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Op zaterdag 27 april 2002 01:59 schreef oudakker het volgende:
Een Alpha koelert die stil is? Ik dacht dat die dingen juist berucht waren vanwege hun herrie (maar ook vanwege hun goede koelvermogen).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Of gewoon een 120mm fan in de zijkant/achterkant van je kast, en met een pijp/koker verbinden aan je koelvoet.

Kun je ook lekker langzaam laten draaien omdat ze op hetzelfde toerental meer luchtverplaatsing hebben als een 80/60mm ventilator.

Ander voordeel: De warmte van je CPU is gelijk de kast uit, ipv dat het door een 2e fan (of door voeding) naar buiten getrokken moet worden.

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
[quote]

Een Alpha koelert die stil is? Ik dacht dat die dingen juist berucht waren vanwege hun herrie (maar ook vanwege hun goede koelvermogen).
[/quote]

Das vreemd...Alpha levert bijv. de pal ZONDER fan uit...
Winkels/klanten moeten een fan naar eigen keuze erop zetten...ligt dus niet aan de Alpha Koeler maar aan de fan... :7

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op zaterdag 27 april 2002 02:23 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

zeker in de war met delta :? :+

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op zaterdag 27 april 2002 02:45 schreef W1LL3M het volgende:

[..]

zeker in de war met delta :? :+
juist

of met fop

The trade of the tools