Webcam drivers ontvindbaar!

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Nou heb ik dus een enorm probleem... Ik heb hier een webcam met alleen maar kabels en that's it...

Ik weet dus niet precies wat voor webcam het is. Het enige wat ik weet is dat ie van Creative is (dat staat erop) maar voor de rest staan nergens op de kabels koosnaampjes voor het apparaat, alleen maar ellelange nummers.

Het is een compleet ronde webcam op een klein houdertje. Hij is zwart met aan onderaan (op de houder) de letters creative. Hij wordt aangesloten op de LTP poort en krijgt z'n stroom via een ps/2 poort.

Ik heb al gezocht op de creative site, maar kon nix vinden :(
hopelijk kan 1 van jullie me misschien helpen

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Dat is al een heel erg oud ding. Alle Webcams die ik op Creative.com kon vinden (waar manuals en drivers voor zijn) zijn USB camera's. De LPT (paralelle) poort is aan het verdwijnen, net als het ISA slot.

Misschien dat iemand anders een idee heeft, maar met Creative.com kom je in elk geval niet verder, want hij wordt niet meer gesupport.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ja... dat had ik ook al door :(

• Captain Pervert
Wacht eens.

Ik kon hem in elk geval niet vinden bij de manuals, maar ik zie dat bij de 'drivers' sectie nog meer modellen staan, zoals de Creative Webcam II. En dat is een TWAIN driver, en als ik me niet vergis is dat een LPT protocol.

Volgens mij is het dus de Creative Webcam II, maar nu moet ik effe een plaatje zoeken om het zeker te weten.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
This doesn't fit your description does it? :(

Afbeeldingslocatie: http://www.allusb.com/pi/P10142.gif

• Captain Pervert
Hmm, dat moet hem zijn, ja (heb niet op de Amerikaanse supportsite gekeken). Helaas ook daar geen plaatje om het zeker te weten :)

Verwijderd

Rolex schreef op 27 April 2002 @ 01:30:
Nou heb ik dus een enorm probleem... Ik heb hier een webcam met alleen maar kabels en that's it...

Ik weet dus niet precies wat voor webcam het is. Het enige wat ik weet is dat ie van Creative is (dat staat erop) maar voor de rest staan nergens op de kabels koosnaampjes voor het apparaat, alleen maar ellelange nummers.

Het is een compleet ronde webcam op een klein houdertje. Hij is zwart met aan onderaan (op de houder) de letters creative. Hij wordt aangesloten op de LTP poort en krijgt z'n stroom via een ps/2 poort.

Ik heb al gezocht op de creative site, maar kon nix vinden :(
hopelijk kan 1 van jullie me misschien helpen
Ik ben zelf momenteel op zoek naar drivers voor deze webcam, maar ook ik weet niet het type ervan. Het is volgens mij hetzelfde als de jouwe. Een zwarte bol met een schuifje voor de lens op een voet waar alleen creative op staat. Zowel een stekker naar de Parallele poort als naar de ps2.
Kun jij mij helpen aan het type en drivers hiervoor?
Alvast heel hartelijk bedankt!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Creative Webcam II Parallel Win2k.zip

http://www2.driverguide.com/uploads/uploads9/28022.html
Luis
80.58.18.42 It works on Windows XP with my WebCam II parallel port.Thanks
en als die het niet doen heb je waarschijnlijk de webcam 1 (denk ik) anyway, dan kan je kijken op http://beta.driverguide.c...8&dp=3&sm=b&jmd=and&fzz=f

moet misschien wel ff gratis reggen bij driverguide.

moet er wel even bij zeggen dat ik ze niet heb geprobeerd :) heb zelf ook zo'n cam. Ik ga vrijdag verhuizen en kwam 'm weer tegen, was helemaal vergeten dat ik 'm nog had. Als die drivers het echt doen kan ie dus nog van pas komen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Apie! op 29-07-2003 11:22 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Apie! schreef op 29 July 2003 @ 11:15:
Creative Webcam II Parallel Win2k.zip

http://www2.driverguide.com/uploads/uploads9/28022.html

[...]

en als die het niet doen heb je waarschijnlijk de webcam 1 (denk ik) anyway, dan kan je kijken op http://beta.driverguide.c...8&dp=3&sm=b&jmd=and&fzz=f
Bovenste geïnstalleerd en daarna start ik creative video cam monitor, dan zegt het programma dat hij geen webcam kan vinden.

Andere site geeft ook weinig succes, ik kan daar niet echt een goeie driver vinden.
Meeste zijn nog bedoelt voor Win98.

Hoort Windows XP de camera zowiezo niet te detecteren ondanks dat het aangesloten is op de parallele poort?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 11:35 . Reden: edit ]

• Apie!

Apie!

hmmm jammer, ook niet als je de setup uitvoert met windows 2000 compatibility?

[ Voor 20% gewijzigd door Apie! op 29-07-2003 11:35 ]

Blown past falling sands

Verwijderd

Apie! schreef op 29 July 2003 @ 11:35:
hmmm jammer, ook niet als je de setup uitvoert met windows 2000 compatibility?
Ehm...hoe doe ik dat?

• Apie!

Apie!

rechtermuisknop op setup.exe, properties en dan compatibilty tab ofzo? weet niet uit m'n hoofd, en zit nu op m'n werk op NT4 bak :)

Blown past falling sands

Verwijderd

Het is inderdaad de Webcam 1, maar de enige drivers die er voor zijn zijn voor Windows 95/98. De setup hiervan draait niet onder Windows Xp, ook niet met compatibility veranderen.
Pagina: 1