ShareTheNet & @home

Pagina: 1
Acties:

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 20:02
Ik probeer STN aan de gang te krijgen, maar het lukt niet echt. Of beter gezegt echt niet.
In Options heb ik alleen NAT en Admin aangevinkt.
In Internal Net heb ik een 3Com aangevinkt met AutoIRQ en geen Base Address. Ip Adress staat op 192.168.0.1, Netmask 255.255.255.0 en Name Svr. 192.168.0.1
Bij External Net. staat mijn 2e 3COM 3C509/3c579 kaartje en ook AutoIRQ en geen Base Adress. Gateway IP is 212.120.108.1 (via winipcfg).
DHCP Setup:
Class Indentifier: @home
Client Indentifier: CCxxxx-A
Hostname: CCxxxx-A.sneek1.fr.nl.home.com.
Als ik mijn disk in mijn 468 gooi en 'm opstart dan wordt alles mooi gestart zonder foutmeldingen. Hij vindt de netwerkkaarten eth0 en eth1. Beide op IRQ 10. Vervolgens
[i]starting S10syslogd...
starting S15inet...
starting S50dhcpd...
Waiting for IP address from DHCP (120 seconds so far)[/i]
Hij krijgt dus niet een IP toegewezen van @home.
Wat doe ik verkeerd?

• Helmo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 11:32

Helmo

Foo@Bar.Blah

Weet je zeker dat die 2e kaart ook de gene is van @home, er wordt gecheckt op MAC address en op host ID ( meegeven aan dhcpcd, bv. dhcpcd -I cc*****-a eth1

Member of the Alfa TI Linux Team (9910)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Geen DHCP gebruiken. Gewoon je ip-adres en dergelijke inkloppen en dan moet het werken. Hier werkt het ook zonder probleem via @Home.
Succes...

• risjard
Ik wist niet dat het MAC afhankelijk was. Ik heb mijn netwerkkaart uit het windows systeem gehaald en deze in mijn STN sys. gezet. Na het opstarten bleef ie contact maar rebooten. Ik kon niet zo snel de foutmelding lezen. Toen zag ik iets staan met Pentium bug. Kast weer open. Bleek dat ik de pc op 133 had gezet, terwijl het een 100 is. Daar viel ie dus over. Oké..weer rebooten en voilà ik krijg nu een IP toegewezen. Daarna staat er:
ShareTheNet Version=2.1.3
Verder doet ie helemaal niets meer.
(krijg ik trouwens een prompt te zien ofzo?)
Via mijn windows systeem kan ik nog steeds niet de gateway benaderen. Plotsing staat er:
Kernel panic: .... synch
Hoe verder?

• risjard
Please..HELP

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ShareTheNet Version=2.1.3
Verder doet ie helemaal niets meer[/quote]Hoort ook zo. Als je het bovenstaande op je scherm ziet is je router/gateway klaar voor gebruik. Nu alleen nog even je clients configureren en je kan het net op...

Verwijderd

Ik heb ShareTheNet nooit aan de praat gekregen. Heb toen FreeSCO gedownload, is net zoiets. Dat werkte in één keer en draait perfect!

http://www.freesco.com

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:36

Exterazzo

Qeasy

Het is hier in Tilburg iig niet het geval dat @home sjekt op MAC adressen hoor. Het maakt hier nix uit in welke NIC ik me kabel stop, ik kan altijd internetten (mits de instellingen goed zijn natuurlijk:D)

Audentia

• risjard
YES!!!
Het werkt eindelijk.
Mijn win98 en NT server werken perfect.
Straks nog even mijn Netware servertje.
Ik mijn STN box direct op de hub aangesloten en de rest van mijn pc's kan ik gewoon inloggen op de servers en gebruik maken van het internet.

• risjard
"kernel panic"
Ohh ..ik ben erachter gekomen dat je sommige software moet registrenen. Deze melding komt dus omdat de shareware versie maar een œ uur in de lucht kan.

edit: registrenen=registreren
Pagina: 1