TV-out aan geeft max 50 fps in games.

Pagina: 1
Acties:

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ten eerste een aardig tijdje hierover gezocht, maar eigenlijk niets gevonden (kan een paar dingen betekenen).

Waarom het is, denk ik wel te weten: dat komt waarschijnlijk door vsync. Maar dat 'moet' aan, lijkt mij, anders kan je op TV schokkerig beeld krijgen.

Wat ik nu doe is gewoon de TV-out gewoon elke keer aan en uit zetten. Ik heb een GF4-MX (TV-tool kan dus niet) met Win XP en dets 28.32; ik gebruik nView om een kloon te maken van me primaire scherm. TV-out kan tot 1024x768 weergeven, dus ik zet voor het gemak mijn Monitor ook op 1024x768 (zodat Full Screen video ook Full Screen op TV is).

Ik ben vandaag pas met TV-out begonnen, dus misschien moet ik TV wel op 800x600 zetten voor betere kwaliteit (maar dat is even niet belangrijk).

Wat ik mij dus af vraag: is er manier om er voor te zorgen dat ik dus gewoon met 100 fps kan gamen (of zo snel als PC haalt), terwijl ik niet elke keer die TV-out aan en uit hoef te zetten (is helemaal niet erg, maar ik vraag me dus af of het anders kan). Op dit moment staat die TV-out op kloon, maar het enige dat ie eigenlijk hoeft te doen is WMP (e.d.) Full Screen te draaien (of het daarbij ook op Primair staat doet er niet zo toe).

Als ik bijvoorbeeld de ingebakke windows multi-monitor support gebruik, dan kan ik wel vensters naar de TV slepen maar ze daar niet op Full Screen zetten (wel maximaliseren, maar dat is niet zo mooi). Ik denk dat als ik de TV op primair zet dat het dan wel werkt, maar dat lijkt me ook niet echt handig (omdat die ten eerste in een andere kamer staat en niet altijd op het Computer-signaal).

Als dit topic 'niet mag', sorry voor de 'overlast'. Ik zeg dit omdat er nogal wat TV-out topics op slot staan.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Misschien heeft je TV een maximum refreshrate van 50 en is je FPS dus ook 50 :?
Of omdat je TV én beeldscherm aan hebt dat het 2 keer zoveel kost en je dus 2 keer zo laag haalt?
Ik heb er niet zoveel verstand veel, dus ik zeg alleen wat ik denk dat er aan de hand kan zijn :)

The devil is in the details.

• Jake
  • Niet online
Ja dat denk ik ook, maar het lijkt mij dat een oplossing kan zijn dat ik niet kloon.
Het probleem is dan dat ik WMP dan niet op Full Screen krijg op display 2, en het mij niet zo slim lijkt om TV display 1 te maken.

• Termi
  • Laatst online: 19-08 14:50
De FPS staan apart van het aantal Hz. Waarschijnlijk is de maximale gaat je tv-out maar tot 50 Hz. V-sync kun je het beste aan laten, want dit zorgt er meestal voor dat je niet meer FPS haalt dan nodig is :), zodat je cpu weer op ander kan letten :P.

• Hahn
  • Laatst online: 22:45
Op zaterdag 27 april 2002 11:58 schreef Termi het volgende:
De FPS staan apart van het aantal Hz. Waarschijnlijk is de maximale gaat je tv-out maar tot 50 Hz. V-sync kun je het beste aan laten, want dit zorgt er meestal voor dat je niet meer FPS haalt dan nodig is :), zodat je cpu weer op ander kan letten :P.
In Windows XP had je toch dat probleem dat als je je beeldscherm op bijvoorbeeld 75Hz had staan dat je games dan niet boven de 75 FPS komen? Nou misschien is dat hier ook aan de hand :)

The devil is in the details.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 11:58 schreef Termi het volgende:
idd, maar als je toch de full-fps wilt: zet v-sync gewoon uit. Dan haal de true FPS. :)

• Jake
  • Niet online
Misschien is het niet helemaal duidelijk (voor mensen die niet goed lezen; is niet erg, moet ik me topic maar beter maken).

Probleem is dus: als ik TV-out aan zet met Kloon van nView dan wordt mijn FPS (ook op mijn 100 Hz Monitor!) gecapped op 50. Dat is totaal logisch, want me TV gaat niet hoger (ook een 100 Hz TV zal volgens mij met 50 Hz. worden gevoed, maar dat terzijde).

Wat ik dus vraag: "Is er een manier om je TV out aan te laten zodat je daar films op kan spelen, zonder dat je Max FPS, tijdens games op de monitor, beïnvloed wordt."
En ik dus op 100 fps kan gamen, zonder dat ik tearing krijg, of niet-vloeiende beelden op de TV (maw: vsync blijft aan).

Waarschijnlijk wordt het dus een andere manier dan kloon, maar bij dual-'monitor' kan je dus op monitor 2 geen WMP Full Screen draaien (die gaat dan naar monitor 1).

Verwijderd

De tv KAN maar 50 hz aan, dwz 50 keer een refresh per seconde. VSunc is een functie die ervoor zorgt dat de grafische kaart wacht tot de tv beschikbaar is voor de volgende frame, dus met vsync aan kan je maar 50 fps halen met je tv. Als je het uitzet gaat de fps wel omhoog, maar je merkt geen enkel verschil.

• Jake
  • Niet online
Sorry hoor: but your point is??

Ik hoef toch ook geen 100 fps op die TV. Ik wil films kunnen kijken (op 25 fps, 50 Hz), maar wil wel gewoon 100 fps op de 100 Hz monitor.

• Jake
  • Niet online
Niet een totale oplossing (want max fps op Monitor is nog steeds 50 fps), maar ik heb nu het volgende:

• Monitor op 1152x864 100 Hz
• TV op 1024x768 50/60 Hz (zal later ook 800x600 nog eens doen, misschien is het mooier).
• Detonator 28.90 inmiddels, omdat 28.32 een nView bugje hebben.
• nView Kloon (dus een 'ViewPort' op de TV)
• Overlay-Instelling => Videospiegelinginstelling: 'Secundair beeldscherm' als 'Volledig scherm-apparaat' en 'Aspectverhoudig' op 'Bronaspect'

Deze settings hebben tot gevolg dat vensters van WMP en WinDVD (3.1) automatisch full-screen op je TV komen (terwijl ze op je monitor nog een venster blijven). Met bijv. PowerDVD (4.0) schijnt het niet te werken, maar dat kan gefixed zijn met de laatste patch, want daar staat iets over nv17/nv25 support.

Spellen zijn nog steeds op 50 fps op mijn monitor, tenzij ik vsync uit zet. Daar ga ik nog wat mee experimenteren, in de meeste spellen kan je de frames wel cappen op 100, zodat je niet zoveel last van tearing hebt. Zo erg is 50 fps nou ook weer niet :z :)
Dit is verder niet echt belangrijk, maar handig voor iemand die hier met search komt.
Pagina: 1