4mm fan minder rpm = kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
m'n 4mm fan die ik op mn vid. kaart heb gezet maakt nu minder rpm dan normaal, namelijk 2500 ivp 4500 rpm. is ie versleten of kan ik hem nog maken?
ik heb die fan een half jaar geleden gehaald in de winkel.
merk is just cooler en er staat5 jaar garantie op, kan ik dan weer terug naar de winkel waar ik hem heb gekocht en een nieuwe vragen??

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

Eguna

AMD is liev

rofl een 4 mili meter fan? is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel miniscuul...

het legt er aan wat voor heat sink er op zit, als ie vrij groot is kan je een chipset cooler zoeken of iets dergelijks. da's wel flex want dat heb ik ook.

wat voor video kaart hebbie?

My life for hire!

• Mr.C4
  • Niet online
o |:( het moet 4 cm of 40 mm zijn ja.

dat heet een chipset cooler maar mn v770 (tnt2) heatsink is niet zo groot en daar past alleen maar een 40mm fan op.

Verwijderd

je lagers zijn waarschijnlijk versleten. Beter als je een nieuwe fan haalt.... geforce vind het niet zo leuk als de fan het niet meer doet :) >:)

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

Eguna

AMD is liev

Op vrijdag 26 april 2002 23:47 schreef Mr.C4 het volgende:
o |:( het moet 4 cm of 40 mm zijn ja.

dat heet een chipset cooler maar mn v770 (tnt2) heatsink is niet zo groot en daar past alleen maar een 40mm fan op.
in principe heb je geen fan nodig voor een tnt2 maar tis altijd wel goed, ga ff bedenken wat je der allemaal mee gedaan heb, en kijk of je een nieuwe kan krijgen, anders wordt het een nieuwe kopen

My life for hire!

• Mr.C4
  • Niet online
omdat ie een paar maanden geleden lawaai maakte bij het opstarten van mn pc heb ik na advies van paar tweakers er een drupje kruipolie in gedaan.
maar ik hou mn tnt2 koel omdat ik hem heb overgeclocked.

Verwijderd

issie niet gewoon vies dan?

• Mr.C4
  • Niet online
nee, ik heb er pas naar gekeken en hij is niet vies.

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 10:40
Klinkt als een pentium fannetje die had ik ook op m'n tnt2 en op m'n chipset hs gezet. 2 voor f 7,50 :)
Je hebt hem idd gesloopt met die olie. Als het geen ballbearing fan is (en da's zeer waarschijnlijk voor zo'n klein fannetje) dan zorgt olie juist voor slijtage, hij slijpt zichzelf kapot door verhoogde weerstand en dan gaat ie na niet al te lange tijd steeds langzamer lopen. Beter zo snel mogelijk vervangen dus.

Verwijderd

kunstof glijlagers (die in al die cheapo fannetjes dus) kunnen idd neit tegen olie :P

beter een ballbearing kopen of nooit meer olien, die kunsof dingen kunnen wel goed tegen teflonspray trouwens dus als je ze wilt smeren doe dat dan met teflon spray (geen siliconen dus)
Pagina: 1