Toon posts:

MSi KT3 doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen,
Heb vandaag nieuw MSi bordje gekocht, met een amd chipje erbij 1800+. Ook nog een geforce 4 ti4400 en 256 ddrMB/333
er zit ook nog een harde schijf van maxtor in en een dmx xfire kaartje. Maar dat doet er niet echt toe. ALles verliep vlot, had XP geinstalleerd totdat ik eens wat in de bios ging prutsen. Zet de FSB op 166 en probeer eens opnieuw op te starten.

Maar nu zit ik al een paar uur met mijn handen in mijn haren. Hij doet niets meer! Die "handige" verklik ledjes van MSI zijn alle vier rood en hij doet dus niets. Alle fans beginnen te draaien harde schijf doet het geloof ik ook, maar geen scherm en maar die vier ledjes. Die vier ledjes betekenen dat er iets mis zou zijn met de processor. Nou heb ik die dus bekeken maar ziet er naar mijn weten goed genoeg uit. Er hang een volcano 7+ aan die prima draait. Nu smeek ik iemand om een oplossing, ben teneinde raad. Zou het kunnen liggen aan de bios, want ik heb zoals in het boekje stond de CMOS ook gecleared dus dat moet het niet zijn?

Hoop dat jullie wat raad hebben voor een newbietje
bij voorbaat dank

Heb dit bericht bij het overclock forum gepost maar daar heb ik nog geen reactie gehad. Hopelijk hier wel

Verwijderd

batterij er uit halen
en zorgen dat hij geen stroom heeft
(stekker)

hier mee zet je de bios weer terug in normalen stand
en weet je ook zeker dat de bios terug staat

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

Phydomir

Dennis

Van 133 in een keer naar 166 is ook niet zo slim.

Denk dat je mobotje dood is.

ps: piept ie nog wel bij het booten?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 23:36 schreef Phydomir het volgende:
Van 133 in een keer naar 166 is ook niet zo slim.

Denk dat je mobotje dood is.

ps: piept ie nog wel bij het booten?
dood is hij niet
maar wel in de war
vandaar dat hij de batterij er uit moet halen
zodat de bios gereset word naar normalen stand

overklokken moet hij ook in kleine stappen doen

maar goed de handleiding doet wonderen
dus even lezen

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het weer!
Ontzettend bedankt, weer wat geleerd.
Nu kan ik rustig gaan slapen. Heb dus 333 geheugen in dat moederbord en een 1800+ chip op wat zou ik de FSB dan moeten draaien om er toch een optimale kracht uit te krijgen?

Maar nogmaals heel erg bedankt!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

standaard is 133 mhz.

Maar ik denk wel dat als je wilt oc-en hij toch 145/150 het zeker zal doen. Alleen is dat nooit te garanderen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb ik wat te vroeg gejuicht. Ik kwam in windows XP in de safe mode. Maar toen ik hem wou rebooten deed hij nog gekker dan eerst. Hij blijft nu hangen bij de testing VGA bios volgens die verklikkertjes. Maar als je de CMOS cleared gaat hij hier wel voorbij maar blijft hij hangen bij de "testing real time clock". En doet verder in beide gevallen niets meer. En mijn scherm, een iiyama 454 schakelt zich niet meer uit en blijft de hele tijd die "test" beelden geven die hij normaal even heeft als een pc normaal opstart.

Kan dit aan mijn videokaart liggen?
En wat moet ik doen om die BIOS gewoon weer in te komen?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Gewoon alle instellingen op default setten :), bios resetten, en weer proberen :(.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik krijg hem niet eens aan de praat. Hij blijft dus hangen halverwege.
MOet ik dan weer die batterij eruit halen en blijven proberen?? blijven rebooten? Iets met die CMOS doen?

Als ik die batterij eruit heb gehaald en hem er weer in doe gaat alles goed tot aan die real time clock testing en dan doet ie niets meer. kan ik dit niet overslaan??
begrijp er echt niets van, begin echt moedeloos te raken :'(

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Op zaterdag 27 april 2002 12:42 schreef Guapo het volgende:
Maar ik krijg hem niet eens aan de praat. Hij blijft dus hangen halverwege.
MOet ik dan weer die batterij eruit halen en blijven proberen?? blijven rebooten? Iets met die CMOS doen?

Als ik die batterij eruit heb gehaald en hem er weer in doe gaat alles goed tot aan die real time clock testing en dan doet ie niets meer. kan ik dit niet overslaan??
begrijp er echt niets van, begin echt moedeloos te raken :'(
Is dat dus al tijdens de win Xp boot? Zo ja. Format c: en win Xp er weer op zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, tijdens de moederbord boot. Ik start hem op en bij de ledjes geeft ie dan aan dat hij dus bij die clock stopt. Of moet ik gewoon heeeel lang wachten. Ik zie dus ook niets op het scherm. Ik heb die cmos als gecleared, en die batterij eruit gehaald. ALs ik hem opstart piept ie wel behoorlijk, en die ledjes knipperen vrolijk maar dan stopt hij en als je dan naar die ledjes kijkt dan is hij dus die real clock aan het checken. Kan het dat het moederbord gaar is, omdat ik hem naar die 166mhz gegooid heb?? Of kan het opgelost worden? Kan het aan het geheugen liggen? Moet die trouwens in de eerste dimm zitten of maakt dat ook niet uit?
anyone plz?

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Op zaterdag 27 april 2002 14:38 schreef Guapo het volgende:
Nope, tijdens de moederbord boot. Ik start hem op en bij de ledjes geeft ie dan aan dat hij dus bij die clock stopt. Of moet ik gewoon heeeel lang wachten. Ik zie dus ook niets op het scherm. Ik heb die cmos als gecleared, en die batterij eruit gehaald. ALs ik hem opstart piept ie wel behoorlijk, en die ledjes knipperen vrolijk maar dan stopt hij en als je dan naar die ledjes kijkt dan is hij dus die real clock aan het checken. Kan het dat het moederbord gaar is, omdat ik hem naar die 166mhz gegooid heb?? Of kan het opgelost worden? Kan het aan het geheugen liggen? Moet die trouwens in de eerste dimm zitten of maakt dat ook niet uit?
anyone plz?
Hij (je mobo) heeft iig wel een flinke opdonder gekregen.
Zet je FBS weer op 133 en ga terug naar de winkel en zeg dat ie het niet goed doet en dat je absolut niet weet hoe dit komt.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05
[topic=479604/1/100]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.