mini mobo, met onboard vga en agp

Pagina: 1
Acties:

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Ik zoek een klein mobo met de volgende specs:
onboard vga
onboard lan -> niet percee wel graag
onboard sound -> niet percee wel graag
minimaal 2 pci sloten en 1 agp gleuf
PC133 ram, heb namelijk nog liggen 256mb liggen
socket A
Het bord moet klein zijn

ik heb het volgende al gevonden: voor

pcchips / eagletec SiS 810LMR+
http://www.eagletec.nl/products.htm 24cm*24cm SiS730S socket A 101 euro inc verz
http://www.pcchips.com.tw/M831LR.html
SiS 735 <a href="http://www.pcchips.com.tw/M810LMR.html</a>" target="_blank">http://www.pcchips.com.tw/M810LMR.html</a> voor 98 euro inc verzend SiS 730S

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

alleen socket 370 is voor de via chip

maar waarom met alles er op en dan nog agp er op ???

hier door word hij juist duurder

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Via eden maakt kleine boardjes met onboard alle reukemeteut :), maar één pci slot :(.

Misschien kijken naar Nvidia chipsets :), die van abit is micro-atx en heeft 3 pci sloten, 1x AGP (1.5 V ), socket A en 2 dimm :?

Verwijderd

idd, Via Eden

• Peertje NL
Op vrijdag 26 april 2002 23:36 schreef suijkerbuijk het volgende:
alleen socket 370 is voor de via chip

maar waarom met alles er op en dan nog agp er op ???

hier door word hij juist duurder
ja klein typ foutje verbeterd

als ik naar een lan ga, ram ik mijn Ati R8500 er in en heb een perfecte comp om mee te fraggen, en mijn hoofd comp is veel te onhandig mee te nemen, hij heeft geen kast ivm met waterkoeling enzo.

• Peertje NL
ja ik had mij al ingeschreven voor een via eden, maar er toch maar van af gezien omdat ie maar 1 pci slot heeft en geen agp gleuf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

+
Op vrijdag 26 april 2002 23:41 schreef E-MANs het volgende:

[..]

ja klein typ foutje verbeterd

als ik naar een lan ga, ram ik mijn Ati R8500 er in en heb een perfecte comp om mee te fraggen, en mijn hoofd comp is veel te onhandig mee te nemen, hij heeft geen kast ivm met waterkoeling enzo.
Dan zou ik niet de SiS 730 nemen- het heeft belabberde mem performance, wat je zeker merkt in je FPS. Pak dan de SiS 740- die heeft de mem ctrl van de SiS 735 in zich. Die is te vinden op de PC-Chips M841LR, en heeft zowel 2x SDR als 2x DDR slots. Het is d8 ik maar een € of 5 duurder dan de M810LMR.

Of zoek een microATX VIA KT266A/333 mobo. Die zijn zo'n beetje de snelste op dit moment.

Oslik blyat! Oslik!

• Peertje NL
Op vrijdag 26 april 2002 23:49 schreef dion_b het volgende:
+
[..]

Dan zou ik niet de SiS 730 nemen- het heeft belabberde mem performance, wat je zeker merkt in je FPS. Pak dan de SiS 740- die heeft de mem ctrl van de SiS 735 in zich. Die is te vinden op de PC-Chips M841LR, en heeft zowel 2x SDR als 2x DDR slots. Het is d8 ik maar een € of 5 duurder dan de M810LMR.

Of zoek een microATX VIA KT266A/333 mobo. Die zijn zo'n beetje de snelste op dit moment.
thx ik ga toch niet voor die Via C3 die zijn echt te traag, Ik wil Pc133 geheugen mobo want dat heb ik nog liggen en wil zo min mogelijk uitgeven.

edit: hmmm ecs heeft ook leuke bordjes ff kijken

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 26 april 2002 23:53 schreef E-MANs het volgende:

[..]

thx ik ga toch niet voor die Via C3 die zijn echt te traag, Ik wil Pc133 geheugen mobo want dat heb ik nog liggen en wil zo min mogelijk uitgeven.
Dan zou ik me qua chipset toch op de SiS 735/740 richten omdat je dan een upgrade pad naar DDR hebt.

PC-Chips M841LR €95

is de enige die ik zo 1-2-3 kon vinden. Anders kun je altijd nog voor een KT133A mobo gaan zoals de MSI-6340, maar dan is er geen upgrade naar DDR mogelijk. Ik kan geen benchmarks van de M841LR vinden, maar zou verwachten dat die identiek zouden zijn aan de K7S5A, oftewel vrijwel gelijk aan de KT133A met SDR, sneller met DDR.

Oslik blyat! Oslik!

• Peertje NL
Op zaterdag 27 april 2002 00:16 schreef dion_b het volgende:

[..]

Dan zou ik me qua chipset toch op de SiS 735/740 richten omdat je dan een upgrade pad naar DDR hebt.

PC-Chips M841LR €95

is de enige die ik zo 1-2-3 kon vinden. Anders kun je altijd nog voor een KT133A mobo gaan zoals de MSI-6340, maar dan is er geen upgrade naar DDR mogelijk. Ik kan geen benchmarks van de M841LR vinden, maar zou verwachten dat die identiek zouden zijn aan de K7S5A, oftewel vrijwel gelijk aan de KT133A met SDR, sneller met DDR.
thx en dat bordje is microATX

http://www.pcchips.com.tw/M841LR.html

morgen ff verder kijken of er niks beters is, maar ik denk dat jij mij de goede heb aangewezen ;)

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 00:21 schreef E-MANs het volgende:

[..]

thx en dat bordje is microATX

http://www.pcchips.com.tw/M841LR.html

morgen ff verder kijken of er niks beters is, maar ik denk dat jij mij de goede heb aangewezen ;)
deze heeft geen agp
je wilt toch agp hebben ???

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

nForce bordjes waren toch ook iets kleiner als normale of heb ik dat mis?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 27 april 2002 00:24 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

deze heeft geen agp
je wilt toch agp hebben ???
Eek, idd- waar is die AGP heen :?

Ik dacht bijna zeker te weten dat er een SiS 740 chipset plank van PC-Chips was met beide soorten DIMM en AGP...

Ik ga ff zoeken.

[edit]Niets gevonden helaas. De combinatie van SDR, DDR en een AGP slot op microATX mobo is onmogelijk blijkbaar.

Als je per se je SDR wilt blijven gebruiken, ga dan voor een KT133A chipset mobo, zoals de MSI-6340 ofzo (er zijn er zeker meer, maar ik ga om half 3 niet zoeken :z [edit]

Oslik blyat! Oslik!

• Peertje NL
Op zaterdag 27 april 2002 01:54 schreef dion_b het volgende:

[..]

Eek, idd- waar is die AGP heen :?

Ik dacht bijna zeker te weten dat er een SiS 740 chipset plank van PC-Chips was met beide soorten DIMM en AGP...

Ik ga ff zoeken.

[edit]Niets gevonden helaas. De combinatie van SDR, DDR en een AGP slot op microATX mobo is onmogelijk blijkbaar.

Als je per se je SDR wilt blijven gebruiken, ga dan voor een KT133A chipset mobo, zoals de MSI-6340 ofzo (er zijn er zeker meer, maar ik ga om half 3 niet zoeken :z [edit]
ja sjammer, iig erg bedankt

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08-2025
mooie mobotje hoor

• Peertje NL
http://www.pcchips.com.tw/M831LR.html SiS 735

edit: Deze heeft weer geen onboard video kaart :(

Verwijderd

MSI heeft een heel leuk M-ATX bordje met een VIA chipset en o/b sound, vga, en lan. heeft me moeder ook, prima bordje! ff zoeken naar link....
ja, hierzo
en is nog lekker goedkoop ook

• Peertje NL
Op zaterdag 27 april 2002 13:38 schreef schaapie het volgende:
MSI heeft een heel leuk M-ATX bordje met een VIA chipset en o/b sound, vga, en lan. heeft me moeder ook, prima bordje! ff zoeken naar link....
ja, hierzo
en is nog lekker goedkoop ook
dat is socket 370 en geen agp, € 94,-

• Peertje NL
IK HEB DE EAGLETEC SiS730S 810LMR+ GEKOCHT

bedankt allemaal

Pagina: 1